Motorrijbewijs A1 [BE]

arthur5

Rookie
28 aug 2014
5
0
Beste brommerliefhebbers

Ik ben sinds een paar maanden 18 jaar oud en zou graag mijn rijbewijs van de motor halen.
Nu bestaat er zoiets als die nieuwe wetgeving dat je bijzonder dure lessen moet volgen.

Nu is mijn vraag, bestaat er een manier om op een goedkopere, maar toch legale manier, lessen te volgen, die een pak goedkoper zijn dan die van de rijschool?!

PS: ik woon in België.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten

Arthur
 
Laatst bewerkt:
Wachten tot je wat ouder bent. Ik weet niet precies de regels van Belgie.
Zelf oefenen op eigen terrein scheelt wat lessen.
Maar het blijft altojd geld kosten.
Nota's


Je mag nog altijd met een 125cc rijden vanaf 2 jaar na het behalen van je autorijbewijs, maar enkel in België. Je moet een verplichte opleiding van 4 uur volgen, maar zonder examen. Als je je autorijbewijs hebt behaald vóór 1 mei 2011 word je hiervan vrijgesteld.
 
Laatst bewerkt:
Wachten tot je wat ouder bent. Ik weet niet precies de regels van Belgie.
Zelf oefenen op eigen terrein scheelt wat lessen.
Maar het blijft altojd geld kosten.
Nota's


Je mag nog altijd met een 125cc rijden vanaf 2 jaar na het behalen van je autorijbewijs, maar enkel in België. Je moet een verplichte opleiding van 4 uur volgen, maar zonder examen. Als je je autorijbewijs hebt behaald vóór 1 mei 2011 word je hiervan vrijgesteld.
Ook hier is die regel afgeschaft.

Nieuwe wetten zijn dezelfde als in NL, rijbewijs is te behalen in drie srtappen, tenzij je wil wachten tot je 24 bent ... nog 6 jaar dus ... :X

Enige wat de prijs kan drukken is door idd zelf te oefenen, maar ik weet niet in hoeverre dat nog mogelijk is. met je Eigen motor de rijlessen volgen kan ook, als je er al een hebt.

Mijn vrouw heft een maand geleden haar rijbewijs behaalt, voor 150€, en zij mag werkelijk met alles rijden wat onder de 3500kg mtm zit, ook met eender welk type motor :P
 
Bedankt voor de reacties :) ik ga maar eens op zoek naar een 'goedkope' rijschool! Als dat zelfs bestaat..
 
Terug
Bovenaan Onderaan