Nieuwe aankoop

We zijn vandaag naar de RAI geweest en nadat wij dit prachtmachien gezien hebben, konden we niet anders dan hem snel gaan bestellen. Hij is gewoon veel te mooi om te laten staan!! En ja, ik weet het wel, ik moet er mijn verstand bijhouden en mij door niemand laten uitdagen om dingen te doen waarvan ikzelf weet dat dat voor mij nog niet is weggelegd. Ik weet zeker dat ik mij in het begin rustig zal gedragen want ik zal serieus onder de indruk zijn .

In ieder geval bedankt voor jullie goede raad, ik zal er aan denken als ik ga rijden.

mafkees. :o naja. succes ermee. ik wil de voorvork wel kopen als je crashed.
 
Beste motorrijders,
graag had ik jullie mening over het volgende:
ik heb weinig motorervaring (met een crossmoto 250cc gereden) en ik overweeg een Yamaha R1 model 2004 te kopen, omdat ik het een zeer mooi model vind en als ik een andere zou kopen is dit voor mij weggegooid geld. Want de R1 is voor mij het van HET.
Mijn collega's op het werk verklaren mij voor gek, maar wat vinden jullie ervaren rijders ervan.
Graag reactie aub. ;)

en ik overweeg een Yamaha R1 model 2004 te kopen........Je bedoelt het SCHAAL model mag ik aannemen. Das een veilige manier van dromen voor je denk ik.
 
nou.
ik had een cb 600(ongeveer 9o pk).en daar reed ik hard mee.of dat dacht ik toch.En ik kan je vertellen dat het me wel wat aanpassing gekost heeft.natuurlijk kan je er mee rijden(ik bedoel hiermee je verplaatsen, niet echt rijden); maar plezier hebben?en hoe ga je reageren in een noodsituatie?

als het dan toch moet( je gaat zeker down); waarom dan geen okkasie?kost iets minder geld

heb je eigenlijk wel een idee.vb : 2de versnelling gaat tot 160km/u

of waarom ik de mijne voor een prikje in okkassie heb kunnen kopen.

ik ga je sponsoren
 
heb je eigenlijk wel een idee.vb : 2de versnelling gaat tot 160km/u
Jah. dat dacht ik ook al. het is geen 500 cc lesmotor met 40pk.
leuk als je met 150km/h even een auto op de snelweg wilt inhalen en het voorwiel komt los :X ..
 
:? als je echt zo gek bent om zonder enige ervaring meteen de ruigste sportmotor van dit moment te kopen zou ik idd eerst een aantal proefritten maken op 600cc 4 in lijn modellen om een beetje vertrouwd te raken met 4 in lijn POWERRRRRRRR

ik heb zelf gelest op een bandit 600 dus ik was wel enigzins gewend aan het 4 cyl karakter... later heb ik ook wel eens op een ER5 gezeten... moet er niet aan denken dat je dat (ER5 dus) gewend bent en dan ineens op een 1000cc 4 cyl stapt :X en dan terwijl jij blijkbaar niet eens een ER5 gewend bent :+

Succes, je moet het zelf weten... (heb zelf al moeite om het volledige potentieel van mijn Catje te benutten, laat staan dat je ineens op een R1 met 180PK zit)
 
Laatst bewerkt:
veel succes ermee, maar het gas geven ga je, denk ik, zelfs in het begin niet kunnen laten!vind het gedurft, maar als het je droommotor is heb je de juiste beslissing genomen
ik denk ergens dat je ook wel ietsje rustiger kunt rijden met de r1
ik alvast niet
greetz
 
mijn eerste motor was een Honda vf 1000 R
Een zware motor ongeveer 230 kg en veel pk's ..150 pk en dat in het
jaar 1986 !
Mensen rondom mijn omgeving waren niet zo blij....ike wel !!

Ik geef je een advies ,..kopen die motor ..een pracht bike en het geld waard.
maar er gebeuren heel ,heel,heel veel ongelukken ...motorongelukken.

Als jij je zelf in de hand hebt,...
en dat denk je net als iedereen dan moet het in de teorie goed gaan .
Bij mij ging het altijd goed ..tot nu toe, in mijn lesperiode heel heel veel geleerd...en later op circuits gereden.

Laat je nooit opvokken door andere motor-rijders, ..dit loopt verkeerdt af voor jou.
Als je dit in je achterhoofd print gaat het wel goed ,

Succes !

Phil
 
Ja, ik ga eerst zelf wat oefenen en daarna ga ik zeker cursussen volgen.
 
Hoi dromers. Erg gaaf dat je iig al het geld hebt voor deze supermotor.
Bedenk echter wel wat je doet. 180pk is echt veel. en ook al zeg je dat je het rustig aan doet, het blijft oppassen. Ik zou zelf nooit meteen een 1000cc buffel kopen. Een 600 is al mans zat voor een beginner. Huur iig een paar keer een motor om een beetje het gevoel van meer power te krijgen (bouw het langzaam op)
Succes
 
mijn eerste motor was een Honda vf 1000 R
Een zware motor ongeveer 230 kg en veel pk's ..150 pk en dat in het
jaar 1986 !
Mensen rondom mijn omgeving waren niet zo blij....ike wel !!

Ik geef je een advies ,..kopen die motor ..een pracht bike en het geld waard.
maar er gebeuren heel ,heel,heel veel ongelukken ...motorongelukken.

Als jij je zelf in de hand hebt,...
en dat denk je net als iedereen dan moet het in de teorie goed gaan .
Bij mij ging het altijd goed ..tot nu toe, in mijn lesperiode heel heel veel geleerd...en later op circuits gereden.

Laat je nooit opvokken door andere motor-rijders, ..dit loopt verkeerdt af voor jou.
Als je dit in je achterhoofd print gaat het wel goed ,

Succes !

Phil
Als je zo iemand bent dan gaat het goed,maar ik zou zijn beginverhaal over de crosser maar eens lezen.(ik vindt hem nogal overmoedig)
Maar iemand die verstand tussen zijn oren en verantwoordelijkheidsgevoel in zijn donder kan best een zware motor kopen.
 
Binnenkort nog een nieuw topic:
dromers motor en dromers aan puin (deel 1)

En nee, ik vindt het niet zielig als we je tussen de tegels uit moeten schrapen...
 
Ja, ik ga eerst zelf wat oefenen en daarna ga ik zeker cursussen volgen.
Sorry hoor,maar ik denk dat je te overmoedig bent ookal zeg je dat je cursussen gaat volgen.
Je zegt dat je wel een op een crosser hebt gereden,maar dit is totaal niet te vergelijken.
Met mijn motor is het al mogelijk om een Ferrari helemaal zoek te rijden bij een stoplichtsprint.
Ik zag laatst iemand die onervaren was op zijn bek gaan met een racer omdat ie de koppeling in de bocht op liet komen,dit resulteerde in zeer heftig uitbreken.
Ik zou als ik jou was maar niet te hoog in de toeren gaan rijden met zo weinig ervaring.
Het is niet zo dat ik iedereen aanraad om géén zware motor te nemen als ie begint,er zijn namelijk ook mensen die zich niet laten gek maken op een zware motor.
 
Op woensdag 10 december 2003 21:36 schreef Dreamer het volgende:


En nee, ik vindt het niet zielig als we je tussen de tegels uit moeten schrapen...
Nou Nou,een beetje respect voor elkaar mag nog wel.
Ik mag hem dan niet verstandig vinden,maar ik zou het rot vinden als hem wat overkomt.
 
Je kan natuurlijk ook gelijk zeggen dat je levensmoe bent. Ik heb nu als 2e motor die gele TL1000R, maar dat was al echt super wennen en ik heb hiervoor een sportieve 600cc gehad. Die trok al hard, die R1 trekt niet, die vuurt af...

Dus ik raad het je af. Je kan beter wat lichter beginnen op een fiets met wat minder koppel. Bij een 1000cc wordt je afgevuurd in elk toerental, bij een 600cc begint het leuk te worden vanaf 6000 toeren. Rustig rijden kan dus makkelijker met een 600cc. Op een 1000cc vergeet je wel eens hoe hard het echt gaat omdat het zo makkelijk gaat en je verremt dan ook zo...
 
:( :( :( :( Ik wordt een klein beetje moe van die mensen die hier topics opstarten als "ik heb al vijf jaar ervaring met motogp racer op de playstation.... is het verstandig om een R1 te kopen" of "wat is geschikter voor een beginner een 900RR of een Hayabusa". Hou toch eens op met zulke vragen |( |( |( |( Diep in jullie hartjes weten jullie best wel dat het onzinnige keuzes zijn, dat je waarschijnlijk maar 35% van het potentieel van de motor gebruikt en dat je 200% meer kans loopt om door het enorme vermogen van de motorfiets een schuiver te maken (hopelijk niet erger).

Je wordt niks wijzer van de antwoorden van de mede MF-ers want de een is voor en de andere tegen......Koop gewoon wat je mooi/leuk/gaaf vind en laat ons de pics zien en neem op de koop toe dat je door sommige voor gek versleten wordt.

Ik ga toch ook niet vragen of ik beter met heroine of cocaine kan beginnen :X
 
mijn droom was ook de R1
ik heb er van de zomer een keertje mee gereden en das was machtig
kicke niet normaal en da zou menne volgende motor worden
ik rij nu 2.5jaar met een oude gsxr750 van nu 12 jaar
en ik moest en R1 hebben
maar toch heb ik wijselijk besloten voor men eigen veiligheid om een R6 te kopen
en dat heb ik vandaag dan ook gedaan :}
 
Gewoon kopen die R1!!! Je moet doen wat je hart je zegt.

Is het verstandig om een R1 te kopen als je weinig motor-ervaring hebt? nee
Zou ik het zelfde doen als ik in jouw schoenen zou staan? Jaaaaaaaa!!!

P.S.
Maar dan zou het wel een ZX-10r worden :9~
 
Binnenkort nog een nieuw topic:
dromers motor en dromers aan puin (deel 1)

En nee, ik vindt het niet zielig als we je tussen de tegels uit moeten schrapen...

Sorry hoor Dreamer ik vind die reactie van jouw wel een beetje cru.

Ik kan die jongen geen ongelijk geven dat hij zijn droom motor heeft/gaat bestellen. Als jij op de een of andere manier op motor van Rossi zou mogen rijden (het is misschien wel ver gezocht), dan lijkt het me sterk dat je zo'n aanbod zou weigeren. Ondanks dat we met zijn allen weten dat het rijden op zo'n ding als gemiddelde motorrijder onverstandig zou zijn.

Gegroet,
Riekky

P.S.
Ik zou het wel vervelend vinden voor dromers als hij zijn droommoter in puin zou rijden. Maar dat zou ik ook voor jouw zijn als jij je motor in puin zou rijden O-)
 
je kan hem gewoon halen hoor, als je je zelf maar in de hand kan houden. Dat is het allerbelangrijkste, jezelf in de hand houden, maar sommige kunnen dat niet en dan gaat het fout. Dan weet je wel wat er gebeurt............ Maa dat geld eigenlijk wel voor iedere bestuurder
 
hij zal zen billen nogal dicht knijpen als ie dieje R1 aan de gas draait
en volgens mij zal het niet lang duren voor het beestje in puin steekt of terug te koop staat
 
Als je het een super mooie motor vindt (wie niet?!)en je hebt het geld liggen, dan is het inderdaad erg verleidelijk om er gelijk een te bestellen. Maar het gaat niet alleen om het uiterlijk. Als je, zoals je zelf aangeeft nog maar weinig rij ervaring hebt, kan je waarschijnlijk helemaal niet de mogelijkheden benutten die een R1 in huis heeft, en zul je waarschijnlijk veel meer lol hebben op een 600!!Ik vind het persoonlijk mooier lijken als je iemand ziet rijden die veel lol heeft op zn motor, en die de kwaliteiten van zo'n ding kan benutten, dan wanneer je iemand tegen komt die er op zit te stuntelen puur omdat de machine te veel power in huis heeft! Denk dat je gewoon ff niet moet vergeten dat het een beest is....Maar goed :X , als je het wel doet: heel erg veel plezier er mee!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan