Niet willen starten na de winterstop

waldrocker

Die hard MF'er
19 mei 2005
446
0
Bergum
Hallo mensen,

Zoals velen van jullie zou ik ook mijn paardje weer van stal halen, maar kwam van een koude kermis thuis.

Het beestje wil maar niet aanslaan. Nadat ik hem rijdend heb weg gezet.
De accu is vol volgens de acculader maar na een keer of 8 starten is deze wel leeg.
De motor stond vanaf juli verleden jaar stil, kan het ook aan de benzine liggen dat deze verouderd is???. En hoe kan ik het beste dan het systeem drainen?

Ik hoor graag van jullie.
 
Juli is wel redelijk lang.. toen mijn motor niet lekker aan wilde slaan heb ik startkabels en mijn auto accu gebruikt; werkte prima ;)
 
Even auto startkabels erop en starten! Waarschijnlijk zijn nu de bougies nat geslagen door oude benzine in de Carbs. Accu kan wel 12 volt geven maar als niet alle ampere's er meer achter zitten is de vonk ook stukken minder.
--
Mijn fiets start met vacuum tank nog perfect op 2 jaar oude benzine. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook zoiets. Starten to accu leeg was. Benzinepomp deed het niet meer. Eraf gehaald en laten schoonmaken. Borstelstjes zijn schoongevijld. Vandaag eropgezet en hoppa starten lopen, Eventjes de eerste kilometertjes dit jaar gemaakt.
Dus check ff of ie wel benzine pompt.
 
oude benzine... een leuk verhaal altijd, maar van die paar maanden stilstaan veroudert je benzine niet dusdanig dat alles dicht gaat zitten. Wel kan er wat slurrie vast gaan zitten etc.

gewoon zoals hierboven gezegd, lekker aan de startkabels en starten maar. En om het extra te bespoedigen kun je wat remmenreiniger of startspray in je luchtfilter spuiten, daarmee wil hij zeker wel starten :Y
 
Hallo mensen,

Allereerst bedankt voor de info, maar ik heb het probleem gevonden. En heb dus ook mijn erste kilometers van 2010 kunnen maken.

Ik heb me aan de checklist gehouden, eerst geprobeerd te starten met de auto accu maar dat gaf geen oplossing. Daarna de carbs afgetapt en hier kwam maar een verrekt klein beetje peut uit. Ik heb de tank eraf getrokken en kwam er achter dat de stekker van de brandstof pomp er maar half inzat en niet meer in zijn borging zat. Daarna geprobeerd te starten en vroem,vroem met de eerste keer.

Probleem dus opgelost.

Nogmaals bedankt voor de info en wie weet tot horens.


Groeten Waldrocker
 
Hallo mensen,

Allereerst bedankt voor de info, maar ik heb het probleem gevonden. En heb dus ook mijn erste kilometers van 2010 kunnen maken.

Ik heb me aan de checklist gehouden, eerst geprobeerd te starten met de auto accu maar dat gaf geen oplossing. Daarna de carbs afgetapt en hier kwam maar een verrekt klein beetje peut uit. Ik heb de tank eraf getrokken en kwam er achter dat de stekker van de brandstof pomp er maar half inzat en niet meer in zijn borging zat. Daarna geprobeerd te starten en vroem,vroem met de eerste keer.

Probleem dus opgelost.

Nogmaals bedankt voor de info en wie weet tot horens.


Groeten Waldrocker

Nou en nu vele veilige km's toegewenst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan