Naar links trekken na banden wissel

wes1985

Die hard MF'er
5 okt 2016
314
47
Na een lekke achterband, heb ik er voor gekozen nieuwe banden te laten zetten.
De banden zijn michelin road 6 banden ik heb de wielen los gebracht en daarna weer gemonteerd.
Toen ik een stukje ging rijden merkte ik raar gedrag in de motor, beetje schommelen en het naar links trekken van de motor als je het stuur las laat.
In de banden zat een kleine hoogte slag, ze lagen niet helemaal lekker op de velg.
Achter is dat opgelost voor niet helemaal maar is minimaal.
De geleerde hebben er mee gereden en oordeel balhoofd niet goed, of afstelling of nieuwe zelf weten maar na 40k kilometers denk ik hup nieuwe.
Dus nieuw balhoofd flink wat euros later.
Het schommelen is nagenoeg weg, als ik er heel erg op let dan nog wel maar niet vervelend aanwezig.
Het naar links trekken is er nog wel dit is enkel als ik het stuur los laat, doorgaans doe ik dit niet maar goed. Een motor hoort gewoon te sporen zou je zeggen.
Iemand hier die iets vergelijkbaars heeft gehad?
Het was voor de banden wissel niet maar die banden waren wel goed ingereden zeg maar.
 
Uitlijning gecontroleerd met touwtje en nog met de laser gecontroleerd, deze is goed er zit misschien een paar mm in maar dat is te verwaarlozen.
 
Vandaag op verschillende forums gekeken en reviews van de banden, er zijn meer mensen met dit probleem bij de road 6 band.
Ik ga een mail sturen naar de garage zodat hun contact kunnen zoeken met michelin en kijken of hier uiteindelijk een oplossing voor is.
Bedankt allen voor zover
 
In de banden zat een kleine hoogte slag, ze lagen niet helemaal lekker op de velg.
Achter is dat opgelost voor niet helemaal maar is minimaal.

Dit is natuurlijk niet goed. Banden moeten gewoon op een juiste wijze gemonteerd zijn, pas dan kan je oordelen waar het stuurgedrag vandaan komt. Zijn ze wel in de juiste richting gemonteerd?
 
Laatst bewerkt:
Dit is natuurlijk niet goed. Banden moeten gewoon op een juiste wijze gemonteerd zijn, pas dan kan je oordelen waar het stuurgedrag vandaan komt. Zijn ze wel in de juiste richting gemonteerd?
Ik heb een afspraak met een motorzaak om mijn banden om en om te wisselen.
Dinsdag gaat eerst de voorband vervangen worden voor een oude, even rijden. Blijft het trekken hetzelfde dan daarna achter, zo heb ik een beeld of het aan de banden ligt.
Moet toch wat gaan uitsluiten.
 
Ben benieuwd wat het resultaat / conclusie zal zijn
Vandaag eerst de voorband laten vervangen voor een gebruikte pilot power, de hoogte maat was niet helemaal gelijk maar dat kon de pret niet drukken.
Het abrupte naar links trekken was gelijk weg, hij liep nog wel heel langzaam schuin over de baan maar dat is met een beetje verzitten al opgelost.
Daarna gelijk achter ook een pilot power op laten leggen(wat een bazen banden zijn dat toch), maar dezelfde klachten bleven dus denk ik dat de conclusie kan zijn dat er iets met de voorband is.
morgen gaat de nieuwe road 6 weer gemonteerd worden op het achterwiel, en dan weer even testen.
Na die test gaat het voorwiel weer vervangen worden. Dan wert ik het zeker.
 
Vandaag eerst de voorband laten vervangen voor een gebruikte pilot power, de hoogte maat was niet helemaal gelijk maar dat kon de pret niet drukken.
Het abrupte naar links trekken was gelijk weg, hij liep nog wel heel langzaam schuin over de baan maar dat is met een beetje verzitten al opgelost.
Daarna gelijk achter ook een pilot power op laten leggen(wat een bazen banden zijn dat toch), maar dezelfde klachten bleven dus denk ik dat de conclusie kan zijn dat er iets met de voorband is.
morgen gaat de nieuwe road 6 weer gemonteerd worden op het achterwiel, en dan weer even testen.
Na die test gaat het voorwiel weer vervangen worden. Dan wert ik het zeker.
Dat klinkt al veelbelovend iig.
 
Ik bem er uit. Het zit in de voorband, na terug wisselen begon hij weer af te slaan naar links, nu heb ik gevaarlijk gedaan en het wiel achterstevoren gemonteerd.
En je raad het nooit, hij trekt naar rechts.
Dus van de week terug met dat ding en dan leggen ze er maar een andere op.

Allen bedankt voor het meedenken
 
Ik bem er uit. Het zit in de voorband, na terug wisselen begon hij weer af te slaan naar links, nu heb ik gevaarlijk gedaan en het wiel achterstevoren gemonteerd.
En je raad het nooit, hij trekt naar rechts.
Dus van de week terug met dat ding en dan leggen ze er maar een andere op.

Allen bedankt voor het meedenken
Wordt de band nu kosteloos vervangen of kost dit gedoe je nu ook nog klauwen vol geld
 
Check even of je voorvork niet enigzins onder spanning staat door het in verkeerde volgorde aandraaien van de klembouten in je voorvork, waar je as mee vastgeklemd wordt. Als ik me het goed herinner heeft een Tiger ook 1 voorpoot met klemboutjes.
 
Ah, er was al een antwoord zag ik. Toch... kan me van een merk als Michelin niet voorstellen dat het in de band zit, of deze moet een poos onderop een stapel hebben gelegen bij een bandenzaak ofzo. Zelf geen problemen met de Road 6, super band. Vroeger wel een motor gehad die ook naar 1 kant trok, vanaf nieuw. Nadat de voorvork een keer goed gemonteerd was (na een ongeval helaas...) was het voorbij.
 
Het geld van het onderzoeken zal ik niet terug krijgen, maar de band zal kostenloos vervangen worden
Blijft wel een interessant gegeven. Immers die extra kosten heb je gemaakt omdat er een ondeugdelijk product was geleverd. Vandaar benieuwd of deze niet bij de fabrikant te claimen zouden zijn.

Maar wat het meest belangrijke is, dat je weer met een goed gevoel en veilig de weg op kunt.
 
Check even of je voorvork niet enigzins onder spanning staat door het in verkeerde volgorde aandraaien van de klembouten in je voorvork, waar je as mee vastgeklemd wordt. Als ik me het goed herinner heeft een Tiger ook 1 voorpoot met klemboutjes.
Ja klopt, ik heb mijn wiel ook zo gemonteerd. Al een aantal keer.
 
Ah, er was al een antwoord zag ik. Toch... kan me van een merk als Michelin niet voorstellen dat het in de band zit, of deze moet een poos onderop een stapel hebben gelegen bij een bandenzaak ofzo. Zelf geen problemen met de Road 6, super band. Vroeger wel een motor gehad die ook naar 1 kant trok, vanaf nieuw. Nadat de voorvork een keer goed gemonteerd was (na een ongeval helaas...) was het voorbij.
Banden zijn super goede grip op alle weg delen en geven veel vertrouwen.
Volgens michelin zelf is het mogelijk dat er een productie fout in zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan