Motortoertje engeland.... en de overtocht dan?

Hebben ze de stoelbekleding wel heel gehouden? :+
Dat wel, alleen kwamen we met een reddingssloep minder terug. Een paar grappemakers vonden het leuk zo'n sloep over boord te keeperen. Vond ik niet echt geslaagd, want je kan er op wachten dat je in de haven wordt opgewacht door de ME en het allemaal weer veel langer duurt dan je lief is. :(
 
deining is niet te voorkomen bijna :) ik heb met windkracht 12 (we kregen later te horen dat we eigenlijk niet uit hadden mogen varen) van IJmuiden naar Newcastle gevaren, en geen enkele last gehad }) terwijl 90% lag te kotsen *D was lekker rustig in de bar dus :Y


het ligt aan het weer, de windrichting (wind mee/tegen/zijlings) wat voor golven en dus wat voor deining je hebt... en als je heel gevoelig bent: ga vliegen... :Y
Windkracht 12, Pfff. heftig. Ik heb 8 jaar bij de marine gezeten, waarvan een aantal jaren gevaren en heel wat keertjes richting Engeland of Schotland, maar nog nooit windkracht 12. Het maximum was 11 geloof ik. En geloof me dat is heftig. Zeker op de Noordzee met die korte golfslag. Als je er gevoelig voor bent, dan kan je met windkracht 7 al behoorlijk ziek worden.
 
Nog iets anders? Ik heb nog nooit in GB gereden, wat zijn jullie ervaringen met het linksrijden in het verkeer :? Lastig? of went het snel?

zelf alleen daar als bijrijder gereden met de auto :)

maar het wijst voor zich eigenlijk, gaat vanzelf :Y

als er ander verkeer is: gewoon volgen, en na een dag ben je niet anders gewend :) :Y

mag je eindelijk rechts inhalen :Y *O*
 
Windkracht 12, Pfff. heftig. Ik heb 8 jaar bij de marine gezeten, waarvan een aantal jaren gevaren en heel wat keertjes richting Engeland of Schotland, maar nog nooit windkracht 12. Het maximum was 11 geloof ik. En geloof me dat is heftig. Zeker op de Noordzee met die korte golfslag. Als je er gevoelig voor bent, dan kan je met windkracht 7 al behoorlijk ziek worden.

het was echt gaaf, maar ik ben dan ook echt een zeemens :)

en van een echte langzame deining word ik wel beetje draaierig, maar als 't flink hard is, en beukt, heerlijk *O* :9 :z
 
Dat wel, alleen kwamen we met een reddingssloep minder terug. Een paar grappemakers vonden het leuk zo'n sloep over boord te keeperen. Vond ik niet echt geslaagd, want je kan er op wachten dat je in de haven wordt opgewacht door de ME en het allemaal weer veel langer duurt dan je lief is. :(

Voetbalsupporters... :N
 
ik wil na snel nu behalen van mn A-aanvulling van het roze papiertje volgende zomer door Engeland gaan touren (Wales, Lake District en Schotland) *O*

kan nu al niet wachten..

heb ook een erg mooi boek, van het programma Coast (12 delige docu waarin Nicholas Crane de hele kust van de UK langsgaat (incl. Noord Ierland)..

Boek daarvan is met routes, stekkies, bezichtigingen, etc. *O*

geweldig :Y
 
het was echt gaaf, maar ik ben dan ook echt een zeemens :)

en van een echte langzame deining word ik wel beetje draaierig, maar als 't flink hard is, en beukt, heerlijk *O* :9 :z
Ik ook hoor. Mede omdat ik vroeger bij de marine heb gevaren vind ik die overtochtjes altijd wel leuk. En die van IJmuiden naar Newcastle helemaal, omdat je toch met een echte boot vaart.
 
Hmmm..., zal dan wel Calais <--> Dover worden voor me. Ik wordt namelijk in alle standen zeeziek. Dus ook op kermissen sla ik talloze attracties over :(

Gelukkig wordt ik op de motor nooit ziek _O-
 
Hmmm..., zal dan wel Calais <--> Dover worden voor me. Ik wordt namelijk in alle standen zeeziek. Dus ook op kermissen sla ik talloze attracties over :(

Gelukkig wordt ik op de motor nooit ziek _O-
Zo lang je niet over drempels rijd zeker. _O-
 
Niet allemaal over een kam scheren he. Doen we ook niet bij motorrijders.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou m'n leven lang al van voetbal :Y Altijd zelf gedaan ook (speler, jeugdtrainer en coach), maar ik erger me altijd aan al die dronken supporters :r

Vandaar die reactie :+
 
Begrijp me niet verkeerd, ik hou m'n leven lang al van voetbal :Y Altijd zelf gedaan ook (speler, jeugdtrainer en coach), maar ik erger me altijd aan al die dronken supporters :r

Vandaar die reactie :+
Ik ook hoor, ben een fanatiek wedstrijd bezoeker, en vooral Europese reizen naar Engeland vind ik geweldig. Gezonde rivaliteit vind ik gaaf, maar sommige gaan te ver, dat ben ik met je eens.

Maar we dwalen af. ;)
 
Wij gaan al een aantal jaren naar Engeland, zowel met de motor als met de auto. De laatste keer met: http://www.speedferries.com/

Je moet dan wel naar Boulogne rijden, zo'n 360 km vanaf Rotterdam, maar je bent snel, binnen een uur, in Dover.
De laatste keer betaalden we 50 euro per motor voor een retour. Inmiddels zijn de prijzen wel weer iets gestegen |(
 
Ehh... nu jullie het er toch over hebben ff een vraagje. Ik heb last van chronische(!) zeeziekte maar vraag me al een poosje af of de trip Hoek van Holland <--> Harwich (uiteraard niet met de Catamaran) probleemloos te doen is :?

Serieuze antwoorden graag, kotsen kan ik ook al van een flinke deining.. :+


De HSS is echt heel goed te doen.
Deze catamaran is met goed weer zelfs stabieler dan een traditionele ferry.
Het ligt ook niet aan de windsnelheid maar uit welke hoek die komt.
Noord west is vreselijk! Dan word je al misselijk met windkracht 3/4.
Maar zuid oost bv, is er nog niks aan de hand met kracht 6/7.



Als je daarbij eventueel een primatoertje neemt, is er niets aan dehand.
Liever niets zwaarders, want je moet nog :]
Bij mij werkte vaak een watje in mijn oor ook.Echt waar! :Y
Word je toch zeeziek dan lekker blijven zitten in het midden van het schip,(daar is de deining het minst) geen koffie of jus d'orange drinken en anderhalf uur voor aankomst remt ie al af, dus kun je helemaal bijkomen!
 
Wij gaan al een aantal jaren naar Engeland, zowel met de motor als met de auto. De laatste keer met: http://www.speedferries.com/

Je moet dan wel naar Boulogne rijden, zo'n 360 km vanaf Rotterdam, maar je bent snel, binnen een uur, in Dover.
De laatste keer betaalden we 50 euro per motor voor een retour. Inmiddels zijn de prijzen wel weer iets gestegen |(

Wel een tikkie goedkoper dan via Hoek van Holland. Ik ga 12 augustus met de Discovery met 1 motor en duo, retourtje kost 260,- |(

Lag wel voor de hand aangezien het een kwartiertje rijden is naar HvH voor mij, maar voor zo'n prijsverschil ben ik best wel bereid een stukje om te rijden. Ga er in ieder geval hard over nadenken.
 
Wel een tikkie goedkoper dan via Hoek van Holland. Ik ga 12 augustus met de Discovery met 1 motor en duo, retourtje kost 260,- |(

Lag wel voor de hand aangezien het een kwartiertje rijden is naar HvH voor mij, maar voor zo'n prijsverschil ben ik best wel bereid een stukje om te rijden. Ga er in ieder geval hard over nadenken.

Dat grote prijsverschil was voor ons ook de reden om naar Boulogne te rijden. Bijkomend voordeel was ook nog dat we toch in Zuid-West Engeland wilden rondrijden en dan is Harwich toch ook weer een stuk extra rijden en ook door stedelijk gebied.
 
Dat grote prijsverschil was voor ons ook de reden om naar Boulogne te rijden. Bijkomend voordeel was ook nog dat we toch in Zuid-West Engeland wilden rondrijden en dan is Harwich toch ook weer een stuk extra rijden en ook door stedelijk gebied.

Zuid-west Engeland trekt me ook wel, maar is een bezoekje aan Londen per motorfiets ook nog redelijk te doen?
 
Zuid-west Engeland trekt me ook wel, maar is een bezoekje aan Londen per motorfiets ook nog redelijk te doen?

Wij zijn in 2004 door Londen gereden, op weg naar Noord Engeland, Yorkshire Dales etc en een bezoek aan Isle of Man. Je kan er wel een paar uur voor uittrekken. Het is echt waanzinnig druk maar wel een belevenis. Het was toen bloedheet op de dag dat wij er waren. Hier ff uitblazen op Piccadilly, vlak bij het Hardrock Café:

uk04.14.jpg
 
Wij zijn in 2004 door Londen gereden, op weg naar Noord Engeland, Yorkshire Dales etc en een bezoek aan Isle of Man. Je kan er wel een paar uur voor uittrekken. Het is echt waanzinnig druk maar wel een belevenis. Het was toen bloedheet op de dag dat wij er waren. Hier ff uitblazen op Piccadilly, vlak bij het Hardrock Café:

(Afbeelding)

Wel toepasselijk de titel op die bus waarvoor jullie geparkeerd staan. _O-
 
Haha, we hebben ook ff gewacht met de foto tot deze bus langs kwam *O*

hier nog een foto vanaf de Speed One, een snelle catamaran die tussen Boulogne en Dover vaart:

(Afbeelding)

Ideaal weer getroffen! Gladde zee en een snelle oversteek (denk ik), hoelang duurde de tocht?

Aardige pic overigens. Heb je toevallig meer info v.w.b. de overtocht?
 
Ideaal weer getroffen! Gladde zee en een snelle oversteek (denk ik), hoelang duurde de tocht?

Aardige pic overigens. Heb je toevallig meer info v.w.b. de overtocht?

Het was inderdaad prachtig weer, de hele vakantie trouwens zo'n 22-24 gr.
De overtocht zelf duurt slechts 55 minuten. Bij mooi weer zie je al snel de overkant. Er zijn slechts een paar plekken geschikt voor de motor. De motoren worden met sjorbanden door het boordpersoneel vastgezet.
Het is trouwens een hele toer om alle auto's te laden. Dat duurt echt zo'n 20 minuten. Alles moet ook weer van dezelfde kant het schip af, echt een beetje vreemd gedoe dat passen en meten aan boord. De laatste keer, waarvan deze foto afkomstig is, waren we met de auto. Het is ook zaak om zeker een half uur voor vertrek in te checken, want dan gaat het inladen al beginnen. Ze vertrokken trouwens al zo'n 5 minuten eerder dan het opgegeven tijdstip.
 
Het was inderdaad prachtig weer, de hele vakantie trouwens zo'n 22-24 gr.
De overtocht zelf duurt slechts 55 minuten. Bij mooi weer zie je al snel de overkant. Er zijn slechts een paar plekken geschikt voor de motor. De motoren worden met sjorbanden door het boordpersoneel vastgezet.
Het is trouwens een hele toer om alle auto's te laden. Dat duurt echt zo'n 20 minuten. Alles moet ook weer van dezelfde kant het schip af, echt een beetje vreemd gedoe dat passen en meten aan boord. De laatste keer, waarvan deze foto afkomstig is, waren we met de auto. Het is ook zaak om zeker een half uur voor vertrek in te checken, want dan gaat het inladen al beginnen. Ze vertrokken trouwens al zo'n 5 minuten eerder dan het opgegeven tijdstip.

Hoe gaat het met de tickets? Reserveren of gewoon naartoe rijden en wachten net zoals bij een veerpont? :?
 
Hoe gaat het met de tickets? Reserveren of gewoon naartoe rijden en wachten net zoals bij een veerpont? :?

Kan beiden, maar omdat de boot niet erg groot is, is het handiger om te boeken. Zeker met de motor omdat er maar een paar plaatsen beschikbaar zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan