Nieuwe Honda NT1100

Topkoffer gekocht kan ik tenminste m’n helm opbergen. En passagier een lekke rugsteuntje.
Nu nog wachten op beter weer om grote touren te maken.
 

Bijlagen

  • IMG_3729.jpeg
    IMG_3729.jpeg
    535,1 KB · Weergaven: 3
Gefeliciteerd, mooie opvolger is een mooie kleur!
Da's een respectabele km-stand van de NC, maar vast niet de reden (er rijden NC's rond met het dubbele op de teller). Ben benieuwd wat voor zaken je qua onderhoud bent tegengekomen. Nog bijzondere reparaties/ vervangingen?
Niks bijzonders eigenlijk; beide schijven vervangen en een revisatie van de remklauw achter, waarschijnlijk vind die pekel niet zo lekker; de remzuiger corrodeert nogal snel. Verder nog maar twee keer kleppen 'gesteld' (hoefde weinig aan te gebeuren) De DCT doet zijn werk ook nog prima. De reden van dat ik nu de NT gekocht heb is dat ik elke keer best wel weer aan de Guzzi moest wennen en daar had ik genoeg van; hup , alles op één motorfiets. Bijkomende reden is dat de NC een kleine fiets is voor mijn 1.93m en ik daar last van krijg (57 jaar jong) De NT is wat meer motor en kan de lange stelten van ondergetekende beter huisvesten ....
 
De kleur Candy Chromosphere red is om van te smullen trouwens. Gisteren bij Goedhart een CB300R gezien in die kleur, ik ben helemaal van slag :+
 
Niks bijzonders eigenlijk; beide schijven vervangen en een revisatie van de remklauw achter, waarschijnlijk vind die pekel niet zo lekker; de remzuiger corrodeert nogal snel. Verder nog maar twee keer kleppen 'gesteld' (hoefde weinig aan te gebeuren) De DCT doet zijn werk ook nog prima. De reden van dat ik nu de NT gekocht heb is dat ik elke keer best wel weer aan de Guzzi moest wennen en daar had ik genoeg van; hup , alles op één motorfiets. Bijkomende reden is dat de NC een kleine fiets is voor mijn 1.93m en ik daar last van krijg (57 jaar jong) De NT is wat meer motor en kan de lange stelten van ondergetekende beter huisvesten ....
En de NT net zo makkelijk met meer windbescherming.
 
Ja, onder de 20km/L word moeilijk tenzij je autosnelweg doet aan 100km/h in 6de versnelling, dan kan je wel 25km/L halen.
 
Niks bijzonders eigenlijk; beide schijven vervangen en een revisatie van de remklauw achter, waarschijnlijk vind die pekel niet zo lekker; de remzuiger corrodeert nogal snel. Verder nog maar twee keer kleppen 'gesteld' (hoefde weinig aan te gebeuren) De DCT doet zijn werk ook nog prima. De reden van dat ik nu de NT gekocht heb is dat ik elke keer best wel weer aan de Guzzi moest wennen en daar had ik genoeg van; hup , alles op één motorfiets. Bijkomende reden is dat de NC een kleine fiets is voor mijn 1.93m en ik daar last van krijg (57 jaar jong) De NT is wat meer motor en kan de lange stelten van ondergetekende beter huisvesten ....
Dank voor je reactie, dat klinkt hoopvol. Ik herken ook dat zijn roestpreventie niet des Honda's is. Snap heel goed dat de NCX aan de kleine kant is voor je. Met mijn 1,77 vind ik de steps al wat sportief gepositioneerd en de zithoogte absoluut niet te fors. Is de NT1100 zoveel ruimer? We hebben overigens dezelfde leeftijd…
 
Dank voor je reactie, dat klinkt hoopvol. Ik herken ook dat zijn roestpreventie niet des Honda's is. Snap heel goed dat de NCX aan de kleine kant is voor je. Met mijn 1,77 vind ik de steps al wat sportief gepositioneerd en de zithoogte absoluut niet te fors. Is de NT1100 zoveel ruimer? We hebben overigens dezelfde leeftijd…
Met m’n 172 cm zit hij als gegoten.
Wat ik wel gedaan heb is risers op het stuur 2 cm omhoog en naar achteren dat was net wat comfortabel.
 
De NT is toch wel ruimer bemeten ja, ik zat er veel beter op dan op de NC en de algehele indruk was dat het 'meer' motor is, niet in de laatste plaats door een gewicht dat maar 10kg boven dat van de NC zit en het bijna dubbele vermogen*O*
 
Ik heb afgelopen zomergerst op de NT1100 een proefrit gemaakt en direct daarna op de NC750. Toen ik op die laatste stapte had ik het idee dat ik op een brommer zat *D
 
Is er al een NT1100 2024 geleverd aan iemand hier? Zie in Engeland wel mensen die 'm binnen hebben, maar hier in NL nog niet?
 
In Belgie voor zover ik weet nog niet. Onlangs bij mijn dealer geweest ze hebben nog enkele 2023 in de toonzaal maar nog geen 2024.
 
De nieuwe prijzen voor 2024 zijn ook bekend.
Beetje duurder geworden maar liefst 500 euro dit jaar.
2023
1704743853787.png


2024
1704743827184.png
 
Die 18599,- is precies waar we bij het opstellen van het contract al rekening mee hadden gehouden. Nu nog de pakketprijzen.....
 
Goedhart hanteerde een prijs van 17599,- en rekenden op 1000,- duurder. Ik ga er nog 500,- af proberen te krijgen via de verkoper uiteraard, wat op 18099,- zou moeten komen
 
Eindelijk een afspraak voor modificatie om m’n display van de NT 1100 te vervangen.
Er waren wat problemen met touch screen en verbinding problemen met CarPlay.
Honda heeft er lang over gedaan om de oplossing te vinden.
ik ben benieuwd. Gelukkig onder garantie het scherm kost anders €3300.
 
Eindelijk een afspraak voor modificatie om m’n display van de NT 1100 te vervangen.
Er waren wat problemen met touch screen en verbinding problemen met CarPlay.
Honda heeft er lang over gedaan om de oplossing te vinden.
ik ben benieuwd. Gelukkig onder garantie het scherm kost anders €3300.
Mijn Android auto werkte ook niet meer, maar gelijk nieuwe motor gekocht..hahaha, zie hieronder
 
Mijn Android auto werkte ook niet meer, maar gelijk nieuwe motor gekocht..hahaha, zie hieronder
Ik heb ook een cplay module er tussen gezet dan werkt het zelfs draadloos.
En op de module zit ook een usb om eventueel op te laden.
Hopelijk werkt het straks ook weer met het nieuwe display.
 
Jajaja, ik ging voor een afspraak voor een nieuw touchscreen, maar gelijk een nieuwe rode gekocht..in maart/april 24 ben ik 1 vd eerste in de Benelux met een rode
Duur schermpje geworden 😂 of maar weinig op toe hoeven leggen vanwege de populariteit
 
Terug
Bovenaan Onderaan