Niet zo agressief (als je op mijn post reageert). Ik kom al heel lang bij deze dealer en dat hij zo'n mooie zaak heeft opgebouwd ligt uiteraard aan zijn kennis en kunde in deze branche, en ik gun het hem van harte, maar de laatste posts in dit topic suggereerden dat er niets te verdienen valt voor een dealer, en dat is niet waar.Het is voor Nederlanders ook zo moeilijk om een ander 'omzet' te gunnen, en 'winst' is al helemaal not-done! Als de monteur die jouw banden verwisselt in een grotere auto dan jou rijdt, dan is het meteen een grote gore afzetter, toch?
Maar de mensen die een paar tientjes op een band te veel vinden zullen waarschijnlijk zelf geen winkeltje hoeven spelen en dus ook geen idee hebben hoe je toch je niet betaalde uren moet zien te compenseren. De meeste lekker in dienst bij een groot bedrijf en geen idee dat het bedrijf zelf ook gewoon minimaal 250% marge op hun producten/diensten pakt.(dan roep ik snel iets van ING winst over 2017 van 5 miljard)
Maar dit mes snijdt aan 2 kanten en dat is iets wat veel mensen zich niet realiseren. Een vaste klant die ook voor zijn beurtjes komt krijgt eerder ergens wat korting, of wordt gematst met een stukje extra service, mag de leenmotor (bijna)onbeperkt meenemen, of krijgt dat verloren kuipboutje gewoon mee.
Of wat dacht je van de gestrande rijder die langs de kant van de weg staat en opeens de hulp van de motorzaak nodig heeft? Voor de vaste klant wordt naar een snelle oplossing gezocht, de andere belt de ANWB maar ofzo.
Het is voor Nederlanders ook zo moeilijk om een ander 'omzet' te gunnen, en 'winst' is al helemaal not-done! Als de monteur die jouw banden verwisselt in een grotere auto dan jou rijdt, dan is het meteen een grote gore afzetter, toch?
Maar de mensen die een paar tientjes op een band te veel vinden zullen waarschijnlijk zelf geen winkeltje hoeven spelen en dus ook geen idee hebben hoe je toch je niet betaalde uren moet zien te compenseren. De meeste lekker in dienst bij een groot bedrijf en geen idee dat het bedrijf zelf ook gewoon minimaal 250% marge op hun producten/diensten pakt.(dan roep ik snel iets van ING winst over 2017 van 5 miljard)
Maar dit mes snijdt aan 2 kanten en dat is iets wat veel mensen zich niet realiseren. Een vaste klant die ook voor zijn beurtjes komt krijgt eerder ergens wat korting, of wordt gematst met een stukje extra service, mag de leenmotor (bijna)onbeperkt meenemen, of krijgt dat verloren kuipboutje gewoon mee.
Of wat dacht je van de gestrande rijder die langs de kant van de weg staat en opeens de hulp van de motorzaak nodig heeft? Voor de vaste klant wordt naar een snelle oplossing gezocht, de andere belt de ANWB maar ofzo.
Het is voor Nederlanders ook zo moeilijk om een ander 'omzet' te gunnen, en 'winst' is al helemaal not-done! Als de monteur die jouw banden verwisselt in een grotere auto dan jou rijdt, dan is het meteen een grote gore afzetter, toch?
Maar de mensen die een paar tientjes op een band te veel vinden zullen waarschijnlijk zelf geen winkeltje hoeven spelen en dus ook geen idee hebben hoe je toch je niet betaalde uren moet zien te compenseren. De meeste lekker in dienst bij een groot bedrijf en geen idee dat het bedrijf zelf ook gewoon minimaal 250% marge op hun producten/diensten pakt.(dan roep ik snel iets van ING winst over 2017 van 5 miljard)
Maar dit mes snijdt aan 2 kanten en dat is iets wat veel mensen zich niet realiseren. Een vaste klant die ook voor zijn beurtjes komt krijgt eerder ergens wat korting, of wordt gematst met een stukje extra service, mag de leenmotor (bijna)onbeperkt meenemen, of krijgt dat verloren kuipboutje gewoon mee.
Of wat dacht je van de gestrande rijder die langs de kant van de weg staat en opeens de hulp van de motorzaak nodig heeft? Voor de vaste klant wordt naar een snelle oplossing gezocht, de andere belt de ANWB maar ofzo.
2e huis.. 3e vrouw.. en 4 luxe wagens voor de deur in..
Zolang ik het blijf wegbrengen naar een ander, gaat het me zeker niet lukken
En dat komt allemaal door de mensen die het brood in de winkel komen proeven om het vervolgens in China te bestellen.
Wedden van niet?Gewoon zelf die banden monteren. Ik balanceer mijn banden beter dan de dealer omdat ik het voor mezelf doe en dus doe het erg zorgvuldig. En nu heb ik banden met een binnenband, ze zijn veel soepeler dan die tubeless dingen. Kan dus heel makkelijk in de garage. Als je dat niet zelf doet, dan moet je altijd bij die gasten komen zuren. O, het trilt een beetje, het doet dit, het doet dat. Ik ben het echt zat.
Het is voor Nederlanders ook zo moeilijk om een ander 'omzet' te gunnen, en 'winst' is al helemaal not-done! Als de monteur die jouw banden verwisselt in een grotere auto dan jou rijdt, dan is het meteen een grote gore afzetter, toch?
Maar de mensen die een paar tientjes op een band te veel vinden zullen waarschijnlijk zelf geen winkeltje hoeven spelen en dus ook geen idee hebben hoe je toch je niet betaalde uren moet zien te compenseren. De meeste lekker in dienst bij een groot bedrijf en geen idee dat het bedrijf zelf ook gewoon minimaal 250% marge op hun producten/diensten pakt.(dan roep ik snel iets van ING winst over 2017 van 5 miljard)
Maar dit mes snijdt aan 2 kanten en dat is iets wat veel mensen zich niet realiseren. Een vaste klant die ook voor zijn beurtjes komt krijgt eerder ergens wat korting, of wordt gematst met een stukje extra service, mag de leenmotor (bijna)onbeperkt meenemen, of krijgt dat verloren kuipboutje gewoon mee.
Of wat dacht je van de gestrande rijder die langs de kant van de weg staat en opeens de hulp van de motorzaak nodig heeft? Voor de vaste klant wordt naar een snelle oplossing gezocht, de andere belt de ANWB maar ofzo.
Klopt.Nou schijnt het ook met bakkers slecht te gaan. Het brood levert zo weinig op dat het pakken ervan uit het rek en het op de toonbank leggen de boel al verliesgevend maakt.
Wedden van niet?
Kom maar eens langs met jouw wielen, en ik zal je laten zien dat ze NIET perfect gebalanceerd zijn. En dan zal ik ze ook nog eens gratis perfect balanceren voor je.
Enige tegenprestatie is dat je dan alhier door het stof zal moeten......
Wat een onzin
Net zoals dat de motorzaak rond moet zien te komen zo moet jij en ieder ander dat ook.
Als wij het nu eens omdraaien.
Als die motorzaken ons motorrijders nu eens wat gunnen. Kunnen wij tenminste voor normaal geld onze motoren laten onderhouden en hoeven wij niet zelf onze tijd daaraan te verdoen om wat centen over te houden zodat je deze maand nog iets leuks kan doen ook.
Gaan we bij de bakker dan ook maar meer betalen? Bij de Appie Heijn ook? Bij de benzinepomp ook maar?
Want waarom de ene wel en de andere niet?
En wat is dat, perfect balanceren? Straaljager kwaliteit?
Wat een onzin
Net zoals dat de motorzaak rond moet zien te komen zo moet jij en ieder ander dat ook.
Als wij het nu eens omdraaien.
Als die motorzaken ons motorrijders nu eens wat gunnen. Kunnen wij tenminste voor normaal geld onze motoren laten onderhouden en hoeven wij niet zelf onze tijd daaraan te verdoen om wat centen over te houden zodat je deze maand nog iets leuks kan doen ook.
Gaan we bij de bakker dan ook maar meer betalen? Bij de Appie Heijn ook? Bij de benzinepomp ook maar?
Want waarom de ene wel en de andere niet?
Het is geen onzin!
De motorzaak verdient minder, dus nieuwe monteurs gaan ook minder verdienen.
De bakker verdient minder, dus het personeel verdient minder, of de zaak stopt of word overgenomen door een andere bakker met meerdere vestigingen.
Zo gaat het overal, in bijna elke brache. Na tig jaren krijgt iedere Nederlander dit op zijn brood.
Ik zit nu nog steeds 1,5 euro onder mijn uurloon van 2008. En ik zit in de techniek.
Regering bedankt, medelanders bedankt!
Vrijwel alleen de betere bedrijven kunnen dynamisch balanceren. Ik ken tenminste geen enkele consument die een dynamisch balanceerstation van een paar duizend Euro thuis heeft staan.En wat is dat, perfect balanceren? Straaljager kwaliteit?
Wat is 'normaal' volgens jou? Ik laat m'n motor altijd bij Lemstra in Alkmaar onderhouden. Meestal op een zaterdag zodat 't me geen uren kost. Nog nooit teveel voor betaald naar mijn idee.Wat een onzin
Net zoals dat de motorzaak rond moet zien te komen zo moet jij en ieder ander dat ook.
Als wij het nu eens omdraaien.
Als die motorzaken ons motorrijders nu eens wat gunnen. Kunnen wij tenminste voor normaal geld onze motoren laten onderhouden en hoeven wij niet zelf onze tijd daaraan te verdoen om wat centen over te houden zodat je deze maand nog iets leuks kan doen ook.
Gaan we bij de bakker dan ook maar meer betalen? Bij de Appie Heijn ook? Bij de benzinepomp ook maar?
Want waarom de ene wel en de andere niet?
Kun je ook eens anders reageren dan "Onzin" te roepen? Moeilijk als je een andere mening hebt, maar probeer het eens.
Er zit in mijn tekst namelijk geen woord onzin ALS je tenminste snapt hoe het werkt om een winkel/shop/bedrijf te runnen. (Economie was klaarblijkelijk niet jouw sterkste vak op school). En het woord MEER, als in meer betalen, heb ik nergens genoemd toch?
P.H.C. Ritzen benoemd het mooi
Wat is 'normaal' volgens jou? Ik laat m'n motor altijd bij Lemstra in Alkmaar onderhouden. Meestal op een zaterdag zodat 't me geen uren kost. Nog nooit teveel voor betaald naar mijn idee.
Banden wisselt. Bij diezelfde Lemstra vond ik de prijs voor een achterband de vorige keer wat hoog en omdat ik een advertentie zag van een zaak in Amsterdam met flinke kortingen stuurde ik die eens een mail, maar die vonden dat ik de monteur maar moest bellen. Joh dan niet, geef gewoon een prijs.
Vervolgens de man die hierboven aanbied om gratis iemands banden te balanceren een berichtje gestuurd. Daar was ik toevallig al eens geweest om 'de petfles' op te halen. Zijn prijs vond ik prima dus ging ik eens bij hem langs. Was wat mij betreft een prima ervaring en voor herhaling vatbaar. Echt shoppen heb ik dus niet gedaan.
Nu krijg ik 19ct per gereden kilometer woon-werk. Ik heb 't eens in een app bijgehouden, er gaat gemiddeld zo'n 9ct per kilometer aan benzine in. Als ik vervolgens het onderhoud + banden over de gereden kilometers verdeel dan blijf ik prima binnen de overgebleven 10ct.
OK, ik houd geen rekening met afschrijving maar gezien ik een wat oudere fiets rijd denk ik dat dit wel mee zal vallen. En anders is 't jammer. Zonder woon-werk kilometers zou ik immers ook een motor in de schuur hebben staan.
Ik denk dat mensen die motorrijden duur vinden het vooral zien als een 'extra' kostenpost en nog nooit serieus de TCO per kilometer (jaja, IT nerd) van een motor hebben vergeleken met een auto. Kon je nog wel eens goed meevallen.
Ik geloof dat wij het stiekem gewoon met elkaar eens zijn. Ik vroeg zomaar ergens een prijs op omdat ik de vorige achterband wat aan de dure kant vond. Dan is 'gunnen' eventjes over.Wat is normaal. Goeie vraag.
Wat mij vooral stoort aan het "gun gedoe" in dit topic is het op mij nogal selectief overkomt.
<knip>