nieuw gebruiker van dit forum

carina

MF'er
6 apr 2007
109
0
bergen op zoom
ik ben een vrouw van 48 lentes jong en heb sinds 3 jaar mijn motorrijbewijs.
Heb heeeeeeel veeeeeeeel lessen gehad maar wel in 1 keer geslaagd voor de bijzondere verrichtingen en hierna voor het rijden op de weg.

Ik ben in het bezit van een honda Shadow 600.

Ik rij eigenlijk veel te weinig, het gaat ieder jaar slechter lijkt het wel. Bijv. tijdens de lessen heb ik een rotonde wel eens 2 keer genomen was vergeten als de instructeur niets zegt dat ik gewoon rechtdoor moet gaan.
Maar nu heb ik al angst als ik de rotonde 3/4 moet nemen om ergens te komen en bochtenwerk en snelheid.

Ik zit er aan te denken om of motor te verkopen (snik, snik) voor mijn smaak is er geen mooiere te koop of het moet zo'n kleine Harley zijn, of ik verkoop hem en koop er een kleinere voor terug bijv. een Rebel of een virago.

Zou dit voor zo'n angstmotormuisje als ik misschien beter rijden?

Wat denken jullie?
 
ik ben een vrouw van 48 lentes jong en heb sinds 3 jaar mijn motorrijbewijs.
Heb heeeeeeel veeeeeeeel lessen gehad maar wel in 1 keer geslaagd voor de bijzondere verrichtingen en hierna voor het rijden op de weg.

Ik ben in het bezit van een honda Shadow 600.

Ik rij eigenlijk veel te weinig, het gaat ieder jaar slechter lijkt het wel. Bijv. tijdens de lessen heb ik een rotonde wel eens 2 keer genomen was vergeten als de instructeur niets zegt dat ik gewoon rechtdoor moet gaan.
Maar nu heb ik al angst als ik de rotonde 3/4 moet nemen om ergens te komen en bochtenwerk en snelheid.

Ik zit er aan te denken om of motor te verkopen (snik, snik) voor mijn smaak is er geen mooiere te koop of het moet zo'n kleine Harley zijn, of ik verkoop hem en koop er een kleinere voor terug bijv. een Rebel of een virago.

Zou dit voor zo'n angstmotormuisje als ik misschien beter rijden?

Wat denken jullie?

Is het geen idee om eerst weer eens 1 of 2 lessen te nemen ofzo, om de boel een beetje op te frissen.
Probeer daarna zo veel mogelijk te rijden en zo het vertrouwen op te bouwen.

Ik snap niet zo goed wat je met die opmerking over rotonde en lessen bedoelt? Iedereen heeft zoiets af en toe wel lijkt me, heeft verder toch geen invloed op hoe je nu rijd :?

P.S. :om jezelf voor te stellen is er ook 'Nieuwe Gebruikers' *O*
P.S.2. : Denk dat een Rebel niet echt veel uitmaakt met wat je nu hebt
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier. :W

En jammer dat je een beetje angst erin krijgt, dat neemt toch wel het plezier in het rijden weg.
Misschien toch weer wat lessen nemen, en een VRO cursus.
 
Welkom op het forum :W

Misschien is een VRO (voortgezette rijopleiding) iets voor jou.
Je hebt daar ook varianten van die in jouw omgeving plaats vinden zodat je op bekend gebied zit.
Angst komt vaak voort uit onwetendheid en bij een motor is dat het niet weten wat een motor juist wel kan en dat is wat je bij zo'n cursus leert.
Als je eenmaal weet dat de motor een stuk minder beperkt is dan wat je in eerste instantie dacht gaat het rijden al een stuke beter.
Daardoor ga je mer rijden omdat je er meer plezier aan beleefd wat ook het vertrouwen vergroot en al snel zal en als vanzelfsprekend gaan :+
 
Eveneen stukje typen en er zijn al meerdere reacties :+
Wat die rotonde betreft, ik had wel eens lessen dat ik links ging terwijl hij rechts ging en andersom :o Toen hij dacht het om te draaien deed ik het wel weer goed dus voor hem een kunst om me weer op tijd terug te loodsen :+
 
mijn meissie heeft ook een shadow 600, een heel makkelijk te rijden fietsje, gewoon weer eens regelamtig gaan rijden, gaat t vanzelf steeds beter denk ik,

en anders, nog eens een lesje (of meer nemen) mischien op je eigen motor, met een instructeur achter je aan,
 
:W

Probeer inderdaad eens of je bij je oude rijschool een paar lesjes kunt nemen met je eigen motor, geen probleem waarschijnlijk.

Met een VRO zou ik even wachten tot je wat meer rij-ervaring hebt. Anders zonde van het geld als je al moeite hebt met een rotonde imho.

Niet op letten joh ;)
 
aan de fiets van jou ligt het niet
ik denk dat je idd gewoon veel moet rijden
zijn er in je omgeving geen mensen waar je mee kan gaan toeren

welkom op het forum .... trouwens
 
Als je bang bent voor de rotonde, dan moet je die juist wat vaker oefenen. Kies een rustig tijdstip en een rustige rotonde en dan maar rijden... Na een tijdje gaat het vast weer beter. (Die oefeningen tijdens het lessen gingen bij iedereen aan het begin ook voor geen meter, pas als je het vaak hebt gedaan en er niet meer bij na hoeft te denken vraag je je af wat er nou ook al weer zo moeilijk aan was...)

Het zelfde geld natuurlijk ook voor de bochtjes / snelheid...

Niet je fiets verkopen hoor... Krijg je spijt van!
 
Laatst bewerkt:
Niet verkopen, gewoon veel rijden. Eventueel met een andere motorrijder die achter je rijdt als vorm van rugdekking. Hoe meer je rijdt hoe meer vertrouwen je krijgt.
 
Tja..... een belangrijk deel van motorrijden is "vertrouwen".
Vertrouwen in jezelf, maar ook in je motor. De enige manier waarop je dat krijgt is rijden, rijden en nog eens rijden.
Tijdens het lessen komt dat vertrouwen er langzaam in. Laat je daarna de motor een tijd staan, dan raak je het weer kwijt.

Aan je motor ligt het zeker niet, die is niet te zwaar of te lastig om te hanteren.
 
Een uurtje per week rijden.
Je begint op zaterdagochtend 8 uur, dan is er nog weinig verkeer.

Je zal zien dat het zelfvertrouwen gesterkt wordt.

Bochten mogen best (voorzichtig) worden genomen, dat betekent nog niet dat je een angstkonijn bent.
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier op M-F :W

Door een andere motor te nemen verander je de angst voor het bochten werk niet,
cursus VRO, en misschien met bekenden mee rijden, zeer zeker blijven rijden. :]
 
gewoon uitkijken naar een andere motor.
je torst veel teveel gewicht mee met zo'n shadow en het stuurt voor geen meter.
koop een motor waar je wat rechter op zit.
scheelt dag en nacht!

(zo, nou krijg ik de shadow-rijders over me heen geloof ik?)
 
Laatst bewerkt:
gewoon uitkijken naar een andere motor.
je torst veel teveel gewicht mee met zo'n shadow en het stuurt voor geen meter.
koop een motor waar je wat rechter op zit.
scheelt dag en nacht!

(zo, nou krijg ik de shadow-rijders over me heen geloof ik?)
Op zich heb je gelijk maar als je wat meer gewenning krijgt door vaker te rijden kan je ook goed op een Shadow 600 rijden als je die toevalig mooi vindt.
Voordeel is wel dat bij een Shadow het gewicht wat lager ligt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan