Nieuw tweetakt kampioenschap??

als dit doorgaat zal aprilia en ktm hier zeker op inspringen
 
2takt heeft zich geevalueerd onderhand.
als ze daar wat mee doen is t interesante techniek.
want zoals de 2takt tot nu gebruikt word is nog steeds in de oude vorm.
het E-TEC systeem moet door de fabrikanten gebruikt gaan worden.
 
Zou inderdaad prachtig zijn als dit van de grond komt...

Meest ideale situatie is dat ze in 2012 al van start konden gaan.

Op die manier kunnen zo alle prachtige 125cc machines uit de GP's in één keer verplaatst worden naar nieuw kampioenschap.

Wat ik ook prachtig vind is een 50cc klasse... Kunnen we internationaal gaan rijden :-)
 
Zou inderdaad prachtig zijn als dit van de grond komt...

Meest ideale situatie is dat ze in 2012 al van start konden gaan.

Op die manier kunnen zo alle prachtige 125cc machines uit de GP's in één keer verplaatst worden naar nieuw kampioenschap.

Wat ik ook prachtig vind is een 50cc klasse... Kunnen we internationaal gaan rijden :-)


laat ze nog maar even wachten, dan is zo een 125rsw mischien net betaalbaar voor mij :P .
 
laat ze nog maar even wachten, dan is zo een 125rsw mischien net betaalbaar voor mij :P .

Meesten gaan helaas de schredder in.... '(

Maareh... gaat er nog iemand naar Rome ?? ;) voor 200 Euri ben je heen en terug...
 
Laatst bewerkt:
Meesten gaan helaas de schredder in.... '(

Maareh... gaat er nog iemand naar Rome ?? ;) voor 200 Euri ben je heen en terug...

das niet waar, dat doen die jappen alleen.
de rsw fietsen worden allemaal door verkocht.
mischien dat ze de rsa fietsen niet verkopen, maar de rsw fietsen worden op meerdere websites in alle bouwjaren verkocht.
wel allemaal boven de 10 mille
 
Zou inderdaad prachtig zijn als dit van de grond komt...

Meest ideale situatie is dat ze in 2012 al van start konden gaan.

Op die manier kunnen zo alle prachtige 125cc machines uit de GP's in één keer verplaatst worden naar nieuw kampioenschap.

Wat ik ook prachtig vind is een 50cc klasse... Kunnen we internationaal gaan rijden :-)


Dat doen ze heel goed om ook 50cc te gaan, is heel laagdrempelig qua kosten maar qua techniek zeer hoogstaand!!
 
Toch mooi om dit met een 2takt te kunnen doen *O*
"With these new regulations it could be feasible to develop and reach 270 km/h at almost zero environmental impact"



Gooien we deze er ook nog even bij!
"A very important goal we would like to achieve is to have a re-entry of the scientific community in motorcycle racing, like universities and research centres, who have been absent from the race tracks for many years"
 
Laatst bewerkt:
Samenvatting van de bijeenkomst

Here is a summary of the content of the meeting as broadcasted today


--------------- GP bikes aren't dead --------------------------------

The championship has already been approved by UEM (European Motorcycle Union) and will start in 2012. The intent of the workshop was to introduce the championship, its reasons, its spirit and to discuss the rules.

The general philosophy of the whole event was well sumarized by the cell phone interview with Jan Thiel. He said that: once, the world championship was the research, the cutting edge technology, and road going vehicles would eventually benefit from the discovers made for the competition engines. Nowadays, the reverse happens, the motoGP is sort of a make championship made of vehicles that are derived from the production vehicles, choked by a myriad of rules that prevent anything to be done. No technology innovation, ridiculous specific power, etc. etc. [we all know what he's talking about so no need to detail this].

So the spirit of this new championship is to take over things where they were killed 20 years ago, and restart/continue innovation.
Hence, the basic rule is: no rules.

More in detail, the rules:

- displacement: 50/125/250 cc
(as opposed to 4strokes oversize "bigger is better" low power
philosophy, let's restart with small displacement but high power)
(a 500 cc class may be added in following years)

- free number of cylinders

- free type of engine (it's not a championship reserved to two-strokes,
you are free to participate with a Diesel, a 4T, a Wankel, whatever,
if you are able to get enough power out of it)

- free choice of fuel with a bonus for those who use politically correct
bio-fuels (bonus in the form of "points" affecting the ranking)

- free choice of tire size

- free number of speeds in the gearbox, and free transmissions
(a gear shifter box isn't actually required, you can use CVT
or whatever else solution you can invent)

- supercharging allowed, free pressure

- free electronics with only two limitations:
-- _NO_ drive-by-wire
-- _NO_ GPS assisted traction control etc.

- free choice of construction materials, except those harming health
like Asbetos, Berillium, etc.

- noise level must be <= 97 db
(measured at 10 m distance, vehicle passing by full speed)

- free lube and lube system

- cooling: only water allowed

- free aerodynamics, within general FIM guidelines

- dimensions, same as per FIM rules

- the rules are made so that you are also free to take part into
competitions with old race bikes (hopefully restored and tuned)

Then, rules for limiting costs:

- each team may have a maximum of 2 bikes for each driver

- each team may be made of maximum 5 persons

And finally:

- no age limitations for drivers, no forcing of a class change.
If you love a class, you can race in that class all your life long.

This last statement has to do with another aspect of the championship philosophy, that was equally remarked by both Jan Thiel and the other organizers, that is to make bike racing a sport again, to revalue the human aspects and to reduce the "show-business" side at a minimum.
To give young drivers time and chance to grow a drivers career, and not to trash them if they don't become a superstar in the first season.
To have the different teams friends with each other, and normal people able to access the paddocks and have a talk with drivers and mechanics.
To NOT have the best part of the paddocks reserved to the bigger displacement and television, and the minor classes confined to the back, but to have everything mixed together like it was in the old good times when motorbike competitions were a sport in the real sense of the word.
 
Nu hopen dat het ook nog op TV gaat komen en zo dus ook daadwerkelijk geld los gaat maken en er dus (r)evolutie op 2t gebied gaat komen wat beterft straat modellen! :)
 
En het leuke is dat het niet persé 1cilinders meer hoeven te zijn......

 
Laatst bewerkt:
Het wordt druk, Suter is ook bezig met een 500cc klasse......


"I was searching on information about the new championship series that
was posted the other day. That one was maybe going to start 500cc
class in future years. But it looks like Suter is organizing a 500cc
2stroke championship for 2012 and conveniently have 20-30 STR500 V4s
for sale for like $100,000. Can it really be true. I think the
world will actually end first.

(Email from Suter date Mar 22 2011)

Dear customer, Dear motorcycle 2 stroke fan!

we are able to anounce that we are ready for production of our new
SRT V4 Factory GP500 machine!

The production is limited and in 2012 we will organize a new 500
Championship with aprox. 6 rounds in europe.

if you are interested please do not hesitate to contact us.

Mit freundlichen Grüßen
Best regards

LEUTHE CONSULTING
in coorporation with

SUTER RACING TECHNOLOGY AG
Mettlenstrasse 3
CH-8488 Turbenthal

LEUTHE CONSULTING
SALES & MARKETING
Andy Leuthe
Schützenstrasse 57
CH-8212 Neuhausen am Rheinfall
Tel.&Fax: +41-(0)52-5331 09! 0
Mobil:+41-(0)79-848 39 31"
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan