Carburateurs cb750kz blijven lekken

emiel1982

MF veteraan
23 dec 2014
1.283
891
Sambeek
Motor: honda cb750kz uit 1980
Probleem: carburateurs -met name nr3- blijven lekken door de overstort. Waarschijnlijk stroomt het dus over.
Wat heb ik gedaan: eerst zelf aan het reviseren geweest, sproeiertjes en pakkinkje vervangen. Incl vlotternaald.
Daarna proffesioneel laten reviseren incl. ultrasoon.

Nou heb ik gister de carbs weer terug gekregen en ingebouwd. Benzinekraantje opengezet, en na 20 sec. zeikt het onder de 3e carburateur uit.
Aankomende woensdag komt de persoon die hem gereviseerd heeft -met ook de juiste vlotterhoogte- om te kijken wat er aan gedaan kan worden.

Nu hoop ik eigenlijk dat er op dit forum iemand met een briljante ingeving komt, die ik dan ook weer kan doorgeven woensdag.
 
Bekijk bijlage 1928113Bekijk bijlage 1928114

Waar ik gister (pas) achter kwam... er ligt een compleet ander blok in!! Met bijpassende carburateurs.
Op kenteken is de motor een CB750KZ, en zo ziet de motor er ook uit. Maar er ligt dus een CB750F (boldor) blok in._O-😯
Ik wil.niet aan topic vervuiling doen, maar de keihin VB seie heeft dus wel degelijk de overloop in de vlotterbak zitten.
Nogmaals, daar waar het messing pijpje de bodem in gaat, kan ie lekken waardoor deze overloopt
20230923_092813.jpg
 
Ik wil.niet aan topic vervuiling doen, maar de keihin VB seie heeft dus wel degelijk de overloop in de vlotterbak zitten.
Nogmaals, daar waar het messing pijpje de bodem in gaat, kan ie lekken waardoor deze overloopt
Bekijk bijlage 1928120
Als ik het goed heb zit er een afvoerslangetje aan de vlotterbak.
Als hij dan lekt zoals jij aangeeft lekt hij niet door het slangetje maar er langs.
Dan is dus de slang aan de buitenkant zeiknat van de benzine



Edit, wakker worden….pfff
 
Vlotterbalje zit nu na 2 dagen nog vol, gechecked door het schroefje uit te draaien. Dus er lekt niets door, behalve als het niveau te hoog wordt.
Als het bakje nu helemaal leeg was gelopen had je een goed punt gehad.
Oh de vlotter is goed, ook gechecked.

Ook ff geblazen door de benzineslang met de carburateurs ondersteboven. De naald sluit niet af door eigen gewicht van de vlotter... als ik er op druk met een vinger sluit het beter. Maar dan zet ik veel meer druk op als dat er ooit op kan komen door benzinedruk...
 
  • Leuk
Waarderingen: V65
Vandaag is de man bij me geweest, en uiteindelijk de carburateurs weer meegenomen. De vlotternaaldzittingen zijn uitgelubberd. Hij gaat zijn contacten aanwenden in japan om hier een oplossing voor te vinden. Onder garantie.
 
Verhuist het probleem mee met de vlotternaald of blijft het bij de zitting?
Ik heb niet alles gelezen dus excuses mocht het al voorbij gekomen zijn.
 
Okay, even een update... De carburateurs liggen nog steeds bij het bedrijf...
Uit frustratie, en omdat ik niet stil kan zitten heb ik een set carburateurs gekocht voor weinig. In zéér slechte staat.
Deze set ben ik zelf gaan reviseren, waaronder dus ook 1 van de vlotternaaldzittingen zelf vervangen. Nou, deze set carburateurs heb ik lekvrij gekregen😎
En net dus een klein proefritje gemaakt met de motor. Ik moet nog wat afstellen aan de mengschroefjes, 2 zwarte bougies namelijk.
Alleen ben ik er nog niet uit wat ik nou precies moet doen met de oude carburateurs; terug laten sturen/hem zelf laten kl*ten totdat het opgelost is/deadline stellen...
 
Wellicht voor de goede gang van zaken om het bedrijf de kans te geven de carburateurs onder garantie in orde te laten maken. Je hebt nu een prima setje carburateurs op je CB waar alleen nog wat afstelling bij komt kijken. Straks heb je gereserveerde carburateurs op de plank liggen. Dan kun je altijd nog wel zien wat je wilt. Zie het als een leermoment ........
 
Als het probleem inderdaad in de geperste vlotternaaldzitting blijkt te zitten. Wat heeft dit bedrijf dan 'fout" gedaan? Oftewel geperste vlotternaaldzittingen zitten niet in een standaard revisieset...
 
Nee die vlotternaaldzittingen horen inderdaad niet bij een standaard revisiesetje. Het bedrijf heeft ook niets "fout" gedaan, maar ik heb in het mailcontact specifiek aangegeven dat de carburateurs doorlekten en dat ik dat verholpen wilde hebben. En dat deel is dus nog niet gelukt.
 
Meestal (ik schat zo'n 99.5%) ligt het lekken ook niet aan de vlotternaaldzittingen. Dus ik snap dat ze eerst de andere mogelijkheden (lees minder ingrijpende ingrepen) uitvoeren.
 
Meestal (ik schat zo'n 99.5%) ligt het lekken ook niet aan de vlotternaaldzittingen. Dus ik snap dat ze eerst de andere mogelijkheden (lees minder ingrijpende ingrepen) uitvoeren.
ok. maar als ze binnen gebracht worden met de boodschap "ze lekken" geef je ze toch niet terug mee met de klant als ze wel nog lekken (en als je het niet opgelost krijgt, zeg dat dan).
 
Eigenlijk sowieso... Ik betaal er voor om gereviseerde carburateurs terug te krijgen, dan lijkt me toch dat ik er van uit mag gaan dat ze bruikbaar en goed terug komen. En lekkend lijkt me niet bij die omschrijving passen.
Of mag ik er dan alleen van uit gaan dat ze alles in een ultrasoon badje doen en er een revisiesetje in schroeven...
 
Eigenlijk sowieso... Ik betaal er voor om gereviseerde carburateurs terug te krijgen, dan lijkt me toch dat ik er van uit mag gaan dat ze bruikbaar en goed terug komen. En lekkend lijkt me niet bij die omschrijving passen.
Of mag ik er dan alleen van uit gaan dat ze alles in een ultrasoon badje doen en er een revisiesetje in schroeven...
Ja, want in 99% van de gevallen is dat genoeg.
En die ene % werken ze later af onder garantie (ex onderdelen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan