Na gas dicht nog even toeren blijven maken

TA68

MF veteraan
22 apr 2013
1.524
612
Mokum
Een vraag aan de techneuten.

Gisteren een boodschap gedaan op een geleende 49,9 CC 4-takt raceplee en het viel me op dat het blok nog even toeren bleef maken na gas dicht. Volgens mij moet elk blok meteen terug naar stationair toerental bij gas dicht.

Wat kan de oorzaak zijn?

Valse lucht was mijn eerste gedachte aangezien er in het verleden ook problemen zijn geweest met de aansluiting tussen carburateur en cylinder.

Gaskabel loopt soepel.
 
Laatst bewerkt:
Een vraag aan de techneuten.

Gisteren een boodschap gedaan op een geleende 49,9 CC 4-takt raceplee en het viel me op dat het blok nog even toeren bleef maken na gas dicht. Volgens mij moet elk blok meteen terug naar stationair toerental bij gas dicht.

Wat kan de oorzaak zijn?

Valse lucht was mijn eerste gedachte aangezien er in het verleden ook problemen zijn geweest met de aansluiting tussen carburateur en cylinder.

Gaskabel loopt soepel.
Kijk die aansluiting maar eens na dan
 
Had valse lucht al gemeld als mogelijke oorzaak aan de eigenaar wetend dat die hier in het verleden problemen mee gehad heeft. Gelukkig de goede diagnose gesteld.
 
Laatst bewerkt:
Tot slot nog wel een vraag: hoe kan je valse lucht tussen carb en blok constateren.
Remmenreiniger erop spuiten als het blok loopt en dit dan in toeren omhoog gaat :?

Of is dit een klok/klepel verhaal.

Eigenaar van de raceplee is nogal eigenwijs en wil geen expert raadplegen. Brommer rijdt toch goed.

Ga hem dus niet helpen in praktische zin, tips geven wel.
 
Tot slot nog wel een vraag: hoe kan je valse lucht tussen carb en blok constateren.
Remmenreiniger erop spuiten als het blok loopt en dit dan in toeren omhoog gaat :?

Of is dit een klok/klepel verhaal.

Eigenaar van de raceplee is nogal eigenwijs en wil geen expert raadplegen. Brommer rijdt toch goed.

Ga hem dus niet helpen in praktische zin, tips geven wel.

Kan, kunt ook met plantenspuit water spuiten en als hij dan smoort weet je ook genoeg.
 
Tot slot nog wel een vraag: hoe kan je valse lucht tussen carb en blok constateren.
Remmenreiniger erop spuiten als het blok loopt en dit dan in toeren omhoog gaat :?

Of is dit een klok/klepel verhaal.

Eigenaar van de raceplee is nogal eigenwijs en wil geen expert raadplegen. Brommer rijdt toch goed.

Ga hem dus niet helpen in praktische zin, tips geven wel.
Prima, maar waarom zouden jij en wij dan wel helpen?
Dat wordt n gebed zonder eind...

valse lucht is zo te vinden hoe dat moet. Deoproefwillem1940 bijvoorbeeld.

Maar zeg anders maar dat hij 'op valse lucht moet controleren'. Kan hij zelf precies op zoeken hoe dat moet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan