My Route App onlogische route

Sjoerd102

MF veteraan
9 aug 2011
1.526
285
Zjwame/ Swalmen
Het viel mij onlangs op dat bij het aanmaken van nieuwe routes het lijkt of binnendoor routes voorrang krijgen boven autosnelweg.
Onlangs heb ik een route uitgetekend die het eerste tussenpunt in Venlo had, en het 2e tussenpunt in Assen.
Logischerwijs zou de route dan uitgetekend worden over de A73, A50, A12, A50
Tot mijn verbazing zag ik met het uittekenen van de route dat deze mij in MRA door het centrum van Nijmegen stuurt.
Met het rijden wees hij me overigens gewoon via de normale/snelste weg (Dus via de autosnelweg).

Net eens als test een route gemaakt met beginpunt in Venlo, en eindpunt in Apeldoorn.
ook nu geeft MRA weer een route binnendoor via Nijmegen

5gZrNBy.jpg

xvcu2Hh.jpg


Op Alpe d'Huez een routepunt gezet aan het begin en aan het eind van de beklimming.
Vreemd genoeg volgt hij hier plots ook een voetpad ipv de weg via de haarspeldbochten.
fGVH7HN.jpg


Ik dacht dat ik bij het aanmaken van de route wellicht verkeerde transportmodus had geselecteerd, maar deze staat gewoon op 'rijden'
wg9MXyf.jpg

Ik had ook al geprobeerd om ipv de Open Street map Google Maps map te gebruiken, maar ook dan is het probleem aanwezig.

Iemand bekend met dit euvel?
 
Yep, inderdaad.
Heb je al gekeken bij je instellingen onder de routeopties? Daar valt van alles te kiezen wat er voor gezorgd heeft dat dit nu zo loopt.
En daarbij, ik zet trouwens een stuk meer punten om het helemaal te krijgen zoals ik graag wil.
 
Ik heb ook een vraagje, ik heb routes uitgezet met tomtom my drive.
Die importeer ik dan in my route app en dan is ineens de rijtijd 2 tot 3 uur sneller dan in tomtom my drive terwijl de route hetzelfde is.
Welke tijd klopt nu aangezien ik ook niet halverwege de dag ergens aan wil komen met de doorreis.
 
Zonder snelweg met een mix van provinciale weg en kleine weggetjes.
Dan leg je ongeveer 50 km per uur af.
 
Dat snap ik, maar dat verklaart niet het verschil in tijd met dezelfde route?
Hangt af van de route. Als je van nederland naar nice een route plant kan het best zoveel verschillen. Dit soort apps gebruiken vaak een ingeschatte snelheid voor een weg die redelijk ver uit elkaar kan liggen.
 
Hangt af van de route. Als je van nederland naar nice een route plant kan het best zoveel verschillen. Dit soort apps gebruiken vaak een ingeschatte snelheid voor een weg die redelijk ver uit elkaar kan liggen.
het zijn routes van 350 tot 450 km, nou ja ik zal de tomtom maar aanhouden dan.
 
Er zitten altijd grote verschillen in tijd tussen routeplanners.
Mijn ervaring is dat TT veel te veel tijd voorziet,dat is inclusief regelmatig stoppen en middagpauze.
Ook als we met meerdere motoren dezelfde rit rijden geeft een TT GPS een veel langere tijd op dan een Garmin.
Ik reken ook op ongeveer 50km/h gemiddeld.
 
Er zitten altijd grote verschillen in tijd tussen routeplanners.
Mijn ervaring is dat TT veel te veel tijd voorziet,dat is inclusief regelmatig stoppen en middagpauze.
Ook als we met meerdere motoren dezelfde rit rijden geeft een TT GPS een veel langere tijd op dan een Garmin.
Ik reken ook op ongeveer 50km/h gemiddeld.
Snelweg klopte wel redelijk hoor. Zonder pauzes
 
1) er zit een soort van route afwijking tussen de standaard OpenStreetmap layout en de HERE map (zelf uit eigen ervaring al ondervonden)
2) plaats eens wat meer route punten, standard is 3 tot 5 km tussen de routepunten het maximum op bochtige routes met veel zijstraten/zijwegen
3) wat je ook kan doen is de zachte routepunten omzetten naar harde waypoints (routepunten), knop waar rode pijl naar verwijst

1688648496529.png
 
haha zo diep zit ik niet in die routeapps.

Wat ik nu gedaan heb is met Tomtom my drive een startpunt bepaald en een eindpunt en dan vermijden snelweg en zo kronkelig mogelijk.
Dan kijken hoelang je erover doet, is het te lang dan langs de route kijken naar een hotel en dan die als eindpunt aanklikken.
Dan komt er bv bij tomtom a420 km uit en tijdsduur 8 uur en 15 minuten.

Als ik hem dan importeer naar myrouteapp is de afstsand hetzelfde alleen twee uur sneller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan