Navi

Welk systeem?

  • Garmin GPSMAP 60C 525 euro

    Stemmen: 1 5,3%
  • Garmin GPSMAP 60CS 625 euro

    Stemmen: 5 26,3%
  • Garmin GPSMAP 176 850 euro

    Stemmen: 2 10,5%
  • Garmin Quest

    Stemmen: 5 26,3%
  • PDA MEDION

    Stemmen: 2 10,5%
  • PDA DELL

    Stemmen: 0 0,0%
  • PDA IPAQ

    Stemmen: 4 21,1%
  • PDA FUJITSE SIEMENS

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    19

Joost_sv

Die hard MF'er
18 apr 2004
747
0
Bemmel
G'dag,

namens mijn vader deze vraag:

Ik ben op zoek naar een navigatiesysteem voor op de motor. Heb al diverse systemen bekeken zoals de garmin etc.


Wat vinden jullie voor op de motor het beste navigatiesysteem? En natuurlijk niet de aller duurste :P

Hij moet waterdicht zijn!

Alvast bedankt,

Gerard en Joost(joost_sv)
 
Otterbox Armor I K1
De Otterbox Armor, een waterdichte en slagvaste case voor uw PDA. Uitermate geschikt ter bescherming van uw PDA tegen zand en stof, daarnaast is zelfs het onderdompelen in water geen enkel probleem. De Armor I is gemaakt in samenwerking met een van de grootste Amerikaanse outdoor fabrikanten en is daarmee een van de beste slagvaste cases op de markt.

De case voldoet volledig aan de IP68 norm, het touchscreen en de knoppen van de PDA zijn nog steeds vrij te benaderen door het waterdichte plastic membraan dat voor het scherm geplaatst wordt. De case heeft een externe opslag ruimte voor de stylus.

De Armor K1 is de universele case en is geschikt voor vrijwel elke PDA.


De Otterbox Armor I K1 is geschikt voor:
Dell Axim X5
Fujitsu Siemens Pocket Loox 600
Handspring Treo 90
HP iPAQ 2210
HP iPAQ 5550
HP iPAQ hx2110
HP iPAQ hx2410
HP iPAQ hx2750
HP Jornada 568
iPAQ 1915

full


Ik heb zelf een ipaq 2210. Bevalt super. Met TomTom :)

Maare, volgens je poll is kennelijk alleen Garmin geschikt :? :P
 
Heb zelf een Garmin StreetPilot III. Werkt goed, spraakbegeleiding en waterdicht. Zit met een Rammount op de motor gemonteerd. Ook in de auto te gebruiken. Kan op batterijen als het moet.
 
Heb zelf een HP 2210 met tom tom erop, met die combinatie is het leuk navigeren door Nederland, met alleen batterij power, kun je iets van 2 uur navigeren, maar als je een 12 volts aansluiting op je motor fabriekt, dan kun je het uiteraard langer volhouden ;)

Suc6! met jullie keuze :)
 
Garmin GPSMap276c.

Kost wel wat, maar daar staat ook veel tegenover.

Als je een gps voor op de motor koopt, begin dan aub niet aan een pda.
Deze pda's zijn niet bestand tegen de trillingen en ondanks de beschermende behuizing krijg je toch vocht in je pda (condens). Over stof zal ik het maar niet hebben.
Verder is een touchscreen op de motor ook niet altijd ideaal, met handschoenen aan zijn die namelijk slecht te bedienen.

Ga eens langs bij Notter (www.gps.nl) en laat je voorlichten.
Zij geven goede voorlichting en zullen niet proberen om altijd het duurste te verkopen.

Beter iets meer betalen voor een apparaat dat je jaren zonder problemen kunt gebruiken, dan een goedkoper systeem dat je na korte tijd al in de prullenbak kunt smijten.
 
Ik wil er een met standaard geheugen kaartjes en niet die apparte Garmin dingen. Dan wordt het een PDA of de BMW Navigator II / Garmin 2650 oid. Omdat ik de laatste 2 oplossingen wel erg duur vind wacht ik nog even. Die PDA's zullen toch ook wel een keer waterdicht gaan worden?
 
Ik wil er een met standaard geheugen kaartjes en niet die apparte Garmin dingen. Dan wordt het een PDA of de BMW Navigator II / Garmin 2650 oid. Omdat ik de laatste 2 oplossingen wel erg duur vind wacht ik nog even. Die PDA's zullen toch ook wel een keer waterdicht gaan worden?

Ik zat eigenlijk te hopen dat die uitkomen, maar zet er wel mijn twijfels bij op kort termijn....

Bijvoorbeeld als je die medion koopt die nu bij de kruidvat in de aanbieding is voor 299 euro. (Een test van motorfreaks.nl http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2112/1 )

Als je om zo 1 een waterdichte hoes maakt heb je volgens mij een goedkope oplossing dat wel werkt??.
 
Typ voor de gein btw is in bij zoeken:

tomtom pda

Geloof dat je dan wel genoeg leesvoer hebt :)
Het gaat nl. niet alleen over tomtom, maar ook over bv. de garmin :)
 
Wat denk je van de Garmin Quest?

Lijkt mij een goed toestel voor de
motor. Wat ik bij de motor ook belangrijk
vind, is dat ik routes kan inladen. Dat kan
bij TomTom niet.....
 
Ik heb in m'n auto TomTom + Ipaq 2210. Leuk speelgoed, werkt (bijna)perfect, snel herberekenen maar is imho niet geschikt voor op de motor. Het grootste probleem vind ik dat je niet thuis op de pc een route kan uitzetten en die dan invoeren in je Ipaq, maar dat je alles op de Ipaq zelf moet invoeren.

[edit]Persoonlijk zou ik voor de Garmin Quest gaan voor op de motor.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in m'n auto TomTom + Ipaq 2210. Leuk speelgoed, werkt (bijna)perfect, snel herberekenen maar is imho niet geschikt voor op de motor. Het grootste probleem vind ik dat je niet thuis op de pc een route kan uitzetten en die dan invoeren in je Ipaq, maar dat je alles op de Ipaq zelf moet invoeren.

[edit]Persoonlijk zou ik voor de Garmin Quest gaan voor op de motor.

:^

Persoonlijk zie ik het nut niet in van nav op de motor :X
Oke oke, bij dagelijks gebruik van je fiets wel dan.
Maar om tourritten te rijden :?
Gewoon thuis op de kaart kijken. Plaatsnamen en wegnummers op een briefje zetten en gassen maar. Briefje dan in je tanktas natuurlijk.

[me]Svijf denkt eigenlijk dat deze nav is voor dagelijks gebruik ;) [/me]
 
:^

Persoonlijk zie ik het nut niet in van nav op de motor :X
Oke oke, bij dagelijks gebruik van je fiets wel dan.
Maar om tourritten te rijden :?
Gewoon thuis op de kaart kijken. Plaatsnamen en wegnummers op een briefje zetten en gassen maar. Briefje dan in je tanktas natuurlijk.

[me]Svijf denkt eigenlijk dat deze nav is voor dagelijks gebruik ;) [/me]



je ziet het nut niet op een motor?????

persoonlijk pak ik in de auto toch veel makkelijker een kaart of stratenboek dan op de motor. Juist op de motor lijkt het me ideaal, in de auto rij ik wel met het stratenboek op het stuur.
 
je ziet het nut niet op een motor?????

persoonlijk pak ik in de auto toch veel makkelijker een kaart of stratenboek dan op de motor. Juist op de motor lijkt het me ideaal, in de auto rij ik wel met het stratenboek op het stuur.

Wel verder lezen he :P

Kijk, voor dagelijks gebruik zou het perfect zijn :)
Ook ik neem echt geen stratenboek mee op de motor.
Btw, in de auto ook niet meer nu :P

Maare, stratenboek op het stuur :X
 
Wel verder lezen he :P

Kijk, voor dagelijks gebruik zou het perfect zijn :)
Ook ik neem echt geen stratenboek mee op de motor.
mijn dagelijkse routes ken ik wel ;) . het lijkt mij juist handig voor de niet dagelijkse routes. (en die rij ik ook bij voorkeur met die tweewieler)
Btw, in de auto ook niet meer nu :P

Maare, stratenboek op het stuur :X
mag ook alleen als mijn vriendin niet naast me zit, zij is daar ook geen voorstander van.

(maar ja, ik kan niet een hele stadsplattegrond onthouden, dus als ik door den haag of amsterdam oid moet rijden, dan is dat vaak met de kaart op het stuur)
 
je ziet het nut niet op een motor?????

persoonlijk pak ik in de auto toch veel makkelijker een kaart of stratenboek dan op de motor. Juist op de motor lijkt het me ideaal, in de auto rij ik wel met het stratenboek op het stuur.
Ook de 'zoek tankstation' optie is wel handig :P
 
Niet het nieuwste type, maar werkt goed! 500 euro incl alles voor op motor en in auto. Gisteren voor eerst met geluid in helm gereden. Super.
full
 
Of de 276c, 't kost wat maar dan heb je ook wat:

276cd.JPG


Gewoon thuis op de kaart kijken. Plaatsnamen en wegnummers op een briefje zetten en gassen maar. Briefje dan in je tanktas natuurlijk.

Op jouw manier is leuk, maar de echte leuke weggetjes loop je op die manier vaak mis. De leukste wegen hebben vaak geen wegnummer.
Ook houd ik er van om in het wilde weg ergens naar toe te rijden, als ik dan een leuke weg tegenkom leg ik hem vast op mijn GPS want vaak zijn ze op de kaart niet te herkennen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan