Beste mensen in 't newbies aan de warme chocolademelk hebben we d'r al over gehad.
Nu is het definitief.
voorjaarsrit:
op 18-4-2010 om 10.30 uur NIEUWE STARTTIJD
startplaats
Nieuwegein, AC restaurant
aansprakelijkheid
Alle deelnemers rijden voor eigen risico. Alle deelnemers zijn zelf verantwoordelijk voor het opvolgen van de verkeersregels. De organisatie en/of coördinator(en) kan/kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen danwel incidenten waarbij personen, motoren en/of voorwerpen zijn betrokken.
deelnemers:
Maximum aantal van 90
Een aantal rijders hebben een * voor hun naam staan. Dit zijn de rijders die ook mee gaan naar de Eifel. Zie het Eifeltopic: Newbie-Eifel-Rit-2010-deel-I . Deze rijders worden zo veel mogelijk bij elkaar geplaatst, zodat ze vast aan elkaar kunnen wennen.
Groep 1
1. *saknopper (Voorrijder groep 1)
2. *GillettiNo
3. evilDriver
4. *jansen007
5. *Bikermama
6. *jari
7. *Acey_nl
8. *Lankho09 (evt. hekkensluiter)
9. *Jellesnietes
10. *Jor6y (evt. hekkensluiter)
11. *nOne (ovb + medicus i.o.)
12. Trunks81
13. Lobbez
14. bionitro
15. Wainski
16. Motobunny (wil bij Heleen) (ovb Afrika)
17. marinushendrik (inmiddels motor R6 )
18. Sandertjer (ovb)
19. Poekman (ovb motor)
20. marco087 (ovb) (PTLS en VIG)
21. 600 rr (EHBO enzo, evt. hekkensluiter)
22. mikebas
23. anon
24. vriend van anon (ovb, nog geen MF-er)
25. Nick (maatje Jari)
26. Dolf (maatje Jari)
27. Rick (maatje Jari)
28. Geoffrey
29. *Veccie --> Cameraman
30. *rider_heleen (Hekkensluitster Groep 1) en EHBO'er, AED'er, BHV'er, Reanimatie'er, PHTLS'er, PTLS'er, AMV'er en onze huisspecialiste in het soepel maken van te strakke pakken *met andere woorden: onze reddende engel*
Groep 2:
31. Snarfy (voorrijder groep 2)
32. jori (ovb van droog weer
33. senaz1 (ovb voetballen)
34. vosje
35. motormees
36. bokje1989
37. MoriniStylr
38. Blue_Panther
39. rob7420
40. loonatick
41. Brockhaus
42. KawaSjoer
43. '250r' (hoogstwaarschijnlijk + geen MF'er)
44. boupas
45. bibilicious
46. beginnende motorchick (lynda)
47. ramon80 (met droommotor )
48. zoeker
49. MaartenP (ovb)
50. dagrona
51. winkeltje (broer dagrona)
52. denjoey (OVB ivm voetbal, geeft eind maart door of hij mee kan of niet)
53. RemcoNL
54. Elissia
55. Martijnus
56. Bibilica (vriendin Martijnus)
57. BWx
58. hdegroot
59. nico87 (de laatste!!!!)
60. 81. micb + vriendin (hekkensluiter(s))
Groep 3
61. Paul_K (Voorrijder groep 3)
62. JR (evt. voorrijder) --> Cameraman
63. VerteX
64. Richard1973
65. Maatje van Richard1973 --> Henk
66. Frietman (ovb)
67. Ruppert (ovb)
68. Brammos
69. Nielz (ovb rijbewijs)
70. Maatje2 Brammos (ovb)
71. Ielspiels (gaat 13 frubruari examen doen &geslaagd )
72. Xevoo (ovb) + vriendin
73. Alx76
74. Sander_R (ovb rijbewijs + motor )
75. Zen 78 (gaat 16 maart examen doen )
76. Bikerkarin (ovb rijbewijs)
77. Phyllis (ovb)
78. Artifex (ovb)
79. Lorenzooom
80. Dirtdiver (wil graag bij Ielspiels)
81. SuzukiGS + zusje
82. Ecniv (graag bij Artifex + Mascotte)
83. Noorus
84. Mascotte (ovb) (+wil graag bij Artifex in de groep)
85. SoaDmaggot
86. Klaez
87. _charlie (ovb rijbewijs)
88. Orochikage (wil bij VerteX)
89. Remond_FRL (Reanimatie + AED)
90. Jazzuki (bij Noorus in de groep) (hekkensluiter groep 3)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
bedoeld voor:
mensen die 't niet erg vinden (of juist op prijs stellen) dat deze rit op newbie tempo wordt gereden.
aanbevolen route:
volgt met dank aan Paul_K
het Follow-Up Systeem
We rijden de route volgens het Follow-Up Systeem. Hieronder een beschrijving (met grooote dank aan Wolve e.a.).
1. Je hebt een vaste voorrijder en een vaste achterrijder.
2. Iedereen rijdt dus tussen deze twee personen in, allemaal achter elkaar.
3. Bij kruisingen, splitsingen en alle onduidelijke situaties moet de rijder direct achter de voorrijder zelf een veilige plek kiezen om de rest de weg te wijzen.
4. Wegwijzerplekken worden niet aangegeven door de voorrijder, deze heeft al genoeg andere taken, zorgen en bezigheden.
5. De rijder achter de voorrijder moet goed afstand houden, zodat hij/zij op tijd zijn wegwijzerplek kan uitzoeken.
6. Als je niet zeker bent of het nodig is --> wel gaan staan voor de zekerheid!
7. Wegwijzers zijn zelf verantwoordelijk voor de gekozen plek, denk daarom aan je eigen veiligheid!! Ga dus niet midden op de weg stilstaan. In stedelijke gebieden wil een fietspad of stoep wel eens uitkomst bieden.
8. Wegwijzers mogen zowel voor als na de 'situatie' staan, mitst het duidelijk (zichtbaar) is. Er mag geen verwarring over de mogelijke richting ontstaan. Als je voor een situatie staat --> knipperlicht gebruiken voor de duidelijkheid. Als je 'na de situatie' staat moet je eveneens goed en op tijd zichtbaar zijn.
9. De wegwijzer blijft staan totdat de achterrijder langskomt en sluit dan weer achter in de groep aan (maar wel voor de achterrijder).
10. De wegwijzer blijft te allen tijde staan totdat de achterrijder langskomt (ook al sta je een half uur te wachten!)
11. Achterrijder is tevens 'bezemrijder'. Als er onderweg pech is, dan zal de achterrijder hierbij stoppen.
12. Het is uitgesloten dat iemand zonder hulp achtergelaten wordt. Als er iemand met pech is, dan blijft de achterrijder erbij totdat het probleem opgelost is óf er hulp onderweg/geregeld is.
13. Achterrijder is de laatste sluitpost, niemand van onze groep zal achter hem rijden/komen.
Punten voor de goede orde:
- Begin van de dag is er een korte uitleg (ook over Follow Up)
- Voor- en achterrijders dragen fluor vesten
- Heleen rijdt achter en heeft EHBO
- Zorg voor goede veilige motorkleding en helm
- Controleer je motor voor het rijden op veiligheid (BRAVOK-verhaaltje)
- Rijd je eigen tempo en laat je nooit opjagen
- Doordat we follow up rijden kan en mag je gaten laten vallen, dit is geen enkel probleem!
- Ga ook nooit kort op rijden of pushen (dit is een newbie toer --> rustig aan dus)
- Houd afstand van elkaar, zeker voor en in de bochten
- Inhalen van andere motorrijders is niet de bedoeling (in verband met volgende punt)
- Je houd altijd de rijder voor én achter je in de gaten. Als je merkt dat er iemand tussenuit is, dan maak je dit zo snel mogelijk kenbaar aan de achterrijder. Dan moeten we kijken wat er aan de hand is en waar het missende persoon gebleven is
- Verlaat NOOIT de groep zonder het te melden aan de organisatie/voorrijder/achterrijder, anders zoeken we ons straks helemaal kapot naar iemand die al lang veilig thuis zit.
- Voorrijder dient niet van de route af te wijken
- Achterrijder beschikt over de route en rijdt deze uit (om achterblijvers op te vangen)
- Bij dijken en bochten dient met in een lange sliert te rijden in verband met de bochtlijnen
- Uit veiligheidsaspect rijdt men op rechte stuk achter elkaar in baksteen-formatie (zeker niet naast elkaar).
* baksteen formatie = schuin achter elkaar rijden, de één links op de weg, de ander rechts. Maar blijf ondanks dit afstand houden!
- Als er iemand onderweg onverwachts stopt, dan stopt de rijder achter hem/haar ook om te kijken wat er is. De rest rijdt gewoon door --> Het is niet de bedoeling dat direct de hele groep stil gaat staan op de openbare weg. Als de achterrijder erbij komt, dan zal hij/zij erbij blijven totdat hulp onderweg is, of de rijder verder kan. We laten niemand onbeholpen achter. (Zie ook punt 11 tot en met 13 van het follow up verhaal)
Mocht je er nog niet helemaal zeker van zijn dat je het begrijpt, kijk dan tijdens de rit hoe de mensen het voor je aanpakken. Dan zal je zien dat het makkelijker is dan de hoeveelheid tekst hier doet vermoeden.
Eerdere ritten
Om jullie vast in de stemming te brengen, zijn hier wat topics van vorige newbie ritten:
2004:
NewbieToer 2004
Newbie Tour Veluwe Edition
Zuid Nederland: "Newbie toer pre-winter edition
Newbie tour - Final edition 2004 - Mergellandroute
2005:
Newbie tour 01 - 2005 : Salland Edition
Newbie Tour - Check Point Charlie Edition
Newbies: Tour de Theun - 11 september
2006:
Newbie Tour 2006 18 juni - FastFood Edition
2007:
Newbie Tour 2007: Verre Oosten - zondag 22 april
2009:
newbie tour 2009?
Newbie Tour 2009 Limburg
Die Neulinge gehen in die Eifel
Newbie winterrit<===========
En tot slot have fun!!!
Nu is het definitief.
voorjaarsrit:
op 18-4-2010 om 10.30 uur NIEUWE STARTTIJD
startplaats
Nieuwegein, AC restaurant
aansprakelijkheid
Alle deelnemers rijden voor eigen risico. Alle deelnemers zijn zelf verantwoordelijk voor het opvolgen van de verkeersregels. De organisatie en/of coördinator(en) kan/kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen danwel incidenten waarbij personen, motoren en/of voorwerpen zijn betrokken.
deelnemers:
Maximum aantal van 90
Een aantal rijders hebben een * voor hun naam staan. Dit zijn de rijders die ook mee gaan naar de Eifel. Zie het Eifeltopic: Newbie-Eifel-Rit-2010-deel-I . Deze rijders worden zo veel mogelijk bij elkaar geplaatst, zodat ze vast aan elkaar kunnen wennen.
Groep 1
1. *saknopper (Voorrijder groep 1)
2. *GillettiNo
3. evilDriver
4. *jansen007
5. *Bikermama
6. *jari
7. *Acey_nl
8. *Lankho09 (evt. hekkensluiter)
9. *Jellesnietes
10. *Jor6y (evt. hekkensluiter)
11. *nOne (ovb + medicus i.o.)
12. Trunks81
13. Lobbez
14. bionitro
15. Wainski
16. Motobunny (wil bij Heleen) (ovb Afrika)
17. marinushendrik (inmiddels motor R6 )
18. Sandertjer (ovb)
19. Poekman (ovb motor)
20. marco087 (ovb) (PTLS en VIG)
21. 600 rr (EHBO enzo, evt. hekkensluiter)
22. mikebas
23. anon
24. vriend van anon (ovb, nog geen MF-er)
25. Nick (maatje Jari)
26. Dolf (maatje Jari)
27. Rick (maatje Jari)
28. Geoffrey
29. *Veccie --> Cameraman
30. *rider_heleen (Hekkensluitster Groep 1) en EHBO'er, AED'er, BHV'er, Reanimatie'er, PHTLS'er, PTLS'er, AMV'er en onze huisspecialiste in het soepel maken van te strakke pakken *met andere woorden: onze reddende engel*
Groep 2:
31. Snarfy (voorrijder groep 2)
32. jori (ovb van droog weer
33. senaz1 (ovb voetballen)
34. vosje
35. motormees
36. bokje1989
37. MoriniStylr
38. Blue_Panther
39. rob7420
40. loonatick
41. Brockhaus
42. KawaSjoer
43. '250r' (hoogstwaarschijnlijk + geen MF'er)
44. boupas
45. bibilicious
46. beginnende motorchick (lynda)
47. ramon80 (met droommotor )
48. zoeker
49. MaartenP (ovb)
50. dagrona
51. winkeltje (broer dagrona)
52. denjoey (OVB ivm voetbal, geeft eind maart door of hij mee kan of niet)
53. RemcoNL
54. Elissia
55. Martijnus
56. Bibilica (vriendin Martijnus)
57. BWx
58. hdegroot
59. nico87 (de laatste!!!!)
60. 81. micb + vriendin (hekkensluiter(s))
Groep 3
61. Paul_K (Voorrijder groep 3)
62. JR (evt. voorrijder) --> Cameraman
63. VerteX
64. Richard1973
65. Maatje van Richard1973 --> Henk
66. Frietman (ovb)
67. Ruppert (ovb)
68. Brammos
69. Nielz (ovb rijbewijs)
70. Maatje2 Brammos (ovb)
71. Ielspiels (gaat 13 frubruari examen doen &geslaagd )
72. Xevoo (ovb) + vriendin
73. Alx76
74. Sander_R (ovb rijbewijs + motor )
75. Zen 78 (gaat 16 maart examen doen )
76. Bikerkarin (ovb rijbewijs)
77. Phyllis (ovb)
78. Artifex (ovb)
79. Lorenzooom
80. Dirtdiver (wil graag bij Ielspiels)
81. SuzukiGS + zusje
82. Ecniv (graag bij Artifex + Mascotte)
83. Noorus
84. Mascotte (ovb) (+wil graag bij Artifex in de groep)
85. SoaDmaggot
86. Klaez
87. _charlie (ovb rijbewijs)
88. Orochikage (wil bij VerteX)
89. Remond_FRL (Reanimatie + AED)
90. Jazzuki (bij Noorus in de groep) (hekkensluiter groep 3)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
bedoeld voor:
mensen die 't niet erg vinden (of juist op prijs stellen) dat deze rit op newbie tempo wordt gereden.
aanbevolen route:
volgt met dank aan Paul_K
het Follow-Up Systeem
We rijden de route volgens het Follow-Up Systeem. Hieronder een beschrijving (met grooote dank aan Wolve e.a.).
1. Je hebt een vaste voorrijder en een vaste achterrijder.
2. Iedereen rijdt dus tussen deze twee personen in, allemaal achter elkaar.
3. Bij kruisingen, splitsingen en alle onduidelijke situaties moet de rijder direct achter de voorrijder zelf een veilige plek kiezen om de rest de weg te wijzen.
4. Wegwijzerplekken worden niet aangegeven door de voorrijder, deze heeft al genoeg andere taken, zorgen en bezigheden.
5. De rijder achter de voorrijder moet goed afstand houden, zodat hij/zij op tijd zijn wegwijzerplek kan uitzoeken.
6. Als je niet zeker bent of het nodig is --> wel gaan staan voor de zekerheid!
7. Wegwijzers zijn zelf verantwoordelijk voor de gekozen plek, denk daarom aan je eigen veiligheid!! Ga dus niet midden op de weg stilstaan. In stedelijke gebieden wil een fietspad of stoep wel eens uitkomst bieden.
8. Wegwijzers mogen zowel voor als na de 'situatie' staan, mitst het duidelijk (zichtbaar) is. Er mag geen verwarring over de mogelijke richting ontstaan. Als je voor een situatie staat --> knipperlicht gebruiken voor de duidelijkheid. Als je 'na de situatie' staat moet je eveneens goed en op tijd zichtbaar zijn.
9. De wegwijzer blijft staan totdat de achterrijder langskomt en sluit dan weer achter in de groep aan (maar wel voor de achterrijder).
10. De wegwijzer blijft te allen tijde staan totdat de achterrijder langskomt (ook al sta je een half uur te wachten!)
11. Achterrijder is tevens 'bezemrijder'. Als er onderweg pech is, dan zal de achterrijder hierbij stoppen.
12. Het is uitgesloten dat iemand zonder hulp achtergelaten wordt. Als er iemand met pech is, dan blijft de achterrijder erbij totdat het probleem opgelost is óf er hulp onderweg/geregeld is.
13. Achterrijder is de laatste sluitpost, niemand van onze groep zal achter hem rijden/komen.
Punten voor de goede orde:
- Begin van de dag is er een korte uitleg (ook over Follow Up)
- Voor- en achterrijders dragen fluor vesten
- Heleen rijdt achter en heeft EHBO
- Zorg voor goede veilige motorkleding en helm
- Controleer je motor voor het rijden op veiligheid (BRAVOK-verhaaltje)
- Rijd je eigen tempo en laat je nooit opjagen
- Doordat we follow up rijden kan en mag je gaten laten vallen, dit is geen enkel probleem!
- Ga ook nooit kort op rijden of pushen (dit is een newbie toer --> rustig aan dus)
- Houd afstand van elkaar, zeker voor en in de bochten
- Inhalen van andere motorrijders is niet de bedoeling (in verband met volgende punt)
- Je houd altijd de rijder voor én achter je in de gaten. Als je merkt dat er iemand tussenuit is, dan maak je dit zo snel mogelijk kenbaar aan de achterrijder. Dan moeten we kijken wat er aan de hand is en waar het missende persoon gebleven is
- Verlaat NOOIT de groep zonder het te melden aan de organisatie/voorrijder/achterrijder, anders zoeken we ons straks helemaal kapot naar iemand die al lang veilig thuis zit.
- Voorrijder dient niet van de route af te wijken
- Achterrijder beschikt over de route en rijdt deze uit (om achterblijvers op te vangen)
- Bij dijken en bochten dient met in een lange sliert te rijden in verband met de bochtlijnen
- Uit veiligheidsaspect rijdt men op rechte stuk achter elkaar in baksteen-formatie (zeker niet naast elkaar).
* baksteen formatie = schuin achter elkaar rijden, de één links op de weg, de ander rechts. Maar blijf ondanks dit afstand houden!
- Als er iemand onderweg onverwachts stopt, dan stopt de rijder achter hem/haar ook om te kijken wat er is. De rest rijdt gewoon door --> Het is niet de bedoeling dat direct de hele groep stil gaat staan op de openbare weg. Als de achterrijder erbij komt, dan zal hij/zij erbij blijven totdat hulp onderweg is, of de rijder verder kan. We laten niemand onbeholpen achter. (Zie ook punt 11 tot en met 13 van het follow up verhaal)
Mocht je er nog niet helemaal zeker van zijn dat je het begrijpt, kijk dan tijdens de rit hoe de mensen het voor je aanpakken. Dan zal je zien dat het makkelijker is dan de hoeveelheid tekst hier doet vermoeden.
Eerdere ritten
Om jullie vast in de stemming te brengen, zijn hier wat topics van vorige newbie ritten:
2004:
NewbieToer 2004
Newbie Tour Veluwe Edition
Zuid Nederland: "Newbie toer pre-winter edition
Newbie tour - Final edition 2004 - Mergellandroute
2005:
Newbie tour 01 - 2005 : Salland Edition
Newbie Tour - Check Point Charlie Edition
Newbies: Tour de Theun - 11 september
2006:
Newbie Tour 2006 18 juni - FastFood Edition
2007:
Newbie Tour 2007: Verre Oosten - zondag 22 april
2009:
newbie tour 2009?
Newbie Tour 2009 Limburg
Die Neulinge gehen in die Eifel
Newbie winterrit<===========
En tot slot have fun!!!
Laatst bewerkt: