Nieuw: TomTom Rider 5

yep dit wordt ook mijn volgende spaar doel
3 tot 400 euro is nog wel vrij prijzig, maar ik denk dat het gemak van zo'n ding.
de prijs wel waard is.
bv. de beginners rit wil ik nog wel een keer rijden met mn vrienden groepje.
en dan is dat toch wel verekte handig :Y
 
Ik zit te kijken voor een TomTom Rider, zijn er mensen die hem netjes op een Honda CBR600F4i (2002) geplaatst hebben?

Zat te denken aan de 2 boutjes waar de tank mee vast zit bij het stuur, zijn daar standaard beugels/oplossingen voor?
 
Ik zit te kijken voor een TomTom Rider, zijn er mensen die hem netjes op een Honda CBR600F4i (2002) geplaatst hebben?

Zat te denken aan de 2 boutjes waar de tank mee vast zit bij het stuur, zijn daar standaard beugels/oplossingen voor?
Hij kan met deze rammount op je balhoofd worden geplaatst.
 
Ben net terug van een rondrit door Noorwegen. Routes gemaakt in Tyre en voor de zekerheid alle routes uitgebreid tot 48 punten. Het blijkt dat er wel degelijk verschillen zitten in de gps-coordinaten van Tyre (Google maps ) en Tomtom. Ik heb de laatste kaarten van Noorwegen maar nieuwe wegen die er al jaren liggen zijn niet bekend in Tomtom. Gevolg is dat Tomtom gaat herberekenen en vraagt je om te keren. In Rider5 kun je eenvoudig een routepunt als bezocht markeren maar vervelend is het wel. Verder niets dan lof over Tomtom.
 
Dat is helaas wel het nadeel van de combinatie Tyre met TomTom of Zumo. Je zit dan met verschillen in kaarten. Het is daarnaast nooit zeker welke kaart klopt. Alle kaarten hebben fouten en niet alle fouten worden op hetzelfde moment in de verschillende kaarten opgelost.
 
Ben net terug van een rondrit door Noorwegen. Routes gemaakt in Tyre en voor de zekerheid alle routes uitgebreid tot 48 punten. Het blijkt dat er wel degelijk verschillen zitten in de gps-coordinaten van Tyre (Google maps ) en Tomtom. Ik heb de laatste kaarten van Noorwegen maar nieuwe wegen die er al jaren liggen zijn niet bekend in Tomtom. Gevolg is dat Tomtom gaat herberekenen en vraagt je om te keren. In Rider5 kun je eenvoudig een routepunt als bezocht markeren maar vervelend is het wel. Verder niets dan lof over Tomtom.

Simpel te verhelpen door thuis de routes te vergelijken.
Doe ik ook altijd en waar nodig pas ik de route aan(een extra via punt plaatsen, of een viapunt bijv. "hier linksaf" te noemen.

Ben de afgelopen 3 jaar naar Frankrijk, Noorwegen en Oostenrijk/italie geweest, en van te voren routes met Tyre gemaakt.
En op bestemming 0,0 problemen gehad.
 
Dat vind ik eigenlijk wel typerend. Je doet nu hetzelfde wat Garmin gebruikers ook doen.
 
Op zich niet erg en niets mee maar je werkwijze is wel een van de redenen waarom Een aantal (fanatieke) TomTom gebruikers afgeven op Garmin.
 
Ik sluit mijn ogen niet voor de goede kanten van zowel TomTom als Garmin.
Garmin/Basecamp is absoluut de betere in het proces van een route exact te volgen zoals die gemaakt is.
Maar met Tyre is (naar mijn mening) het daadwerkelijk maken van een route beter/makkelijker.

Ideaal zal zijn: routes maken met Tyre, daarna via Basecamp in je Garmin zetten.
Maar dat wordt inderdaad omslachtig.
 
Basecamp moet je leren kennen en dat kan even duren (het grote minpunt van Garmin producten). Wanneer je basecamp kent, is het maken van een route niet moeilijker/lastiger dan in Tyre.

Het mooie van Tyre is dat Google Maps met z'n enorme database aan gegevens er achter hangt. Daar kan Basecamp nog weer wat van leren.

Tyre i.c.m met Garmin (zonder tussenkomst van Basecamp) vind ik zelf een minder geslaagde keuze omdat je dan juist het sterke punt van Garmin (route exact maken zoals je dat wilt) om zeep helpt.

Ik ben zelf een tevreden Garmin gebruiker en zie in de TTR-5 absoluut potentieel maar vind het lastig om over te stappen (als het moment daar is).
 
sinds dit weekend de Rider nieuw gekocht en er zou dus ook een gratis licentie van Tyre Pro bij moeten zitten.

Het programma zelf (Tyre) staat op de TomTom maar hoe kom ik aan die licentie zodat ik Tyre Pro heb? Kan het nergens vinden. Kijk ik ergens over heen? Hoe hebben jullie dat gedaan?
 
heb ook een rider 5 maar niks gevonden...

nou mis ik die extra functies niet heel erg,, ik gebruik de gewone al jaren
 
eerste keer dat ik het Tyre starte kreeg ik ook een melding dat ik voor een X bedrag kon upgraden naar Pro... beetje misleidend lijkt het.

Wel heb ik al wat geprobeerd en via de Tyre Community een route gedownload en op de TomTom gezet. Dat werkt prima.
 
sinds dit weekend de Rider nieuw gekocht en er zou dus ook een gratis licentie van Tyre Pro bij moeten zitten.

Het programma zelf (Tyre) staat op de TomTom maar hoe kom ik aan die licentie zodat ik Tyre Pro heb? Kan het nergens vinden. Kijk ik ergens over heen? Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik had hetzelfde, even contact opnemen met TomTom, dan krijg je de code.
 
Je hebt 2 versies in omloop:
1. Met een afneembare sticker op de doos, onder de sticker zit een kortingscode en een url link waarmee je Tyre Pro Lifetime gratis kan bestellen. Helaas hebben niet alle TomTom verkopers een sticker op de doos geplakt. Actie: kortingscode opvragen bij verkopende partij of TomTom en Tyre bestellen via deze link: Tyre Pro Lifetime - TomTom Rider - TyreToTravel EN
2. Een niet afneembare sticker op de doos en een inlegvel met instructies in de doos, let op, op het inlegvel staat niet dat de Tyre Pro versie alleen wordt geactiveerd als de TomTom is verbonden met de PC. De TomTom werkt dus als een soort dongel.
 
ik heb geen afneembare sticker. Waaraan merk ik het verschil dan? Dan kijk ik het vanavond direct even na op de PC als ik thuis ben. Ik ben nieuw met deze spullen, maar wil wel graag het complete pakket hebben waar ik ook voor betaald heb natuurlijk. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het ook misleiding. Ik heb de Rider in 2013 gekocht.
Maken ze reclame dat Tyre erbijzit. En een mooi verhaal hoe geweldig het is.
Als je geen ervaring hebt met Tyre omdat je je eerste Rider koopt, brengt Tomtom het zo ongeveer alsof Tyre een compleet programma is.
Heb je de Rider gekocht, kom je erachter dat je nog even moet lappen voor een volledig programma.
Dat heb ik Tomtom nog wel even meegedeeld per email, misleiding, maar ze doen alsof hun neus bloed.

Vanaf 2014 zit er inderdaad standaard TyrePro bij.
 
ik heb geen afneembare sticker. Waaraan merk ik het verschil dan? Dan kijk ik het vanavond direct even na op de PC als ik thuis ben. Ik ben nieuw met deze spullen, maar wil wel graag het complete pakket hebben waar ik ook voor betaald heb natuurlijk. ;)


In Tyre zijn een aantal keuzeblokjes zwart, zoals o.a."touristische route maken".
Ik neem aan dat in TyrePro deze keuzemogelijkheden vrijgegeven zijn, maar ik heb nog geen Pro, dus dat weet ik niet zeker.
 
Het is natuurlijk geen misleiding, vóór 2014 werd de TomTom geleverd met Tyre Basic, vanaf ongeveer maart 2014 wordt TomTom geleverd met Tyre Pro. Helder en duidelijk.

Ik vind het ook misleiding. Ik heb de Rider in 2013 gekocht.
Maken ze reclame dat Tyre erbijzit. En een mooi verhaal hoe geweldig het is.
Als je geen ervaring hebt met Tyre omdat je je eerste Rider koopt, brengt Tomtom het zo ongeveer alsof Tyre een compleet programma is.
Heb je de Rider gekocht, kom je erachter dat je nog even moet lappen voor een volledig programma.
Dat heb ik Tomtom nog wel even meegedeeld per email, misleiding, maar ze doen alsof hun neus bloed.

Vanaf 2014 zit er inderdaad standaard TyrePro bij.
 
Het is natuurlijk geen misleiding, vóór 2014 werd de TomTom geleverd met Tyre Basic, vanaf ongeveer maart 2014 wordt TomTom geleverd met Tyre Pro. Helder en duidelijk.

Ik geef toe dat ik me er niet genoeg in verdiept heb vantevoren. Maar mooi en makkelijk routes aanpassen, dat gaat volgens mij niet met basic, dan heb je echt pro nodig.
En daar was tomtom niet helder in, voor zover ik me herinder. Maar het klopt inderdaad dat je met de basic routes kunt maken.

Laat ik het zo zeggen, ik had er verkeerde verwachtingen van. Eigen schuld dikke bult.
 
Geen probleem hoor, het is altijd vervelend als je een product hebt gekocht en na een jaar heeft dat product meer mogelijkheden voor dezelfde prijs. Maar als het goed is heeft TomTom je wel een aanbieding gemaild om 'oude' TomTom gebruikers enigszins tegemoet te komen. En de basic versie is ook prima te doen voor het eenvoudig maken van routes, kijk maar: TyreToTravel NL - download Tyre en plan routes voor de motor

Ik geef toe dat ik me er niet genoeg in verdiept heb vantevoren. Maar mooi en makkelijk routes aanpassen, dat gaat volgens mij niet met basic, dan heb je echt pro nodig.
En daar was tomtom niet helder in, voor zover ik me herinder. Maar het klopt inderdaad dat je met de basic routes kunt maken.

Laat ik het zo zeggen, ik had er verkeerde verwachtingen van. Eigen schuld dikke bult.
 
ik heb in 2014 mijn rider 5 gekocht geen sticker op de doos ,, heb de papieren nog eens gekeken maar er word wel gesproken over Tyre basic en pro maar niet dat ik die ook kan krijgen....

wel dat ik die via de tomtom kan installeren,, had hem al op de pc staan..
moet ik hem er overheen installeren ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan