Nieuwe helm?

Omega

MF veteraan
17 sep 2003
12.332
3
De Meern
Ik heb sinds een jaar een Nolan X-lite 901, niet de goedkoopste helm. Nu weet ik dat je er verstandig aandoet een nieuwe helm te kopen nadat deze een klap opgevangen heeft.
Nu ben ik alweer een tijd terug onderuit gegaan en heeft mijn helm heel licht de grond geschaafd (dus zeker een rechte impact). Er zaten wat krassen op. De spuiter heeft mijn helm weer op geknapt zodat het alleen nog maar te zien als je weet waar je moet kijken en niet verder af bent dan 30cm.

Nu bedacht ik me dus, hoewel ik niet eens gemerkt had dat ik met mijn helm de grond raakte en de helm niet echt een impact heeft moeten verwerken of ik niet toch een nieuwe zou moeten kopen??
 
Ff laten testen, weet je het zeker.

Kun je volgens mij wel regelen via de motorzaak.
 
nieuwe kopen helaas

ik bedenkt dat soort dingen alleen voor ik hem laat spuiten :?
 
Mmm, alleen maar geschaafd? Twijfelgeval. Koop gewoon op de Motorbeurs een helm uit een Rossi restpartij voor E 220,- als je geld over hebt tenminste.
Weet je zeker dat je goed zit!
 
Tja, heb ik toen ook wel bij stil gestaan maar de schade was (lees: leek mij) minimaal.
Tsja, je moet het zelf weten, het is jouw bol, maar ik kocht hoe dan ook een nieuwe (ik heb, net als iedereen, maar 1 bol en daar ben ik zuinig op).
Volgens mij zijn helmen niet te testen.
 
Na drie jaar heb ik mijn helm verkocht
het was een zg klaphelm, scharnieren versleten

De zelfde weer gekocht, en echt SUPER zo mooi sluit hij nu weer aan.

Ze worden dus na veel gebruik wel echt ruim. 40000km.

Piet
 
Ik heb mijn Arai een keer laten stuiteren. Hij hing aan mijn stuur. Ik keek ernaar en dacht hangt hij daar wel goed. Ik wist eerder niet dat ik telekinetische gaven had, maar 1 seconde later viel hij dus op de grond.
De schade was op zich nauwelijks zichtbaar maar om zeker te weten of dit niet ernstig is heb ik Arai toen gemaild. Volgens hun moet hij daar tegen kunnen, maar wil je het zeker weten kunnen ze hem testen. Ik geloof wel dat als hij niet goed meer is dat ze hem dan niet meer terug sturen (terecht).
 
Ik heb mijn Arai een keer laten stuiteren. Hij hing aan mijn stuur. Ik keek ernaar en dacht hangt hij daar wel goed. Ik wist eerder niet dat ik telekinetische gaven had, maar 1 seconde later viel hij dus op de grond.
De schade was op zich nauwelijks zichtbaar maar om zeker te weten of dit niet ernstig is heb ik Arai toen gemaild. Volgens hun moet hij daar tegen kunnen, maar wil je het zeker weten kunnen ze hem testen. Ik geloof wel dat als hij niet goed meer is dat ze hem dan niet meer terug sturen (terecht).
En? Heb je 'm laten testen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan