Nieuwe accu

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.838
524
Heeft iemand nog iets zinnigs te zeggen over en nieuwe accu, moet een nieuwe hebben.

Zit er verschil tussen verschillende merken??
 
Waardeer jullie feedback, want ik ben een onwetende maar zeer leergierige motorrijder.
En geen moeite om nieuw leven in oudere topics te 'blazen', want je moet wel moeite doen om te leren :) Er staat zoveel op dit forum, en wil geen 'vervuiling' ....
Je mag gerust een eigen topic aanmaken hoor, zo werkt de structuur van een forum juist. Als alle specifieke problemen een eigen topic hebben werkt de search engine veel beter. Ook hetzelfde probleem 10 jaar later kan een heel ander antwoord geven, het zij je dan vergeven dat je een praktisch hetzelfde topic nogmaals aanmaakt hoor ;)
 
Tering, weet je wat ze vragen voor zo'n gel accu, vieze oplichters. 150 Euro :(

Je krijgt dan een GS accu, dit is ook wat er origineel inzit, Varta geeft een accu op, maar dit is gewone accu met accuzuur, dus die snappen er helemaal weinig van. Niemand tot nu toe die me een Yuasa gelaccu kan leveren, iedereen heeft GS.

Maar aangezien ik de prijs belachelijk vindt, even geinformeerd bij Gericke, een gel accu, speciaal voor R1, va het merk Nippon Denso, ook helemaal geen onbekend merk, voor 90 Euro.
Denk toch maar dat ik deze ga kopen.
Of ben ik dan dom??

Hoezo vieze oplichters?????? Wie bedoel je dan??
Als een accu te duur is voor jou dan zijn het meteen vieze oplichters :X .
En een goedkopere accu die niet voldoet, vind je die dan geen oplichters????, kwaliteit heeft toch wel zijn prijs.
Yuasa is een beetje af van de AGM accu, en dit formaat hebben ze tegenwoordig ook in de MF uitvoering en zo duur zijn ze ook weer niet.
 
Hoezo vieze oplichters?????? Wie bedoel je dan??
Als een accu te duur is voor jou dan zijn het meteen vieze oplichters :X .
En een goedkopere accu die niet voldoet, vind je die dan geen oplichters????, kwaliteit heeft toch wel zijn prijs.
Yuasa is een beetje af van de AGM accu, en dit formaat hebben ze tegenwoordig ook in de MF uitvoering en zo duur zijn ze ook weer niet.

En tien jaar later zal de prijs ook wel anders zijn...
 
Ik weet het niet Martell, mbt afvullen. Stond zo in hun reactie.
Moet ik ook een acculader aanschaffen, met druppellader oid. En zo ja welke moet ik dan nemen.
Als je je motor nooit lange tijd stil laat staan, 6 maanden of langer zoiets (of je contact per ongeluk te ver draait in de P stand) is een acculader nergens voor nodig, ondanks dat hordes motorrijders van mening zijn dat je accu steeds aan de druppellader moet. Dat doe je voor je auto toch ook niet? En die gaat ook jaren mee, IN de vrieskou in de winter.
 
Als je je motor nooit lange tijd stil laat staan, 6 maanden of langer zoiets (of je contact per ongeluk te ver draait in de P stand) is een acculader nergens voor nodig, ondanks dat hordes motorrijders van mening zijn dat je accu steeds aan de druppellader moet. Dat doe je voor je auto toch ook niet? En die gaat ook jaren mee, IN de vrieskou in de winter.


:^


helemaal mee eens, mijn hok met loodplatenaccu [niet te verwarren met OHvrij] staat altijd buiten en heeft nog nooit een lader nodig gehad.
kwestie van gedesemd water bijvullen op tijd, en goed opladen met een ritje. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan