Motor blijft benzine lekken bij luchtfilter

mobell

MF'er
17 sep 2010
48
6
Eerbeek
Hallo
Wie weet wat het kan zijn. Mijn motor suzuki gs850 blijft benzine lekken bij luchtfilter. Eerst dacht ik de benzinekraan en daarom een nieuwe gekocht. Dit ging 3 dagen goed en nu gaat hij ook weer lekken. Wat opvalt is dat de benzinekraan blijft stromen, ook als de motor uit is, eigenlijk altijd de pri stand dus. Hij zou toch dicht moeten gaan door de vacuüm werking?
De carburateur is ultrasoon gereinigd en de motor loopt heel erg mooi en goed, maar ik weet niet waar ik nu verder moet zoeken.
Wat me wel opviel is dat de vorige eigenaar een extra benzinekraantje had in de slang, dus waarschijnlijk had hij het probleem ook.
Wie heeft een idee?
 
Zoals al aangegeven gaan vroeg of laat alle vacuüm gestuurde kranen lekken.
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met revisiesetjes, vaak helpt dat maar even.
Ik ben meer van rigoureus aanpakken: handgestuurde kraantjes erop en vacuüm aansluitingen op inlaatrubbers of op de cilinderkop afdoppen.
 
Laatst bewerkt:
En vooral niet vergeten het kraantje dicht te zetten, ik heb gezien dat in één nacht genoeg werd gelekt om de een waterslag te veroorzaken. Na drie startpogingen die vastsloegen startte de motor uiteindelijk maar wel met een fijne tik in het blok. Zolang het geen probleem geeft zou ik naast het kraantje ook alle slangetjes aangesloten laten, alle beetjes helpen.
 
De zooi goed oplossen, is ook een optie..
Goed betekend o.a. betrouwbaar dus een extra kraantje is een goede oplossing. Binnenwerk vernieuwen blijkt een slechte oplossing te zijn. Misschien is een komplete originele kraan bestellen het mooist als die weer lang meegaat maar dan nog steeds is een tussenkraan een goede oplossing totdat iemand een goed argument aandraagt waarom het geen goede oplossing is.
Never ending story
 
Goed betekend o.a. betrouwbaar dus een extra kraantje is een goede oplossing. Binnenwerk vernieuwen blijkt een slechte oplossing te zijn. Misschien is een komplete originele kraan bestellen het mooist als die weer lang meegaat maar dan nog steeds is een tussenkraan een goede oplossing totdat iemand een goed argument aandraagt waarom het geen goede oplossing is.
Never ending story
Omdat je vlotters het vlotter niveau bepalen en daarmee het benzinemengsel bepaald wordt.

Maar een vergelijk:
Een wc heeft ook een vlotter die de watertoevoer stopt als het waterreservoir vol (op niveau) is.
Stel dat die nu kapot gaat, dan loopt de bak over door het stortpijpje de pot in.

Wat is volgens jou de oplossing?
Het stopkraantje telkens dichtdraaien?
of ga je zorgen dat de vlotter zijn werk doet?

En nogmaals een kapotte vacuümbenzinekraan kan ook door het vacuümslangetje rechtstreeks het inlaatspruitstuk instromen.
Of ga je daar ook een kraantje tussen zetten?
 
Omdat je vlotters het vlotter niveau bepalen en daarmee het benzinemengsel bepaald wordt.

Maar een vergelijk:
Een wc heeft ook een vlotter die de watertoevoer stopt als het waterreservoir vol (op niveau) is.
Stel dat die nu kapot gaat, dan loopt de bak over door het stortpijpje de pot in.

Wat is volgens jou de oplossing?
Het stopkraantje telkens dichtdraaien?
of ga je zorgen dat de vlotter zijn werk doet?

En nogmaals een kapotte vacuümbenzinekraan kan ook door het vacuümslangetje rechtstreeks het inlaatspruitstuk instromen.
Of ga je daar ook een kraantje tussen zetten?
Wat als het nu een best oude WC is? En er tegenwoordig water wordt gebruikt waar het ouderwetse binnenwerk niet tegen kan? En je kan geen binnenwerk krijgen wat er wel tegen kan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan