Na verlagen motor minder wendbaar?

Houd nou eens op met dat gemiep. Wees jij dan de meest wijze en negeer hem.
En probeer eens iets positiever en constructiever in het leven te staan, in plaats van steeds dit ge-azijnpis :X

Over de manier waarop je je hierboven uit, wil ik het niet eens hebben :r
ach ja , het geduld is ook helemaal op , ik weet niet waarom ik elke keer de kwade pier ben , hij is elke keer degene die mij loopt te trollen en dat is wel een beetje klaar nu , ik zal inderdaad beginnen met hem negeren
 
Goed (vereenvoudigd ;)) verhaal. Wel verwacht ik, als je een motorfiets verlaagd, je in principe (voor het mooie) altijd veervoorspanning en ingaande demping zult moeten aanpassen, omdat de bruikbare positieve veerweg (inveren) doorgaans kleiner wordt, hetzij door de aanpassing an sich, hetzij als gevolg van het verlagen i.c.m. de ruimte die het ontwerp van de motor daarvoor biedt. De vering/demping moet immers hetzelfde doen, maar dan over een kortere afstand (veerweg) dan door de fabrikant was bedacht. Of de negatieve veerweg (uitveren) verandert hang af van de wijze waarop de motor is verlaagd.
We hebben het over verlagen door middel van het doorsteken van de voorvork en een ring bij de achterschokbreker, dus aan de veerweg veranderd helemaal niets. Voorveerspanning verlagen zodat je motor doorzakt is de allerslechtste oplossing en gaat die altijd slecht van sturen/wegligging
 
Voorveerspanning verlagen zodat je motor doorzakt is de allerslechtste oplossing en gaat die altijd slecht van sturen/wegligging
Dat is niet zo: kleine personen zijn gemiddeld lichter dan grotere mensen. Dat betekent dat de veerspanning echt naar beneden kan. Een vuistregel is dat de veren met berijder voor en achter voor eenderde tot de helft mogen inveren ten opzichte van onbelast (geheel uitgeveerd).
 
zet mij even op negeren man , dan heb je op mij in ieder geval niets meer te kankeren , of houd gewoon je smoel
Erg hé, als iemand als MBM gewoon gelijk heeft. En dan zo'n toon aanslaan, had je niet gedurfd als hij nog mod was geweest.
 
ach ja , het geduld is ook helemaal op , ik weet niet waarom ik elke keer de kwade pier ben , hij is elke keer degene die mij loopt te trollen en dat is wel een beetje klaar nu , ik zal inderdaad beginnen met hem negeren
Ik kan wel lachen om je eerste opmerking, maar ik ben zelf dan ook een irritante dwarsligger. Als iemand dan laat blijken het minder leuk te vinden kan je ook niet reageren, in plaats van die persoon meteen voor rotte vis uitmaken. Dat maakt het voor iedereen toch weer een stuk gezelliger.
 
Ik kan wel lachen om je eerste opmerking, maar ik ben zelf dan ook een irritante dwarsligger. Als iemand dan laat blijken het minder leuk te vinden kan je ook niet reageren, in plaats van die persoon meteen voor rotte vis uitmaken. Dat maakt het voor iedereen toch weer een stuk gezelliger.
ja , heb je gelijk in , ben ook klaar
 
Dat is niet zo: kleine personen zijn gemiddeld lichter dan grotere mensen. Dat betekent dat de veerspanning echt naar beneden kan. Een vuistregel is dat de veren met berijder voor en achter voor eenderde tot de helft mogen inveren ten opzichte van onbelast (geheel uitgeveerd).
Ja joh, ik bedoel natuurlijk het verlagen van de voorveerspanning als deze juist staat ingesteld op je gewicht. Dat is namelijk het eerste waarmee je begint. Dus verder verlagen dan juist ingesteld is een no go.
 
Terug
Bovenaan Onderaan