Niet starten bij halfwarme motor

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Een steeds terugkomend probleem met de KTM: als ik van bij mij thuis een paar 100 meter rijdt naar het tankstation en daar stilleg om te tanken krijg ik het kreng met de beste wil van de wereld niet meer weg :( Warme startknop op of af, chocke op of af...helemaal niks...soms een kleine backfire uit de uitlaat bij het stampen maar niet in gang B|

Moest gisteren snel naar het nieuwe huis om te verbouwen, stond zo leeg als wat en dacht er ff niet aan, na 20 minuten te stampen maar terug naar huis geduwd en mijn vrouwtje gebeld om mij te komen halen B| (en er ff mee gesmeten O-) weer een voordeel van een SM :P )

Zoals verwacht deze morgen na twee keer stampen terug weg |( Heb dat kreng dan eens laten zien wie de baas is }) Het meest crapuleuze ritje van de laatste jaren...krijsende Goldspeeds 8-) en de meest bijna-crash-ooit toen ik even de show wou stelen aan het skateparkje B| (ooit al eens achtereenvolgens een stoppie, weheelie, terug stoppie gedaan op een afstand van 50 meter en ondertussen aan beide kanten af- en opgestapt te hebben :X )

Dus als er iemand goede raad heeft over dat starten en over springen hoor ik het graag :P
 
Probeer dit:

- géén choke
- géén warme start
- 1x of 2x gasgeven (volledig opendraaien, ff vasthouden en loslaten)
- dan kicken

Suc6...
 
Meer spinazie eten.


popeye.gif
 
Bougie verwisselen voor een nieuw exemplaar? Had ik namelijk ook last van met m'n KLX, na het verwisselen nergens last meer van :)
 
Weer 1 das nummer 8 als ik het goed heb..

Zacht weer zeker de krokussen komen uit ;)
 
Jessss... Een KLX met een (zo goed als)gloednieuwe KTM vergelijken :z
Muuahahahaha

Bougie van een nieuwe KTM kan net zo goed gaar zijn als een bougie van een ouwe KLX... Ook bougies kunnen gewoon verrot gaan, zelfs in nieuwe KTM's... een een 1 cilinder heeft nou eenmaal wat meer last van als er een rotte bougie in zit als een motor met 2 cilinders of meer...
 
Een steeds terugkomend probleem met de KTM: als ik van bij mij thuis een paar 100 meter rijdt naar het tankstation en daar stilleg om te tanken krijg ik het kreng met de beste wil van de wereld niet meer weg :(

Benzine tanken in plaats van diesel :o

Of een KLX kopen O-)
 
Bougie van een nieuwe KTM kan net zo goed gaar zijn als een bougie van een ouwe KLX... Ook bougies kunnen gewoon verrot gaan, zelfs in nieuwe KTM's... een een 1 cilinder heeft nou eenmaal wat meer last van als er een rotte bougie in zit als een motor met 2 cilinders of meer...

:^

Zolang er benzine met een bougie verbrand word maakt het geen drol uit of dat nou met een oud lel of een hypermodern blok gebeurd. Bougies zijn kutdingen en die kun je het beste als eerste vervangen voordat je dure dingen gaat doen.
 
Dit probleem heb ik ook met mijn KTM. B|

Een oplossing is Decompressie hendel helemaal intrekken, gas vol open en 5 keer kicken ofzo. Als het goed is moet hij dan binnen no time starten. :]

Als je al lichtgewicht van je zelf bent komt dit ook niet ten goede, ik spreek uit ervaring. :]

Party on....
 
what bedoel je nou dat er een krokusbol in zijn tank ligt te rollen :? :? :?

Lig om een deuk om al die 1e rit riders dit jaar de een na de ander start niet of heeft problemen ..humor. ;)

Maar intussen loopt de mijne op 3 cylinders ik ga het motorblok verwisselen ik ben het zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan