(newbie vraag) tank zit iets los?

BlackLion

MF'er
16 mei 2009
138
0
Harbrinkhoek - Almelo
Heb m'n tank er even afgehaald om het luchtfilter te vervangen na alles weer in elkaar gezet te hebben viel me op dat de tank ietwas los zit kan een beetje van links naar rechts bewegen.

is dit normaal?
het gaat om een honda cbr 600 f2

(sorry newbie vraag, maar dit is m'n eerste motor..)
 
ja gewoon die 2 wat ik er ook uitgedraaid heb.
1 voor en 1 achter op de tank.
niet normaal dus?

volgens mij zit het gewoon zo...
capturedgf.jpg
 
Laatst bewerkt:
De tank moet in principe gewoon vast zitten. Als hij los zit dan gaat hij mogelijk ook tijdens het rijden op en neer schuiven of bovenmatig trillen. Vaak zit de tank aan de voozijde met een uitsparing in rubbers geschoven. Zitten de rubbers nog wel op zijn plaats? Het wil nog wel eens gebeuren dat er een rubber los gaat, terwijl je dat niet direct in de gaten hebt.
Ik weet overigens niet hoe de tankbevestiging bij Honda eruit ziet.
 
Ben geen Hondarijder,,,,,,,,,, maar rubber-busje-bout montage I presume? Benz.tank altijd wel wat speling, niet heel veel uiteraard, maar is als het goed is niet vast gemonteerd en kan dus bewegen.... (anders scheuren de bevestigingspunten met kans op lekkage)
 
zitten je tankrubbers nog wel goed, bij me eigen f2 was er 1 afgevallen en had ik niet gezien dan krijg je de tank ook niet goed vast en heeft i idd, dat je hem van links naar rechts kan bewegen hoe strak je de bouten ook vast draait...... dus ik zou even naar de rubbers kijken als ik jou was.
 
had ik ook op mijn f2 , heb toen strookjes fiets (binnen)band op mijn frame geplakt waardoor hij vaster kwam te zitten en niet meer trilde.
maar er horen geloof ik wel rubber stripjes onder op de tank te zitten waar mee hij op het frame rust.

succes ermee ,

jelmer
 
Heb m'n tank er even afgehaald om het luchtfilter te vervangen na alles weer in elkaar gezet te hebben viel me op dat de tank ietwas los zit kan een beetje van links naar rechts bewegen.

is dit normaal?
het gaat om een honda cbr 600 f2

(sorry newbie vraag, maar dit is m'n eerste motor..)


Links en rechts horen aan allebei de kanten een stukje rubber van een cm of 3 te zitten
Deze zitten over de onderrand van je tank geschoven en rusten op je frame.
Ik miste deze ook na een bezoekje aan mijn vorige onderhouds zaak. wist het zelf ook niet en hij kon me het ook niet vertellen. hebben toen een stuk opgevuld tussen tank en luchtfilter. |( Blij dat ik nu een andere monteur heb. :} RG Tuning
Kwam er pas achter toen ik een nieuwe motor kocht dat dat het was wat ik gemist heb.



http://fiche.ronayers.com/Index.cfm...Model/CBR600F2/GroupID/316870/Group/FUEL_TANK


Zie nr 20 die hoort aan beide kanten te zitten
 
Laatst bewerkt:
die tankrubbertje vallen bij het omhooghalen van je tank vaak ongemerkt ergens tussen je blok/frame/carb-inj-set/kabels, dus even goed zoeken, anders nieuwe kopen (paar euro). Bij montage kit ik ze altijd ff met een beetje vast, zodat ze goed blijven zitten.
 
Zit ook aan de rubbers te denken. Op de tekening zitten er in iedergeval twee op. Een blok aan de achterkant en een ring op de voorkant. Bij mijn VFR zitten er ook aan weer zijden twee tussen geklemd.
 
Inmiddels allang opgelost.
bleek normaal gesproken inderdaad een rubber tussen tank en frame te zitten.
was ook simpel op te lossen door iets rubber tussen tank en frame te schuiven. geen speling meer.
Waarschijnlijk is orgineel rubber ergens heen gevallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan