Nieuwe helm nodig.....

Brian1990

Die hard MF'er
25 feb 2012
411
1
Hallo :W

Ik heb wat hulp/informatie nodig. Me helm is versleten dus moet helaas een nieuwe halen.
Momenteel heb ik de volgende 3 op het oog.

- AGV K-3 sv ( geven ze aan dat er een antifog vizier op zit, is er dan geen pinlock nodig.? :?

- HJC RPHA ST (heb nu de RPHA 10 en is heel goed bevallen, 3 jaar lang dagelijks gebruikt door weer en wind)

- Roof boxer V8(zit hier een zonnevizier ingebouwd? Kan dit nergens terug vinden)

Zijn er mensen met ervaringen met deze helmen?
 
Eerst passen, daarna pas naar de extra's kijken zoals zonneviIeren en zo.
Zelf van dit rijtje alleen ervaring met HJC. Vond het een verschrikkelijke helm met een slecht sluitend vizier en veel windgeruis. En geen DD sluiting vond ik ook minder. Maar dat is uiteraard heel persoonlijk.
Met de andere twee merken geen ervaring.
 
De Roof vind ik de slechtste van de drie, erg lawaaiïg en niet heel goed afgewerkt.
Dat antifog van de AGV (sommige andere fabrikanten hebben het ook) werkt gewoon slecht, nadeel is bovendien dat je er ook geen pinlock op kunt zetten vanwege die dampremmende laag.
De nieuwe RPHA plus schijnt goed te zijn, maar ik heb er geen ervaring mee.

Maar zoals al gezegd: belangrijkste is dat de helm goed past. Dat is belangrijker dan de rest.
 
De Shoei is ook mijn favoriet. Als de HJC goed past, dan heb je een "Shoei hoofd".

Ik ben een paar jaar geleden overgestapt naar een Uvex carbonhelm. Heerlijk licht en een prima pasvorm, maar op alle andere punten lang zo goed niet als de Shoei.
Shoei heeft net een nieuw model uit, de NXR. Daar ben ik wel benieuwd naar, al is ie best aan de prijs.
 
Eerst passen, daarna pas naar de extra's kijken zoals zonneviIeren en zo.
Zelf van dit rijtje alleen ervaring met HJC. Vond het een verschrikkelijke helm met een slecht sluitend vizier en veel windgeruis. En geen DD sluiting vond ik ook minder. Maar dat is uiteraard heel persoonlijk.
Met de andere twee merken geen ervaring.

:^

Ik heb dan weer goede ervaringen met HJC :) (R-Pha 10+)
 
Laatst bewerkt:
Agv K3 is niet stil, erg veel wind geluiden in de helm. Roof is echt troep. Blijft over: de hjc.

Edit; mijn persoonlijke voorkeur heeft Nolan en daarna Arai.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds vorige week de Hjc en hij bevalt me prima. Erg licht en weinig ruis tijdens t rijden. Zonneviezier werkt ook erg makkelijk.
 
Ik heb nu de HJC Rpha 10, maar ik mis er een zonnevizier in.
De helm verder is voor mij prima.
Maar ik vergelijk graag met zulke dingen.
 
Ik heb zins een 1/2 jaar de hjc rpha max en die bevalt uitstekend, lekker licht.
 
Ik heb zelf sinds kort de HJC IS-17. Komt bij Sharp met 5/5 sterren uit de test en is niet al te duur vind ik. Lekker licht helmpje (tenminste voor mij vergeleken met mijn vorige) en best stil. En meegeleverd anti-fog pinlock en ingebouwde zonnebril, ideaal :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels meerdere helmen (gehad). HJC RPHA10, Suomy Excel, AGV Horizon, en rij nu met de Shark Speed-R (2014). Deze laatste bevalt mij het best en zou ik ook zeer aanraden. Vooral ook als je een ingebouwd zonnevizier wilt. Het ingebouwde zonnevizier bij de Shark valt ver naar beneden waardoor het optisch allemaal blijft kloppen (in tegenstelling tot andere helmen die ik heb geprobeerd).
 
Ik heb zelf sinds kort de HJC IS-17. Komt bij Sharp met 5/5 sterren uit de test en is niet al te duur vind ik. Lekker licht helmpje (tenminste voor mij vergeleken met mijn vorige) en best stil. En meegeleverd anti-fog pinlock en ingebouwde zonnebril, ideaal :)

Ik ben zelf erg blij met mijn IS-17 heerlijke helm. Zonneviziertje erin, en mijn headset (dx.com) past er goed in. En via jou link kwam ik op de site van Sharp uit. Aangezien ik nog een systeemhelm wil hebben heb ik even naar de goedkopere systeemhelmen gekeken.
Wat opvalt is dat sharp de 'chin-impact' niet test volgens hun plaatjes. Daarbij komt er dus nooit naar voren of een intergraal beter is dan een systeemhelm. Als ik namelijk een systeemhelm koop wil ik zeker weten dat het kin gedeelte ook goed is.
 
Passen, het is bijna onmogelijk dat er 3 merken zijn die jou even goed passen of je moet Barbapapa zijn.
Dus passen en dan pas kiezen.

Mij bracht dit op een Nolan 802 X-lite.
 
Terug
Bovenaan Onderaan