Nieuw: TomTom Rider 5

Ik ben een route aan het maken om vanuit Nederland naar Duitsland te rijden alleen onderweg gaat de route opeens van de snelweg af.
Ik kom er niet achter wat ik fout doe,het is 1 rechte snelweg.
Ik heb een nieuwe route gemaakt met alleen dat stukje erin waar het fout gaat maar helaas blijft de fout erin zitten.
Doe ik nu iets fout of...... :?

bekijk hier het filmpje

In Dropbox is het filmpje erg wazig,als je em download is het beeld wel goed.

download hier het ITN bestand

misschien is dit een te late reactie maar het kan aan de instelling liggen van Tyre
klik op extra in de balk linksboven, ga naar voorkeuren, klik op googlemaps, hier kan je snelweg vermijden in of uitschakelen.
 
Hebben jullie dat ook?
Bij mijn TTR5 loopt de accu leeg als ik hem in de houder laat staan als ik niet rijd.
Haal ik hem los dan blijft deze wel vol.
De houder is aan een geschakelde voeding aangesloten.

Op zich niet zo'n probleem, maar het lijkt me dat de interne accu zo wel heel vlot defect gaat zijn.
Iemand misschien ook een oplossing hiervoor?
 
Dat hoort niet, even meten waar er stroom lekt.

Hebben jullie dat ook?
Bij mijn TTR5 loopt de accu leeg als ik hem in de houder laat staan als ik niet rijd.
Haal ik hem los dan blijft deze wel vol.
De houder is aan een geschakelde voeding aangesloten.

Op zich niet zo'n probleem, maar het lijkt me dat de interne accu zo wel heel vlot defect gaat zijn.
Iemand misschien ook een oplossing hiervoor?
 
Michel.
Je was een blog gestart over een langdurig praktijkvergelijk van 3 verschillende navigatiesystemen (TT, Garmin en .....). Ik heb de inleiding ooit gelezen maar de rest kan ik niet meer vinden.

Bestaat niet meer of is het verplaatst?
 
Klopt, ik wachtte op officiële reactie van TomTom en die is gekomen.

Dus de blog is weer online: Algemene blog | Michel van Hagen – (Motor)reizen – Testen – GPS-routes – Motorpraat… | (Motor)reizen – Testen – GPS-routes – Motorpraat…

Komende maanden ga ik weer verder met testen.

Michel.
Je was een blog gestart over een langdurig praktijkvergelijk van 3 verschillende navigatiesystemen (TT, Garmin en .....). Ik heb de inleiding ooit gelezen maar de rest kan ik niet meer vinden.

Bestaat niet meer of is het verplaatst?
 
Als iemand nog iemand weet dan heb ik voor iemand nog een TTR 5 te koop :P

Ik heb m pas 3 ritten gebruikt is dus nog hagel nieuw. Alles zit er bij wat er in de doos zit. Ik heb alleen de stroomkabel aangepas zodat de houder ook van de motor gehaald kan worden.

Reacties graag via PB.

Gr

Marcel
:]
 
Hoewel ik nog steeds happy ben met mijn Zumo 350 (vind 'm overall een stuk beter in gebruik dan de beroemde 550/660), blijft de TomTom rider 5 me toch steeds trekken.
Heb laatst weer een avond met Jan Boersma (Tyre) bijgewoond en zoals ik het zie, is Tyre een stuk verder toegespitst aan de mogelijkheden van de Rider dan een paar jaar geleden.

Misschien neem ik komend seizoen wel de gok. Wacht nog even af wat de nieuwe rider gaat doen.
 
Weet iemand hoe je de tt 5 van de dock losmaakt ?

Heb hem vandaag gekocht , maar het laadgedeelte zit aan de laaddock vast . Ik ben bang dat ik iets kapot maak met het eraf halen .

Moet ik bv ergens iets ontgrendelen ? Ik heb al de documentatie gedownload maar kan het hier niet terugvinden .

Graag wat advies / tips .
 
Heeft er soms nog iemand een houder voor in de auto ? Die hij niet gebruikt en tegen een redelijke prijs kwijt wil ?
 
Klopt het trouwens dat mijn nieuwe tt5 maar 1,37 gb vrij heeft van de 3,68 gb ? Is dit genoeg voor routes ?
 
Ik heb vandaag voor het eerst een rit gemaakt met mijn 'rider'. Vond het wel wat jammer dat een 'kronkelroute' van Heerhugowaard naar Breukelen ons dwars door de binnenstad van Amsterdam leidde... :?

Wat mij opviel is dat al vrij snel het bliksemschichtje uit het batterij icoon verdween terwijl de kabel gewoon was aangesloten. De batterij raakte echter niet leeg. Voor de zekerheid heb ik de stroom aan het uiteinde van de kabel vanavond nog even gemeten. Stond netjes 12,8 volt op. Zit er iets van beveiliging tegen overladen op misschien?
 
Bliksemschichtje betekend dat de batterij vol is.

Dat van amsterdam is gewoon een nadeel van de kronkelfunktie. Is weinig aan te doen.
Je kunt wel 3 standen kiezen bij opties: kleine wegen, grotere wegen of alleen hoofdwegen.
Toch blijft het lastig.

Je zou ook nog in kunnen zomen in de tom zelf, en dan besluiten om de rout in tween te hakken.
 
Ik heb vandaag voor het eerst een rit gemaakt met mijn 'rider'. Vond het wel wat jammer dat een 'kronkelroute' van Heerhugowaard naar Breukelen ons dwars door de binnenstad van Amsterdam leidde... :?
Wanneer je tijdens het uitzetten van een kronkelroute, tijdens het tonen van de route onderin kiest voor 'wijzig route' en vervolgens 'toon andere route' laat hij telkens een andere route zien. Dit kun je meerdere keren doen en je zult zien dat de getoonde routes steeds langer worden ;) kans is groot dat 'ie dan ook een keer om A'dam heen berekent...
 
Goed om te weten. Nadeel enkel is dat ik pas doorhad dat we de binnenstad in reden toen we er al waren. En midden in Amsterdam haal ik mijn handen niet van het stuur. :+

Maar bedankt voor de tip. Gaan we volgende keer eens mee stoeien.
 
Je moet er inderdaad wel veel mee oefenen.
De kronkelfunctie is geen wondermiddel. Als je de verscillende instellingen eenmaal doorhebt krijg je vaak de mooiste routes, ook dichter bij huis. Je komt toch weer op wegen waar je eigenlijk nooit bent geweest of langgeleden.
 
In de handleiding van de tt 5 staat dat hij al gezekerd is . Ik kan hem dus zo rechtstreeks op de accu aansluiten of heeft er iemand vanuit zijn ervaring nog een tip ?
 
In de handleiding van de tt 5 staat dat hij al gezekerd is . Ik kan hem dus zo rechtstreeks op de accu aansluiten of heeft er iemand vanuit zijn ervaring nog een tip ?

De zekering van 2 Amp zit in het laaddock. Ik heb de voedingskabel net na de accu nog wel een keer extra afgezekert met 2 Amp.
Dit is om de voedingskabel af te zekeren vanaf de accu. Maar ook om de motor zelf af te zekeren van de stekkerverbinding in het laaddock. (als daar door regenwater sluiting in komt)

Voor de rest zie: permanent stroom op navigatie?
 
De zekering van 2 Amp zit in het laaddock. Ik heb de voedingskabel net na de accu nog wel een keer extra afgezekert met 2 Amp.
Dit is om de voedingskabel af te zekeren vanaf de accu. Maar ook om de motor zelf af te zekeren van de stekkerverbinding in het laaddock. (als daar door regenwater sluiting in komt)

Voor de rest zie: permanent stroom op navigatie?

Bedankt voor je reactie .

Dus als ik je goed begrijp nog een 2 amp zekering ertussen is voldoende .Wil ik de accu van de navigatie leegtrekken is het simpelste onder de buddyseat deze zekering te verwijderen en als hij weer aan de voeding moet gewoon die zekering terug te plaatsen . Zo hoef ik niets te doen met een draad naar het contact .Op deze manier kan ik de nav accu gewoon laden en ontladen . En blijft hij het best in conditie .
 
Bedankt voor je reactie .

Dus als ik je goed begrijp nog een 2 amp zekering ertussen is voldoende .Wil ik de accu van de navigatie leegtrekken is het simpelste onder de buddyseat deze zekering te verwijderen en als hij weer aan de voeding moet gewoon die zekering terug te plaatsen . Zo hoef ik niets te doen met een draad naar het contact .Op deze manier kan ik de nav accu gewoon laden en ontladen . En blijft hij het best in conditie .

Dat kan. Je kunt ook het stekkertje aan de onderkant van het laaddock eruit trekken.
 
Bedankt voor je reactie .

Dus als ik je goed begrijp nog een 2 amp zekering ertussen is voldoende .Wil ik de accu van de navigatie leegtrekken is het simpelste onder de buddyseat deze zekering te verwijderen en als hij weer aan de voeding moet gewoon die zekering terug te plaatsen . Zo hoef ik niets te doen met een draad naar het contact .Op deze manier kan ik de nav accu gewoon laden en ontladen . En blijft hij het best in conditie .


Vanaf het laaddock is de boel door tomtom afgezekerd. In principe is dan het belangrijkste beschermt.
De stekkerverbinding van kabel naar laaddock ziet er niet zo heel erg betrouwbaar waterdicht uit. Vandaar de 2e zekering.
Een goeie kortsluiting in de tt voedingskabel kan dan niet de hele motor lamleggen.

Ik had trouwens al een stekkeraansluiting op de polen van de accu, voor de CTek druppellader.
Heb er een stekker bijbesteld, bij Conrad | Uw online shop voor elektronica en techniek, waar al een zekering van 5 Amp bij aan hangt. Heb de zekering even vervangen voor een 2 Amp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan