niet-startende diesel

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.244
Assen
spiepenprobleem opgelost, samenvatting nieuw probleem;
Dieselblokje met 60.000km en nwe kop, die gisteren enkele slagen op een ander blok(niet bruikbaar) gelopen heeft. ook nwe brandstofpomp gemonteerd. De leiding krijgt aan de verstuiverkant braaf een klein sputje diesel bij iedere kickstart. De compressie is erg goed, maar geen start?
ik heb mijn poot lamgetrapt..
iemand een idee? (of een goed bod B| )
 
DaarIk durf de injector er niet uit te nemen want;
dan gaan er wellicht weer(weet niet of ze bij dit type kop ook zo zitten)ringetjes los en kwijt en;
eigenlijk moet je de brandringen ook vervangen? en dus de injector weer aandraaien.. zit niet vast genoeg, weer wat aandraaien en zo heb vlgs mij de vorige kop(scheurtje) gemold..
natuurlijk ben ik weer de enige die dit voor elkaar krijgt..)

Het zit me niet mee, net m'n wel-werkende jawa in de soep gedraaid..
 
full


:+ ?
 
.. en gezien het andere blok met dezelfde kop en verstuiver wel draaide, zou hij het gewoon moeten doen?

TOEN zag ik dat er dieselsproeidinges tussen de sluitstukken van d eleiding ontsnapte, na het aandraaien startte hij toen.. ik durf deze digen niet te vast te draaien uit angst dat ik de draad stuktrek..
 
.. en gezien het andere blok met dezelfde kop en verstuiver wel draaide, zou hij het gewoon moeten doen?

TOEN zag ik dat er dieselsproeidinges tussen de sluitstukken van d eleiding ontsnapte, na het aandraaien startte hij toen.. ik durf deze digen niet te vast te draaien uit angst dat ik de draad stuktrek..


Werkplaatshandboek, aanhaalmoment, momentsleutel?

(hoewel ik uit ervaring weet dat dat ook niet altijd goed gaat...)
 
lijkt er op. maar inspuitmoment lijkt, zoals gemeld, helaas juist..
mis nu een beetje ervaring en zekerheid, bang om terug bij af te zijn(met een gescheurde kop.. en deze is wel erg duur geworden..
 
lijkt er op. maar inspuitmoment lijkt, zoals gemeld, helaas juist..
mis nu een beetje ervaring en zekerheid, bang om terug bij af te zijn(met een gescheurde kop.. en deze is wel erg duur geworden..
Ik heb je al geschreven. Je moet eens naar de voorspanning kijken. Is meest gemaakte fout bij pompmontage. Pomp lijkt op tijd te staan maar dat staat ie echt niet...
 
Ik heb je al geschreven. Je moet eens naar de voorspanning kijken. Is meest gemaakte fout bij pompmontage. Pomp lijkt op tijd te staan maar dat staat ie echt niet...

ik heb hier echt geen idee van, heb vaker de pompen losgehad en nooit last gehad.
nooit verandert of een instelmogelijkheid gezien..
het is gewoon een plunjerpomp die het eergister nog deed..
ik heb je eerdere post gezien maar ik heb ook geen gloeispiraal of voorgloeiplug.
Het enige wat ik kan verzinnen is dat als je de pomp op z'n plek draaid, hij dan NIET(?) op de nok moet staan, zodat hij nog ingedrukt wordt als hij gaat starten?
Er komt nu anders wel iedere slag een druppel uit de leiding, of zou het kunnen dat dit niet (krachtig) genoeg is?
 
Laatst bewerkt:
ik heb hier echt geen idee van, heb vaker de pompen losgehad en nooit last gehad.
nooit verandert of een instelmogelijkheid gezien..
het is gewoon een plunjerpomp die het eergister nog deed..
ik heb je eerdere post gezien maar ik heb ook geen gloeispiraal of voorgloeiplug.
Het enige wat ik kan verzinnen is dat als je de pomp op z'n plek draaid, hij dan NIET(?) op de nok moet staan, zodat hij nog ingedrukt wordt als hij gaat starten?
Er komt nu anders wel iedere slag een druppel uit de leiding, of zou het kunnen dat dit niet (krachtig) genoeg is?
Dat denk ik wel. Post eens een foto. Wellicht kan ik daar wat aan zien en je ermee helpen. Garanderen kan ik je niets, maar heb genoeg pompen in handen gehad. Reken wel, je hebt en serieuze druk nodig voordat een verstuiver verneveld...
 
Heb net even snel gekeken. Ben net thuis van werk. Maar als ik deze pomp zie en kijk even in de info van voorganger stel je hem af middels shims. Ik denk dat je daar de oplossing moet gaan zoeken. Ik weet niet of je deze beschikbaar hebt. Daarbij, denk ik, dat je een druk.- c.q. opbrengstmeter nodig hebt. Anders kom je nooit op je openingsdruk. Kan het niet "live"bekijken en collegae ook niet, maar ik ben ervan overtuigd dat je het daar moet gaan zoeken. Succes voor dit moment en ik blijf het volgen. Heb ik nieuwe tips, post ik ze weer.
 
Ik heb niet alles helemaal gelezen, maar als je een wat oude diesel snel ad praat wilt hebben (bv oude tractor..) dan helpt het heel erg als je het blok en het hele brandstofsysteem flink warm maakt.
Bv met een fohn,
Of als je wat meer lef hebt met een brandertje..wel oppassen dan.
 
..die shims kan ik nergens terugvinden, ik zal het wph van de L100 eens nazoeken(kwijt...)
Wel is deze net zo lang als de 'oude'pomp, dus qua hoogte zou er geen verschil in zitten?
Als de shims op de nokvolger zouden zitten zou het omwisselen niet uit maken.
Ik denk dat ik eerst het spul weer los maak en de pompen weer omwissel.
Ik vinnet ook raar dat er niet meer brandstof uit komt als ik het gas open trek en de kruk ronddraai..maar weet niet zeker of dit met de oude pomp ook het geval is...
 
..die shims kan ik nergens terugvinden, ik zal het wph van de L100 eens nazoeken(kwijt...)
Wel is deze net zo lang als de 'oude'pomp, dus qua hoogte zou er geen verschil in zitten?
Als de shims op de nokvolger zouden zitten zou het omwisselen niet uit maken.
Ik denk dat ik eerst het spul weer los maak en de pompen weer omwissel.
Ik vinnet ook raar dat er niet meer brandstof uit komt als ik het gas open trek en de kruk ronddraai..maar weet niet zeker of dit met de oude pomp ook het geval is...
Zie Rally-eef: Pagina 66 / links op midden van pagina..
 
Terug
Bovenaan Onderaan