`Hahahahaha! Sorry, ondanks m'n semi jonge leeftijd van 21 jaar ben ik nog behoorlijk van de oude garde
`
No worriesik zeg ook nog steeds dat ik t papiertje aan t behalen ben 27 dus je zou idd verwachten dat pasje ondertussen genoemd zou worden.
Peentjes lopen zweten voor de les voor niets nada noppes gewoon hé!
Ging heerlijk! Reed mee met een kandidaat die morgen voor examen moet, en na wat uitleg over bochtjes op 't platteland van Grunn hebben we het grootste gedeelte van de tijd daar door gebracht aangezien examenkandidaat daar nog op moest oefenen. Bochtjes gingen al redelijk snel lekker. En toen was het gewoon genieten, écht genieten!
Ook nog wat binnen de bebouwde kom gereden, en dat ging ook wel goed! Natuurlijk elke keer alleen achter iemand aangekacheld en niet voorop gereden, maar toch, als je dan bij terugkomst een "not bad" uitdrukking ziet op het normaal gesproken ongelofelijk nuchtere groningers hoofd van je instructeur en hij ook nog zegt dat ie wel lekker ging voor mijn eerste keer, dan is je dag goed.
In andere woorden: heerlijke eerste les, op een roze wolkje naar huis toe gevlogen.
Voelt zich een oude lul hier
@lessen met anderen: altijd leerzaam. je pikt er altijd wat van op. ik leste ook vaak met een ander. de ene keer reed ik voorop, de andere keer de ander.
het behalen van mijn A was nooit in mijn hoofd opgekomen, als ik geen motorrijdende collega's had. onze ouders keken al zorgelijk toen mijn broer een brommertje vond en mee naar huis nam. dus je motorrijbewijs halen was helemaal niet aan de orde. je haalde je autorijbewijs en daar eindigde je. dat was bij mij in 1991. intussen heb ik mijn roze kaartje 'verzwaard' met de rijbewijzen A/A1/A2 en D/D1 (bus) en Code95. vrachtwagen (C) vind ik niet nodig om te halen. helaas heb ik voor de bus een beperking voor automaat (mijn werkgever, Connexxion, betaalde mijn rijbewijs). op zich niet erg, ik zie mezelf toch niet 'op de tour' zitten. ik wil aan het eind van maximaal 9 uur werk gewoon lekker naar huis kunnen.
maar ja, als je dan de verhalen hoort van je collega's waar ze met de motor heen zijn geweest: Route des grands Alps, route des Crêtes, diverse colletjes en bergpassen in Zwitserland en Italië, jaaaaa, dan begint er toch wel ergens iets te kriebelen, zo van: hmm, laat ik eens kijken of het wat voor me is. tsja, en dan schrijf je 2 grote rijscholen in het Gooi aan waar je vervolgens niks van hoort, en je zoekt verder en komt langs de naam van Jon Koudijs, alleen maar motorrijles, slagingspercentage van 92. nâh, dat moet wel een goeie zijn. en dat was/is-ie ook. lesmotoren (Yamaha XJ6) zijn piekfijn in orde, zijn eigen motor een ouwe Yammie TRX850 met bijna 6 ton op de klok. ding ziet er niet uit, maar doet het (vrijwel) altijd.
voordeel van een ouwe fiets: als dat ding omlazert is het niet erg. en gegarandeerd dat je 'm een keer laat gaan...
Zo, vandaag een toples gehad.
Nadat het op de BMW steeds maar net niet ging, had de instructeur zoiets van: "probeer het eens op de Honda".
Een Honda CBF500 om precies te zijn, al de nodige mishandeling gehad in zijn carrière als lesmotor, maar de langzame slalom lukt nu gewoon (bijna makkelijk) 9 van de 10 keer. In plaats van: 9 van de 10 keer falen op de BMW. Halve draai, geen probleem en ook het achtje ging een paar keer goed, maar moet ik nog wel even oefenen.
Heb in ieder geval het vertrouwen terug dat het nu 19 juli wel moet gaan lukken in de herkansing.
Grappig dit, ik heb juist zelf zoiets: als ik AVB gehaald heb komt het verder wel goed.
AVD lessen ben ik niet zo bang voor, dan zie ik juist waar ik het voor doe, i.p.v. alleen die om die pionnen heen rijden.