niet over ongevallen, maar tegen ongevallen

Eh bedankt voor jullie reacties maar ik kan nergens een e-mail adres van 3vo of een andere belangenorganistie vinden. :9 als iemand dat ff post kunnen we gewoon flink wat zeikmail sturen en kijken wat er gebeurd. Als je bij het topic "hoe close" kijkt zie je precies wat ik bedoel over auto's (toegegeven dat er af en toe snelheden worden gereden die meer vliegen genoemd kunnen worden maar daar gaat het om :P )

P.S. hoe krijgen jullie die coole icoontjes bij je profiel, vooral die 12 o'clock van Biaggi ruled
 
hey Jongens!
Ik ben het helemaal met jullie eens dat jullie hier iets tegen willen doen. Ik heb op dit forum al vaker actie gelezen maar vaak komen daar van die acties eigenlijk weinig van terecht....Dus laten we ECHT iets gaan organiseren.
natuurlijk geen wheelies en burnouts trekken in het binnenhof maar ik denk als je met een motorrijder of 150 bij een staatsgebouw gaat staan of gewoon hetzelfde doet als de vrachtwagenchauffeurs in frankrijk(een weg blokkeren) in bijvoorbeeld amsterdam door de hele bende op slot te zetten aan elkaar. Je moet natuurlijk beginnen met een simpele aankondiging en daarna werkelijke acties ondernemen. Ik moet wel bekennen dat ik zelf geen motor heb maar ik wil best wel wat helpen regelen maar zoals ik al zei het moet wel ECHT gebeuren!!!! Denken jullie dat het mogelijk is ca. 150 motorrijders op te trommelen?
 
Goeie zet. Maak een mooi plan en gooi dat in de media.
Ik wil ook mijn best wel doen, maar een stukje tekst in een motorblad lijkt me zo'n typisch geval van preken voor eigen en nog wat (ben 't effe kwijt, strekking moge duidelijk zijn).

Spotje kan natuurlijk in de trend van: Kijk uit je ogen, LUL!
Is kort, catchy en je spreekt daar zo ongeveer iedere automobilist mee aan, ongeacht geslacht, afkomst of huidskleur.

En ja, MAG, RAI, 3VO en ANWB liggen natuurlijk voor de hand, die kunnen ook meer, maar je moet ze eerst wél op een idee brengen. Aan ons de taak dus om die eerste stap te zetten.
 
Goeie zet. Maak een mooi plan en gooi dat in de media.
Ik wil ook mijn best wel doen, maar een stukje tekst in een motorblad lijkt me zo'n typisch geval van preken voor eigen en nog wat (ben 't effe kwijt, strekking moge duidelijk zijn).

Spotje kan natuurlijk in de trend van: Kijk uit je ogen, LUL!
Is kort, catchy en je spreekt daar zo ongeveer iedere automobilist mee aan, ongeacht geslacht, afkomst of huidskleur.

En ja, MAG, RAI, 3VO en ANWB liggen natuurlijk voor de hand, die kunnen ook meer, maar je moet ze eerst wél op een idee brengen. Aan ons de taak dus om die eerste stap te zetten.

De MAG etc. zijn er al lang mee bezig, de campagne "Good to see you". Merk tot nu toe weinig verschil in het gedrag van automobilisten...
 
Gaan we toch met de M-F meeting 13 okt naar Den Haag. (Kunnen we meteen effe langs PPP :) ) Kunnen we daarn al onze bezwaren spuien op het Binnenhof. Het is dan wel zondag, maar als er 150 motoren op het binnenhof staan heb je zeker het 20:00 NOS journaal te pakken..........

Oh ja, zal het M-F ook meteen meer naamsbekendheid krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Tot mijn spijt lees ik elke dag weer in de krant dat er minstens een motorrijder om het leven komt elke dag. Nu zullen een aantal van deze rijders het aan zichzelf te danken hebben door te vroeg in het seizoen te hard te rijden, maar helaas zijn zo'n 3 op de 5 slachtoffers nooit gezien door automobilisten. Gistteren werd een mede motorrijder uit de buurt(er zijn er veel) aangereden door een automobilist die hem niet zag. Hij is waarschijnlijk zijn voet kwijt en aangezien dit voor mijn huis gebeurde waar ikzelf ook dagelijks de weg op rij, zet dit me serieus aan het denken. Misschien zou een reclame actie op TV ofzo helpen automobilisten attent te maken dat er behalve auto's ook motoren zijn. Maarja waar moet je beginnen? De veilig verkeer nederland(nieuwe naam ff vergeten), of misschien de gevreesde Netelenbos. Maar die schijten natuurlijk op een mailtje van 1 zielige motorrijder. Een gezamelijke mail actie misschien?
:]

Af en toe heb ik het idee dat er mensen rond rijden die de zenuwverbinding tussen de ogen en de hersens kwijt zijn.
 
Gaan we toch met de M-F meeting 13 okt naar Den Haag. (Kunnen we meteen effe langs PPP :) ) Kunnen we daarn al onze bezwaren spuien op het Binnenhof. Het is dan wel zondag, maar als er 150 motoren op het binnenhof staan heb je zeker het 20:00 NOS journaal te pakken..........

Oh ja, zal het M-F ook meteen meer naamsbekendheid krijgen.

Ik denk dat dat alleen maar het tegenovergestelde effect heeft, en dan bedoel ik niet dat automobilisten nog slechter gaan zien, maar de algemeen heersende aversie tegen motoren en motorrijders.

Zal het M-F een negatieve naamsbekendheid geven ben ik bang...
 
Je moet ook niet in Den Haag zijn, die lui zijn er alleen op uit om het leven van de automobilist en motorrijder nog zuurder te maken. Je moet iets los van de politiek hebben wat niet eenmalig is, een herhalende TV reklame ofzo... Maar ja, waar haal je de poen vandaan? Bovendien is het seizoen over dus als je nu iets doet zijn ze het weer vergeten tegen de tijd dat de 2-en 3wiel populatie weer toeneemd.
 
In Belgie promoten ze het motorrijden... alles wat te maken heeft met de motor kan worden ingediend bij de belasting en komt dus in aanmerking voor teruggave...

- aanschaf motor (lening)
- inderhoud / onderdelen
- uitrusting
- ik ken iemand die zelfs zijn 2 abonnementen bij een motorblad opgeeft :-)
 
Wow, die Belgen zijn zo gek nog niet!
Wellicht een domme vraag... maar waarom promoten ze het motorrijden eigenlijk? (ik bedoel maar, als hier de politiek niet zo pro-motor is)
 
Terug
Bovenaan Onderaan