Hongarije

35 jaar terug op een 'privecamping aka oprijlaancamping' gestaan bij oude mensen die wat bij verdienden daarmee.
Met de mededeling dat als de politie kwam wij moesten zeggen dat we studenten waren anders mocht het niet.
Uiteraard nog veel russen daar op de talrijke bases waar we per ongeluk terecht kwamen op zoek naar een camping; "ja daar staan tenten" en hoppa.
Zij én wij keken vreemd op toen we daar naar binnen reden en opeens omringd werden door lui in het groen en een beeldschone russische in een witte bikini....
Manoman.. ben dat nooit meer vergeten die ontmoeting..(met haar haha).

Oja.. Hongarije.. wij vonden er niet zo heel veel aan in die tijd. Nog voor de russische grens gestaan maar helaas geen toegang.
Wel hele aardige mensen overigens buiten de steden waar we het liefst vertoeven.
 
Keszthely is aan het Balaton-meer.
Daar heb ik niet heel goede herinneringen aan.
Wij waren daar indertijd in periode hemelvaart-pinksteren.
Het meer zelf is wel mooi, maar in het voorjaar waren er wolken van muggen. Grrrrrr

In genoemde periode was het redelijk rustig op de campings rond het meer.
Vraag is, hoe dat in de zomer gaat zijn. Wel eens vernomen dat 't in hoog-seizoen mega-druk is.

Jouw feestje, maar mss toch rekening mee houden?
Ik kom door Hongarije deze zomer, maar Balaton ga ik toch overslaan.
En zo zie je maar dat iedereen weer anders is. Ik vindt Kestheley juist wel een leuke plaats. Ben er paar keer geweest ook geslapen en niks mis mee vindt ik.
Ik ga qua motorrijden veel plekken niet echt leuk vindt ik ook.
Maar afgelopen jaar nog wat gereden daar en was toch wel leuk. Vanaf regio Pecs naar Gyula gereden vlak bij Roemeense grens.
Gyula vonden we ook een leuke plaats.. Maar even later Roemenië in en daar rijden was toch wel veel leuker.
 
Veel plezier gehad bij het Balatonmeer toen ik er was. Eger is ook een leuke stad. En wat je zegt, vanuit Hongarije heb je een mooie uitvalbasis om omliggende landen te bezoeken. Niet zo populair bij de Nederlandse toeristen, dus wat wil je nog meer!
Foei , heb je iets tegen Nederlanders 😁
 
Persoonijk sla ik niet zo aan bij 'sausage fest' maar Palinka en Hongaarse salami is wel serieus aan te raden. Heb in Budapest gestudeerd en de nodige Palinka'tjes gedronken.

En met de salami's van Pick kan je iemand deadknuppelen. Maar lekker dat ze zijn. :9~

pick-salami-400g-best-of-hungary-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
En zo zie je maar dat iedereen weer anders is. Ik vindt Kestheley juist wel een leuke plaats. Ben er paar keer geweest ook geslapen en niks mis mee vindt ik.
Ik heb niet gezegd dat ik Balaton niet leuk vond.
Maar alleen dat de grote hoeveelheid muggen (alleen op dat moment?) het leven in de avond niet heel prettig maakte.
 
Ik heb niet gezegd dat ik Balaton niet leuk vond.
Maar alleen dat de grote hoeveelheid muggen (alleen op dat moment?) het leven in de avond niet heel prettig maakte.
Ehh. Ja dat schreef je idd.
Iets verkeerd gelezen van mijn kant.
Muggen.. Bij Tisla gebied paar keer last van gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan