MZ caferacer

MZintruder

MF veteraan
23 jun 2006
1.365
0
NH
Oke, de kogel is door de kerk, eh, het cafe O-)
De MZ gaat omgebouwd worden tot caferacer :Y
De basis:
tszijkant.JPG

cafe01.JPG


Eerst maar eens het gedoneerde stuurtje monteren. Het is nog niet helemaal naar mijn zin, maar het begin is er:
cafe02.JPG

cafe03.JPG

cafe04.JPG

cafe05.JPG


Daarna eens gekeken wat ik met de uitlaat wil doen (sorry voor de kwaliteit)
cafe06.JPG

cafe07.JPG


Het zal een langzaam project worden, maar ik heb dr wel weer zin in :)
 
Daar ga je wat werk aan hebben... om dat om te bouwen naar een cafe-racer. Maar ik heb al gekkere dingen hier gemaakt zien worden :)

Ben heel erg benieuwd!
 
Denk juist dat een MZ makkelijker om te bouwen is.De fabriek zelf had bij een eerder model,de ETS , al een bijna complete caferacer te koop.
Maar spatborden inkorten,een korter zadel met kontje en evt een andere tank en je bent er al zowat 8-) .
Ik had op mijn TS250 een kleinere tank van de 125/150, staat al een stuk sportiever en natuurlijk kan je een tank opsporen van een ETS maar die zijn wel erg gezocht tegenwoordig..
Nu snap ik ook je vraag op de MZmail voor een andere uitlaat trouwens.
Maar is dat zadel straks over ;) ik heb er evt. wel interesse in,MZllsss,Rob.
 
Het lijkt erop, dat je stuurtje te breed is. Ik heb er nog twee liggen. Interesse? Ff mailen!
Succes met de ombouw! ;)

:W
 
Denk juist dat een MZ makkelijker om te bouwen is.De fabriek zelf had bij een eerder model,de ETS , al een bijna complete caferacer te koop.
Maar spatborden inkorten,een korter zadel met kontje en evt een andere tank en je bent er al zowat 8-) .
Ik heb hier nog een Honda tank liggen, eens kijken hoe dat staat.
Ik had op mijn TS250 een kleinere tank van de 125/150, staat al een stuk sportiever en natuurlijk kan je een tank opsporen van een ETS maar die zijn wel erg gezocht tegenwoordig..
Nu snap ik ook je vraag op de MZmail voor een andere uitlaat trouwens.
Gaat het toch niet worden denk ik, zit toch wel wat verschil in. Misschien tzt een sportuitlaatje van motorsportteam :Y
Maar is dat zadel straks over ;) ik heb er evt. wel interesse in,MZllsss,Rob.
Zadel zal niet over zijn. Misschien ga ik al het TS spul op de Rotax over bouwen. O-)
 
Laatst bewerkt:
Zo'n sportpijp raad ik je af...veel verlies in lage en middentoeren, veel herrie en de verf pleurt er zo af...misschien gelijk heel de boel tunen en grotere carb erop..moet je sowieso goed af laten stellen op een rollenbank...
En ja alle spullen op de Rotax staat goed ik heb nu ook stalen spatborden erop, misschien kom ik ermee naar Lieren als ik em rijdend krijg een dezer dagen 8-)
MZllsss,Rob.
 
Zo'n sportpijp raad ik je af...veel verlies in lage en middentoeren, veel herrie en de verf pleurt er zo af...misschien gelijk heel de boel tunen en grotere carb erop..moet je sowieso goed af laten stellen op een rollenbank...
Dat had je al een keer verteld ja. Als ik dat doe dan gaat ie inderdaad op de bank.
Maar dat is de bedoeling (nog) niet. Laten we eerst maar van het principe 'poor mans caferacer' uitgaan en het ding klaar krijgen voor Pottendijk (ga jij nu ook een keer mee?)
En ja alle spullen op de Rotax staat goed ik heb nu ook stalen spatborden erop, misschien kom ik ermee naar Lieren als ik em rijdend krijg een dezer dagen 8-)
MZllsss,Rob.
Ik weet het nog niet. Eigenlijk wil ik de ETZ/TS het uiterlijk van de TS laten houden.
Voorlopig wil ik me beperken tot een M-stuurtje, rear controls (duosteppies), uitlaat wat aanpassen en het geheel wat subtieler maken (knippers dichter op frame, kabels wegwerken, etc) En dan eerst eens rijden en kijken of het bevalt :)
 
hoi, ik heb een afbeelding bijgevoegd als voorbeeld. Ik heb zelf geen foto van mijn stuur,maar dit is excact dezelfde.
full
 
MDUM_MZ250-09-04-05.jpg


ter inspiratie.
een MZ vraagt er om verbouwd te worden, ik vind dat je dan ook verplicht bent een roterende inlaat te maken -O-

ze, MZ, hebben tenslotte bijna alles gewonnen wat er te winnen valt, dus ze verdienen gewoon een tribute bike :}
hoewel ik een mooie gelandesport ook wel kan waarderen :9~
 
Mijn vader heeft ooit eens een etz250 omgebouwt tot café racer, laverda 500 tank, ducati zitje, sebring sportuitlaat.
Schijnt daarna bij nieuwe eigenaar nog een prijs gewonnen te hebben bij cafe racer meeting in achterveld.

Plaatje heb ik zo niet, nog van vóór het digitale tijdperk....... :+

zal 's vragen, misschien piccie in-scannen
 
'Beetje' overdone vind ik.
een MZ vraagt er om verbouwd te worden, ik vind dat je dan ook verplicht bent een roterende inlaat te maken -O-
Dan kan ik beter gelijk een RD oid kopen :X
ze, MZ, hebben tenslotte bijna alles gewonnen wat er te winnen valt, dus ze verdienen gewoon een tribute bike :}
We zien wel wat het wordt :z
hoewel ik een mooie gelandesport ook wel kan waarderen :9~~
:9~ :9~ :9~
 
Bedankt voor alle aangeboden stuurtjes, maar ik houd het voorlopig even bij dit stuurtje. Centjes zijn voor dit project beperkt en ik wil eerst eens kijken hoe dit rijdt (ik blijf toch een dikke 1.94 :+ ) en dit stuurtje heeft toch wel wat.
 
afgezien van de bijzondere tank, de roterende inlaat en de expantiepijp lijkt het nog behoorlijk op een gewone TS.
je hebt dus een mooi uitgangspunt.
MDUM_MZ250-09-04-05.jpg

Het frame is zeker niet TS, op zijn hoogst ETS (TS en ETZ hebben geen subframe).
Voornaaf is niet MZ.
Blok is niet standaard MZ, de zuiger zal wel japs zijn.
Tank is too much, alleen het logo is MZ.
Voorvork en balhoofd zijn waarschijnlijk MZ ETS.
Velgen zullen hoogstwaarschijnlijk ook niet MZ zijn.
Weinig eerbetoon aan MZ dus en ik vind um niet echt mooi.

Dus...... :+
 
Mijn vader heeft ooit eens een etz250 omgebouwt tot café racer, laverda 500 tank, ducati zitje, sebring sportuitlaat.
Schijnt daarna bij nieuwe eigenaar nog een prijs gewonnen te hebben bij cafe racer meeting in achterveld.

Plaatje heb ik zo niet, nog van vóór het digitale tijdperk....... :+

zal 's vragen, misschien piccie in-scannen

Was een zilverkleurige MZ als het goed is..
Johan ,van een (ETZ)tank kan je een mooi achterkantje voor een caferacerzadel maken trouwens..
MZllss,Rob.
 
[afbeelding]
Het frame is zeker niet TS, op zijn hoogst ETS (TS en ETZ hebben geen subframe).
Voornaaf is niet MZ.
Blok is niet standaard MZ, de zuiger zal wel japs zijn.
Tank is too much, alleen het logo is MZ.
Voorvork en balhoofd zijn waarschijnlijk MZ ETS.
Velgen zullen hoogstwaarschijnlijk ook niet MZ zijn.
Weinig eerbetoon aan MZ dus en ik vind um niet echt mooi.

Dus...... :+
allemaal mz :)
Erg mooi, zo'n oude racer, kun je zien dat ze wel wat konden, maar gewoon niets mochten.
 
In de beginperiode is er idd heel veel buitenlands gebruikt oa vorken en remmen..je moet toch wat als er niks voorhanden is :X daarom hulde voor de pioniers van toen :}
MZlsss,Rob.
 
Ik heb een mooi rempedaal kunnen vinden voor de MZ
rem.JPG

(voor de kenners, een rempedaal van een MZ RT 125)
Nu wil ik deze gaan linken aan de achterrem (natuurlijk O-) )
Moet ik nog rekening houden met de verhouding van de opstaande delen? 1 op 1? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan