Van A1 naar A

01050399826

Rookie
10 jun 2023
1
0
Hoi,
Ik ben 25 jaar en heb toen ik 18 was mijn A1 motorrijbewijs gehaald. Ik ben nu bezig om mijn A rijbewijs halen.
Ik kan alleen nergens vinden of je als je van A1 naar A gaat het AVB-examen moet doen.

Weet iemand hier iets over?
 
Denk dat je opnieuw AVB moet doen.. alleen als je van A1 naar A2 naar A gaat werkt het zonder AVB.
(Maar dan krijg je nog wel een speciale oefening tijdens het AVD examen.. bijv. halve draai / wegrijden uit parkeervak).
 
Hoi,
Ik ben 25 jaar en heb toen ik 18 was mijn A1 motorrijbewijs gehaald. Ik ben nu bezig om mijn A rijbewijs halen.
Ik kan alleen nergens vinden of je als je van A1 naar A gaat het AVB-examen moet doen.

Weet iemand hier iets over?
Je rij instructeur zou je dat moeten kunnen beantwoorden
 
Hoi,
Ik ben 25 jaar en heb toen ik 18 was mijn A1 motorrijbewijs gehaald. Ik ben nu bezig om mijn A rijbewijs halen.
Ik kan alleen nergens vinden of je als je van A1 naar A gaat het AVB-examen moet doen.

Weet iemand hier iets over?
Ik heb dit toevallig van mijn instructeur gehoord, en helaas voor jou moet je AVB wel opnieuw doen. Komt omdat de motor voor het A-rijbewijs doorgaans een stuk zwaarder is (en dan heb ik het over gewicht, niet zozeer het vermogen) en de AVB examens worden hierdoor moeilijker.
Wordt hier ook bevestigd: Motorrijbewijsklassen: zo zit 't precies!.
 
Ik heb dezelfde route als jij gevold (A1 --> A code 80) en je moet AVB + AVD doen, je hoeft je theorie niet opnieuw te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan