Motorvakantie Tjechie - Oostenrijk - Slowakije - Hongarije

Tweeq

Rookie
23 sep 2021
26
15
Hoi Allemaal,

Op dit moment druk bezig met het plannen van een motorvakantie door de bovenstaande landen en onderstaande steden.

Praag - Wenen - Bratislava - Boedapest - Brno.

Vorig jaar heb ik mijn VFR en VTR SP1 verkocht en deze ingeruild voor een Yamaha MT-10.
Van de VRF nog altijd geen spijt maar de VTR SP1 mis ik nog altijd een beetje,... maar goed,... keuzes.

Nu is het zo dat ik met vrienden ga die beide BMW K1300 en GS1200 rijden, deze twee motoren hebben een aanzienlijke grotere brandstof tank.
Het is uiteraard geen probleem om te stoppen als mijn 17ltr tankie leeg is maar dan moet je natuurlijk wel kunnen tanken.

De vraag is dus ook, heeft iemand ervaring met tanken in deze landen en dan voornamelijk als je van de snelwegen af blijft?
Ik wil een lege tank voorkomen dus hoop of iemand uit ervaring kan zeggen of deze op redelijke afstand van elkaar liggen, danwel ik deze stops echt moet gaan plannen?

Hoor graag van jullie, uiteraard volgen foto's video's en verslaglegging vanzelf.
 
Tankstops plannen hoeft niet. Je kunt op heel veel plaatsen tanken en 17 liter is best veel. Zou mij geen zorgen maken
 
Tankstops plannen hoeft niet. Je kunt op heel veel plaatsen tanken en 17 liter is best veel. Zou mij geen zorgen maken
Mja ik had 19liter in de VRF maar die reed 1:18/1:20

de Empty 10 is het na 160/170km wel op karakter doorrijden op de brandstofdamp ;)
 
Zie hier een test,.... helaas redelijk accuraat,..

Ook ontkomen we vooraf niet aan de reputatie van de MT-10 qua benzineverbruik, die volledig waargemaakt wordt: meestal gaat na 150 kilometer het lampje van de 17-litertank aan, terwijl voorbij 200 km het echt knijpen wordt. Het verbruik schommelt tussen de 1 op 11 en 1 op 16, maar na 1700 kilometer komen we niet verder dan 1 op 12,2.
 
Heb heel het Oost Europa doorgereden, en je zal versteld staan waar je een pomp tegenkomt. In de kleinste dorpjes hebben ze soms een tankgelegenheid. Kijk op je navigatie en je vind iets, soms bestaan ze niet meer. Je hoeft je echt geen zorgen te maken.
 
Nooit problemen gehad, maar ben nooit verder gekomen als. Duitsland/Italië/Oostenrijk/Zwitserland, we hadden altijd een Tuono in de groep. Die begon ook te piepen na 130 km, als je actief zoekt kun je altijd wel een pomp vinden in een actieradius van +/- 30 km.
 
Terug
Bovenaan Onderaan