Nieuwe aankoop

Dromers

MF'er
23 nov 2003
53
0
Beste motorrijders,
graag had ik jullie mening over het volgende:
ik heb weinig motorervaring (met een crossmoto 250cc gereden) en ik overweeg een Yamaha R1 model 2004 te kopen, omdat ik het een zeer mooi model vind en als ik een andere zou kopen is dit voor mij weggegooid geld. Want de R1 is voor mij het van HET.
Mijn collega's op het werk verklaren mij voor gek, maar wat vinden jullie ervaren rijders ervan.
Graag reactie aub. ;)
 
Gewoon lekker doen, je leeft maar één keer en wat de rest denkt is niet van belang (althans zo denk ik er over).

Veel plezier met je R1 en kijk uit...
 
net zoals boven, lekker doen en als je het na een paar dagen al zat bent om met geknepen billen te zitten en niks te durven met dat ding! dan wil ik em wel van je overnemen voor een prikkie

suc6
 
overnemen voor een prikkie

stupid.gif
 
Ik zou het niet doen.
Ik zeg soms van wel bij iemand die een zware SS wil,maar je geeft zelf al aan dat je wel EENSop een 250cc crosser hebt gereden.
Heb je het roze papiertje al?
Je kan wel een zware SS als eerste motor nemen,maar dan moet je wel iemand zijn die voor zijn rijbewijs al enige ervaring heeft met motoren.(vindt ik tenminste)
Voordat ik mijn rijbewijs had,had ik al op verschillende motoren gereden.(en vaak ook)
Mijn eerste 80cc crosser had ik dat ik vrij jong was en daarna is een een partij motoren gevolgd.(van 80 tot 500cc)
En natuurlijk met hobbyende vrienden ook met oude wegmotoren kloten.(Zware brikken,qua cc's dan)
En al jong bochten pakken met van alles en nog wat helpt ook een stuk.
Ik reed dat ik 3 was al op de trike van mijn opa.

De andere kant van het verhaal is weer dat je een stuk ouder als mijn bent,en dus zul je waarschijnlijk ook wel veel verantwoordelijksheidgevoel hebben.
Ik zou als ik jou was een gaan bochtjes pakken met een Thundercat(gehuurde dan hè)
en kijken hoe dat bevalt.(probeer hem eens plat te gooien op een afrit)
Ik denk dat als je daarna dat ook kan met een R1,dan zal je er plezier aan beleven.
Maar als je een R!1 hebt en je kan er niks mee,dan gaat zo'n ding snel vervelen.(of je moet je band vierkant willen rijden met stoplichtsprints als je dat kicken vindt)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou het ook niet doen, hoewel het wel echt een mooie fiets is :9~ . Maar het is natuurlijk verstandiger om eerst met een minder extreme motor ervaring op te doen.

Maar ja.. als je het echt wilt, dan moet je het doen (doe dan alleen rustig met de gashendel ;) )
 
Als je gewoon rustig doet,dan kan het geen kwaad.
Maar ik weet niet of je wel rustig blijft.
In je topic ben je nogal overmoedig omdat je zegt dat je wel eens op een 250cc crosser hebt gereden.
Een crosser mag dan wel verschrikkelijk hard trekken,maar een racer vuurt je af bij een bepaald toerental.(al zal het eindschot bij een zwaardere motor minder zijn.)
 
Gewoon doen, gaaf man. Direct even een all-risk afsluiten, valbeugels en doppen monteren, paar oude kuipen opkopen en een goede levensverzekering afsluiten.

Have fun.

(ik zou het gewoon doen als ik 'm echt zou willen)
 
Zegt hij dat hij met een motor hard de boch om wil? Gaat ie hard rijden? :Z

Natuurlijk is zo'n R1 wel gemaakt voor het sportieve werk ;) Maar je kunt er ook lekker op toeren O-) Hij vindt het model gewoon mooi, kan hem geen ongelijk geven :)

Of het verstandig is?? :X Lekker belangrijk...

KOPUHHH die fiets!
 
Omdat je geen ervaring hebt met een sportmotor denk ik dat het verstandig is om ,alvorens je veel geld betaald voor een nieuwe R1, eerst even een sportmotor te gaan huren (cbr600, thundercat of iets dergelijks).

Zo zal je jezelf al een beeld kunnen vormen over de rijervaring met een sportieve motor en kan je voor jezelf beter uitmaken of zo'n motor ECHT wel iets voor jouw is.

Indien ja ? Doen ! :]

En geef jezelf rustig de tijd om rijervaring op te doen (jaja, met een R1 kan je ook rustig rijden), jezelf niet overschatten want dan lig je binnen de 14 dagen gegarandeerd op je gezicht (en dat zou wel zonde zijn, niet ?)
 
Idd ik hoop dat niemand je die fiets verkoopt, ik zou het eerst eens proberen met een 400cc racer of een rustiger 600cc model. En dan kan je na een jaartje ofzo altijd nog dat monster kopen.
 
Ik sluit mij hierbij aan.
Ik vindt het niet verstandig om meteen op een zware fiets te stappen.
Ik rij nu met een vtr, en dit is mijn 3e motor maar hij laat me toch nog af en toe schrikken. Begin op iets lichters dan leer je veel beter motorrijden.

Maja wat je ook koopt happy :]
 
gewoon kopen als je hem na een week in puin rijdt koop ik het wrak wel voor een zacht prijssie!!!!!!!!!! :}
 
Als dat de fiets is die je echt wil moet je m gewoon kopen. Maar ik denk dat
je erg gaat schrikken van het geweld dat ie produceert. Ben de eerste 6 maanden
ook volledig geintimideerd geweest door de pk's van mijn blade. En de R1 heeft er
nog een paar meer.
 
We zijn vandaag naar de RAI geweest en nadat wij dit prachtmachien gezien hebben, konden we niet anders dan hem snel gaan bestellen. Hij is gewoon veel te mooi om te laten staan!! En ja, ik weet het wel, ik moet er mijn verstand bijhouden en mij door niemand laten uitdagen om dingen te doen waarvan ikzelf weet dat dat voor mij nog niet is weggelegd. Ik weet zeker dat ik mij in het begin rustig zal gedragen want ik zal serieus onder de indruk zijn .

In ieder geval bedankt voor jullie goede raad, ik zal er aan denken als ik ga rijden.
 
nou succes ermee zou ik zeggen.. ik zou er wel meteen een poepbruin zadel op laten zetten.. dan valt het niet zo op als je afstapt
 
Terug
Bovenaan Onderaan