Motor blijft benzine lekken bij luchtfilter

mobell

MF'er
17 sep 2010
48
6
Eerbeek
Hallo
Wie weet wat het kan zijn. Mijn motor suzuki gs850 blijft benzine lekken bij luchtfilter. Eerst dacht ik de benzinekraan en daarom een nieuwe gekocht. Dit ging 3 dagen goed en nu gaat hij ook weer lekken. Wat opvalt is dat de benzinekraan blijft stromen, ook als de motor uit is, eigenlijk altijd de pri stand dus. Hij zou toch dicht moeten gaan door de vacuüm werking?
De carburateur is ultrasoon gereinigd en de motor loopt heel erg mooi en goed, maar ik weet niet waar ik nu verder moet zoeken.
Wat me wel opviel is dat de vorige eigenaar een extra benzinekraantje had in de slang, dus waarschijnlijk had hij het probleem ook.
Wie heeft een idee?
 
Hallo
Wie weet wat het kan zijn. Mijn motor suzuki gs850 blijft benzine lekken bij luchtfilter. Eerst dacht ik de benzinekraan en daarom een nieuwe gekocht. Dit ging 3 dagen goed en nu gaat hij ook weer lekken. Wat opvalt is dat de benzinekraan blijft stromen, ook als de motor uit is, eigenlijk altijd de pri stand dus. Hij zou toch dicht moeten gaan door de vacuüm werking?
De carburateur is ultrasoon gereinigd en de motor loopt heel erg mooi en goed, maar ik weet niet waar ik nu verder moet zoeken.
Wat me wel opviel is dat de vorige eigenaar een extra benzinekraantje had in de slang, dus waarschijnlijk had hij het probleem ook.
Wie heeft een idee?
Dus de vlotter(s) lekken door naar het luchtfilter en de motor rijdt erg mooi.

Controleer de werking van je kraan en vlotters en pak het bij de bron aan.
Dus in de tank.
 
Hallo
Wie weet wat het kan zijn. Mijn motor suzuki gs850 blijft benzine lekken bij luchtfilter. Eerst dacht ik de benzinekraan en daarom een nieuwe gekocht. Dit ging 3 dagen goed en nu gaat hij ook weer lekken. Wat opvalt is dat de benzinekraan blijft stromen, ook als de motor uit is, eigenlijk altijd de pri stand dus. Hij zou toch dicht moeten gaan door de vacuüm werking?
De carburateur is ultrasoon gereinigd en de motor loopt heel erg mooi en goed, maar ik weet niet waar ik nu verder moet zoeken.
Wat me wel opviel is dat de vorige eigenaar een extra benzinekraantje had in de slang, dus waarschijnlijk had hij het probleem ook.
Wie heeft een idee?
Pri: de benzinekraan staat in de Prime stand. Dit betekent dat de benzinekraan open staat onafhankelijk of er wel/geen vacuum aanwezig is. Deze stand wordt meestal gebruikt wanneer de vlotterkamers van de carburateurs onvoldoende benzine bevatten (bijv. na het aftappen van de vlotterbakken)

Bron: motor service Weert
 
Op de pri stand loopt de benzine buitenom de vacuumkraan rechtstreeks door naar de carbs. Zit er geen On stand op je kraan? Daar blijft hij ook op staan als je hem parkeert. Op de pri stand hoort er ook niks te lekken, maar als je vlotternaalden niet 100% meer zijn gaat hij op de pri stand toch lekken.
 
Als ik hem op de on stand heb staan dan blijft hij dus ook doorlopen, net zoals bij de pri. Vacuum werkt waarschijnlijk niet. Nu ook benzine bij de olie heb ik net geroken. Dus ook nieuwe vlotternaalden aanschaffen?
 
Vaak is het de oring onder vlotternaaldzitting. Nr 50
suzuki-gs850g-1982-z-usa-e03-carburetor_big3IMG00903470_418e.gif


Maar je kraantje moet ook in orde zijn.
 
Een maatje van me had zelfde probleem met z'n triumph sprint. Hij heeft er nu een 'gewoon' on/off kraantje op zitten van een ander merk (kan navragen welk merk evt) Misschien is dit ook voor jouw motor mogelijk?
 
Als de complete kraan nieuw is kan het niet maar anders is misschien het rubber van het afdichtmembraan gescheurd in je kraantje waardoor de benzine via de vacuümslang naar beneden loopt en in je luchtfilter terecht komt?
Dan zou het ook moeten gebeuren met een losgenomen benzineslangetje.
 
Dus je hebt een compleet nieuwe kraan gemonteerd en die blijft lekken? Zoals op je foto lekt ie op fuel en op res? Kraantje terug brengen en een andere halen.
En waarom blijft die kraan lekken?
En waarom blijven de vlotters lekken?
Dat heeft een oorzaak

tap de tank eens af tot de laatste druppel en ontwaar de troep die onderin je tank dwarrelt.

Ik neem wel aan dat je super benzine tankt E5 en geen euro 95 E10 ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan