De ideale reis motorlaars is de ... ?

Daytona's kosten wel wat, maar zijn gegarandeerd waterdicht.

Mijn eerste paar heeft het 4 jaar goed gedaan, toen was het tijd voor nieuwe... vind het nog altijd straf als ik sommigen hoor vertellen dat Daytona's zelfs na 7-8 jaar nog waterdicht zijn.

Mijn huidige paar is ondertussen voor de tweede keer in 3 jaar voor herstelling terug naar Daytona, begonnen na één jaar al water door te laten, hersteld door Daytona zelf en een jaar later terug natte voeten.
Ik denk dat ik een paar heb dat op maandagmorgen in mekaar is gezet.

Heb me dan maar een paar Meindl bergschoenen gekocht, zitten nog beter dan Daytona's en zijn ook gegarandeerd waterdicht. De zool van die Meindl's zou toch wat meer moeten kunnen verdragen hoop ik.
 
Mijn eerste paar heeft het 4 jaar goed gedaan, toen was het tijd voor nieuwe... vind het nog altijd straf als ik sommigen hoor vertellen dat Daytona's zelfs na 7-8 jaar nog waterdicht zijn.

Mijn huidige paar is ondertussen voor de tweede keer in 3 jaar voor herstelling terug naar Daytona, begonnen na één jaar al water door te laten, hersteld door Daytona zelf en een jaar later terug natte voeten.
Ik denk dat ik een paar heb dat op maandagmorgen in mekaar is gezet.

Heb me dan maar een paar Meindl bergschoenen gekocht, zitten nog beter dan Daytona's en zijn ook gegarandeerd waterdicht. De zool van die Meindl's zou toch wat meer moeten kunnen verdragen hoop ik.
Ik heb Daytona's en Meindl's. Allebei waterdicht.
(moet je natuurlijk niet met de Meindl's door een bergbeek moeten waden)
 
Mijn eerste paar heeft het 4 jaar goed gedaan, toen was het tijd voor nieuwe... vind het nog altijd straf als ik sommigen hoor vertellen dat Daytona's zelfs na 7-8 jaar nog waterdicht zijn.

Mijn huidige paar is ondertussen voor de tweede keer in 3 jaar voor herstelling terug naar Daytona, begonnen na één jaar al water door te laten, hersteld door Daytona zelf en een jaar later terug natte voeten.
Ik denk dat ik een paar heb dat op maandagmorgen in mekaar is gezet.

Heb me dan maar een paar Meindl bergschoenen gekocht, zitten nog beter dan Daytona's en zijn ook gegarandeerd waterdicht. De zool van die Meindl's zou toch wat meer moeten kunnen verdragen hoop ik.
Ik droeg mijn (sic) Meindls vroeger alleen als het flink vroor.
 
Heb me dan maar een paar Meindl bergschoenen gekocht, zitten nog beter dan Daytona's en zijn ook gegarandeerd waterdicht. De zool van die Meindl's zou toch wat meer moeten kunnen verdragen hoop ik.
Ik had Meindl Army Pro's. Daar was de zool sneller van versleten dan van mijn TCX Infinity laarzen, en ze gingen ook niet zo lang mee als eenvoudige Bata kisten.
 
Ik had Meindl Army Pro's. Daar was de zool sneller van versleten dan van mijn TCX Infinity laarzen, en ze gingen ook niet zo lang mee als eenvoudige Bata kisten.

Ik sta ook dikwijls naast de motor in motorkleding en de zolen van mijn Daytona's waren voor mij veel te snel versleten.

Ga er vanuit dat Meindl wandelschoenen het iets langer gaan uithouden... ze zijn iig bijna de helft goedkoper.
En hoe goed die Daytona's ook zitten, zo'n Meindl zit toch net wat beter naast de motor.

Volgens mij heb ik gewoon pech met die dingen, zowel met de Daytona's als met m'n Klim kleding. Die wil ook niet waterdicht blijven...
 
Ik begrijp 't niet zo met slijten van zolen.
Aan de zolen van mijn Daytona's kan je idd zien dat er flink mee gelopen is, maar die kunnen nog vele jaren mee.

Met de Meindl's heb ik al heel wat bergen beklommen. De zolen zijn nu halfsleets.
Erger is het met het bovenleer, die door vaak scherpe rotsen al heel wat klappen heeft opgelopen.
Maar het zijn dan ook geen zondagse schoenen. Aan deze Meindl's is goed te zien dat ze al eea hebben meegemaakt.
 
Meindls zijn eigenlijk niet gemaakt om op een gewone verharde weg te lopen. De betrekkelijk zachte zolen slijten dan behoorlijk snel. Ik loop een paar Meindls (of Hanwags) in een jaar op. Ik koop tegenwoordig dan ook voor dagelijks gebruik Quecha's bij de Decathlon. Pak je daar de dure variant van dan ben je ongeveer 90 euro kwijt. En die gaan voor gewoon dagelijks gebruik ook langer mee dan Meindl of Hanwag. Ga ik "echt" wandelen dan gaan de dure schoenen aan.
 
Meindls zijn eigenlijk niet gemaakt om op een gewone verharde weg te lopen. De betrekkelijk zachte zolen slijten dan behoorlijk snel. Ik loop een paar Meindls (of Hanwags) in een jaar op.

Misschien dat je Lowa eens kunt overwegen.
Mijn Lowa Renegades heb ik al een jaar of 10, als niet langer.
Nog steeds waterdicht, en vorig jaar van nieuwe hakken laten voorzien.
€50,- en ik kan weer jaren vooruit.
 
Lowa zit mij niet lekker. Maar elke dag 1-1.5 uur lopen is gewoon een belasting voor schoenen.
Nieuwe zolen kan uiteraard wel, maar het binnenwerk is dan meestal ook wel versleten
 
Ideale motorreis laars is dat je goede bescherming hebt, waterdicht is, makkelijk rijd en je er mee kan lopen/wandelen.

Ik gebruik de sidi adventure al jaren, van Ducatie SS en M1000R maar ook op de 1250gs en f650gs.
Na het inlopen/rijden, zijn ook geschikt om een 5 km mee te lopen. heb er een dag op de Tete des Faux mee gelopen..

Heb al een reserve paar staan, op de F650GS komen de neuzen wel erg makkelijk aan de grond.....
 
Laatst bewerkt:
Ook niet geheel onbelangrijk, ze moeten wel aan je voeten blijven zitten als je er mee valt. Zie soms mensen rijden met bijvoorbeeld rigboots. Lijkt veilig want ze hebben stalen neuzen etc, maar als je daar een flinke crash mee maakt is de kans groot dat ze van je voeten worden geslingerd.
 
Ik heb Daytona's en Meindl's. Allebei waterdicht.
(moet je natuurlijk niet met de Meindl's door een bergbeek moeten waden)
Door een bergbeek met mijn Sidi Armada, Dainese en Timberland boots lukt dat prima, mits het water boven de schoen/laars uitkomt.

PS Mijn Sidi's zijn ook al uit 2014, enkel af en toe poetsen en onderhoud.
PS 2: Heb ook een hoge wreef, dus Sidi hoef je niet te laten staan (afhankelijk wat je hoog noemt).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Alpinestars Web GTX laarzen gehad maar weer verkocht omdat ik ze veel te stug vond en bovendien kreeg ik koude tenen.
Momenteel gebruik ik mijn Adidas GSG 9 “kistjes” als motorlaarzen en dat zijn net gympies.
Zijn die Daytona’s werkelijk zo soepel als iedereen zegt want dan is dat nog wel een keer het overwegen waard.
Ja in het begin doet iets anders vermoeden. Maar na een tijdje inloop periode geweldig .op vakantie met weinig bagage is het helemaal top . Of met tripjes als je rond wilt lopen heerlijk ik denk er al niet eens meer aan
 
Hier een (zeer) tevreden TCX Infinity gebruiker. Lopen prima (niet voor uren) en zijn heerlijk soepel, nu al voor de 4e winter in gebruik.
's Zomers gebruikt ik schoenen trouwens, het blijven laarzen en die vindt ik per saldo minder comfortabel als (motor)schoenen.
Ik denk niet dat de oude Infinity's nog verkrijgbaar zijn trouwens, vorig jaar een nieuwe set weten te bemachtigen voor weinig.
 
Was hier aan het mee lezen en ik heb het zelfde probleem, een hoge wreef. Rij daarom al decennia lang met waterdichte wandelschoenen, hoge weliswaar zodat mijn enkels beschermd zijn. O ik kan misschien als tip meegeven mijn wandelschoenen zijn met een BOA sluiting zodat er geen veter / nestel ergens kan blijven vast hangen.
 
Was hier aan het mee lezen en ik heb het zelfde probleem, een hoge wreef. Rij daarom al decennia lang met waterdichte wandelschoenen, hoge weliswaar zodat mijn enkels beschermd zijn. O ik kan misschien als tip meegeven mijn wandelschoenen zijn met een BOA sluiting zodat er geen veter / nestel ergens kan blijven vast hangen.
Heb ik ook last van, gewoon Sidi proberen!

Veters, gewoon dubbel strikken en wegstoppen tussen de veters (of ducttape erover) :-)
 
Ooit, 25 jaar geleden, een keer nieuwe Daytona's gekocht, Road Star's. Op de beurs in Utrecht bij Kalsbeek (God hebbe zijn ziel). Ook toen al prijzig. Nadien altijd tweedehands op Marktplaats (Road Star en Touring Star). Is even zoeken en soms even wachten maar altijd zo goed als nieuw en altijd ruim onder de marktprijs. En de kwaliteit is super (mits je ze goed onderhoud en dat doe ik niet altijd O-), ik rij liever, vandaar dat ik ze steeds weer koop *D ), ze lopen én rijden lekker én altijd waterdicht!
 
Wil ik echter écht een stuk lopen dan gaan Meindls aan. Maar op de motor de Daytona's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan