Joostst
Sceptisch optimist - Motorpedist
Het is voor Nederlanders ook zo moeilijk om een ander 'omzet' te gunnen, en 'winst' is al helemaal not-done! Als de monteur die jouw banden verwisselt in een grotere auto dan jou rijdt, dan is het meteen een grote gore afzetter, toch?
Maar de mensen die een paar tientjes op een band te veel vinden zullen waarschijnlijk zelf geen winkeltje hoeven spelen en dus ook geen idee hebben hoe je toch je niet betaalde uren moet zien te compenseren. De meeste lekker in dienst bij een groot bedrijf en geen idee dat het bedrijf zelf ook gewoon minimaal 250% marge op hun producten/diensten pakt.(dan roep ik snel iets van ING winst over 2017 van 5 miljard)
Maar dit mes snijdt aan 2 kanten en dat is iets wat veel mensen zich niet realiseren. Een vaste klant die ook voor zijn beurtjes komt krijgt eerder ergens wat korting, of wordt gematst met een stukje extra service, mag de leenmotor (bijna)onbeperkt meenemen, of krijgt dat verloren kuipboutje gewoon mee.
Of wat dacht je van de gestrande rijder die langs de kant van de weg staat en opeens de hulp van de motorzaak nodig heeft? Voor de vaste klant wordt naar een snelle oplossing gezocht, de andere belt de ANWB maar ofzo.
Maar de mensen die een paar tientjes op een band te veel vinden zullen waarschijnlijk zelf geen winkeltje hoeven spelen en dus ook geen idee hebben hoe je toch je niet betaalde uren moet zien te compenseren. De meeste lekker in dienst bij een groot bedrijf en geen idee dat het bedrijf zelf ook gewoon minimaal 250% marge op hun producten/diensten pakt.(dan roep ik snel iets van ING winst over 2017 van 5 miljard)
Maar dit mes snijdt aan 2 kanten en dat is iets wat veel mensen zich niet realiseren. Een vaste klant die ook voor zijn beurtjes komt krijgt eerder ergens wat korting, of wordt gematst met een stukje extra service, mag de leenmotor (bijna)onbeperkt meenemen, of krijgt dat verloren kuipboutje gewoon mee.
Of wat dacht je van de gestrande rijder die langs de kant van de weg staat en opeens de hulp van de motorzaak nodig heeft? Voor de vaste klant wordt naar een snelle oplossing gezocht, de andere belt de ANWB maar ofzo.