Motorrijden en gewicht

botje

MF veteraan
8 jun 2002
2.344
0
Nadat ik 5 jaar geleden gestopt ben met fitness en sporten zijn de kilotjes langzaamaan bijgekomen. Toen ik vorige zomer terug wou gaan lopen had ik pijn in mijn rug van het overgewicht. Dus dan ben ik maar op dieet gegaan. Goed, een dieet kun je het niet echt noemen, ik ben gewoon gestopt met tussendoortjes en ben gewoon met mate gezond beginnen eten. Ondertussen ben ik 18-20 kg kwijt, leef ik gezonder en probeer nu te stoppen met roken (de kilo's komen er niet bij ;) ).

Maar dit gewichtsverlies heeft blijkbaar ook een goede invloed op het gedrag van mijn motor!

Dus in plaats van 15.000 eurotjes uit te geven aan een nieuwe motorfiets die terug wat minder weegt, doe gewoon iets aan je eigen (over)gewicht. Al te vaak zie je een peperdure supersport die zo min mogelijk mag wegen en dan de berijder die 20 kilo teveel weegt.
 
inderdaad een goede actie :) scheelt je weer een aantal gewichtsbesparende carbon/magnesium/titanium onderdelen op je bike...

maar ik zag op je site ook de volgende foto van een iets minder goede actie:
misschien een idee om in de auto voortaan ook een helm te dragen?

full


have fun
 
inderdaad een goede actie :) scheelt je weer een aantal gewichtsbesparende carbon/magnesium/titanium onderdelen op je bike...

maar ik zag op je site ook de volgende foto van een iets minder goede actie:
misschien een idee om in de auto voortaan ook een helm te dragen?

(Afbeelding)

have fun


hmm, misschien moet ik die foto wel eens verwijderen want die blijft me achtervolgen
 
Wat jij hebben gedaan toen?


Fiatje tegen een boom geparkeerd. Maar dat is een oud verhaal en een ander topic.


Wou ik eens tips geven hoe je geld kan besparen door zelf wat af te vallen ipv een nieuwe motor die 1 kg minder weegt, komt men met die foto terug opdraven ;)
 
Ok, stiekum gekeken, MOOIE bike heb je! Heel gave kleur, en vooral heel netjes en strak :) . En daar hoort dus ook een net gewicht bij... :P .
 
Ben het helemaal eens met topicstarter, alleen het gaat een stuk sneller als je, zoals ik, van een Bandit 1200 overstapt op een SV1000.

Scheelt ruim 25 kg. en dat is meer dan mijn overgewicht... O-)

(maar ik ben inmiddels door m'n wederhelft op dieet gezet ;( )
 
goed idee dat stoppen met tussendoortje,ik heb het ook gedaan ben ook gestopt drink alleen nog light cola en water,en ik ben 7 kilo kwijt,ben weer op mijn hoede gewicht nu,zouden meer mensen moeten doen ,je gooit toch ook geen slechte olie in je motor,dus waarom dan wel slecht voedsel eten !


ps:mooie motor heb je :]
 
Ok dan, 13 kg eraf en al 4 maanden gestopt met roken.

Hoe? Regelmatig eetpatroon, opletten op wat je eet en wat meer gaan bewegen (in mijn geval vooral fietsen). Vind met mijn werkuren helaas geen fitnesszaak in de buurt die laat genoeg open is.
 
Ok dan, 13 kg eraf en al 4 maanden gestopt met roken.

Hoe? Regelmatig eetpatroon, opletten op wat je eet en wat meer gaan bewegen (in mijn geval vooral fietsen). Vind met mijn werkuren helaas geen fitnesszaak in de buurt die laat genoeg open is.


Met hardlopen ben ik van 82,83 naar 73 gegaan vorige zomer.
weeg nu weer 77 :)
 
van 115 kilo terug naar 80 kilo met dieeten en meer trainen. iedereen die ook is afgevalllen=> houwe zo :) :} *D

nu hopen dat mn fiets ook sneller gaat 8-)
 
Ik heb een nieuwe fiets gekocht die 20 kog lichter is en 15 pk meer heeft dan mijn ouwe. Kan ik voorlopig gewoon lekker chips blijven vreten.
 
Had laatst een gesprekje met een Bridgestone-vertegenwoordiger. Schijnt dat ik m'n bandenspanning te hoog heb staan! Ik weeg nog geen 60 kilo (vriendin van Dantheman hoor, hij weegt heeeel wat meer) en had zoals voorgeschreven 2.5 / 2.8 als bandenspanning. Weeg je nou onder de 70 kilo, moet je je bandenspanning ook aanpassen. Zijn advies voor mij was 2.4/2.5. Zouden m'n banden sneller warm worden en qua rijgedrag of slijtage zou het niks uitmaken. Misschien een tipje voor andere lichtgewichten.
P.S. als je meer dan 100 weegt bandenspanning dan 3.5/4.0 ? })
 
Terug
Bovenaan Onderaan