Nieuwe motor gekocht!!

Clover

MF veteraan
11 okt 2002
2.002
89
Ben 3 weken geleden geslaagd voor motorrijbewijs
sindsdien driftig op zoek geweest naar een motor, en ik had de Aprilia RS125 gezien, en wilde meteen niks anders meer..
De overweging om een 2de handse of nieuwe te kopen was het enige wat me nog weerhield..

Heb toch maar een nieuwe gekocht (vele redenen daarvoor)
Het is een Mat-zwarte rs 125 geworden (waarschijnlijk 1 van de laatste nieuwe motoren van dat type in de kleur matzwart leverbaar in NL, omdat ze niet meer in deze kleur gemaakt werden).

Ik kan 'm volgende week zaterdag ophalen.. zodra ik een piccie heb zet ik 'm hierop..

Kmoest dit ff kwijt, ben er zo blij mee!! *D *D *D :} 8-)
 
Persoonlijk vind ik de RS250 een superfiets, dus de RS125 kan ik ook zeker wel waarderen. Veel plezier er mee in ieder geval. :]
 
2002-RS125-2.jpg


Is het deze?
 
Ik wil niet onbeleefd zijn maar hoeveel heb je ervoor betaald?

Ik wil namelijk ook zoiets hebben om erbij te hebben naast de Enduro van mij.
 
Dat plaatje een paar posts hoger is 'm exact!!! :} (behalve dat de mijne zwarte remklauwen heeft.. :+ )

Prijs: 4699 Euro (excl rijklaar maken), totaal zo'n 5000 euro alles erop en eraan.

En waarom ik geen 600cc heb gekocht: ik moet eerst 2 jaar max 25 kw rijden..dus dan vallen al heel veel motoren af. Mooiste die ik kon vinden in dit segment was zekerste weten deze! Ik kon ook gaan voor een dikke motor, en die laten terug tunen, maar daar was ik niet zo happig op.. Ik koop over 2 jaar wel gewoon een dikke. Dit is een mooi fietsje om te beginnen dacht ik zo, toch?? 8-)

Khoop maar dat het volgende week zaterdag beetje mooi weer is om 'm op te halen..
Motorzaak die ik zeker aan kan bevelen kwa klantvriendelijkheid: Motoport Venlo, klasse! :] :]
 
dat is een hoop geld....voor 11.000nedlandse glds kan je ook een andere hoop moois kopen...

evengoed gefelciteerd...veel veilige en mooie kilometers toegewenst... :)
 
dat is een hoop geld....voor 11.000nedlandse glds kan je ook een andere hoop moois kopen...

evengoed gefelciteerd...veel veilige en mooie kilometers toegewenst... :)

In die klasse?
NIEUW?

mag jij mij vertellen wat er dan nog meer op de markt is in het sportsegment.(behalve de Caviga Mito)

Maar goed, ik verander toch niet meer van keus, dit is 'm :)
 
Wat een mooie fiets zeg..
Die kleurstelling is echt :9~
Nu nog een keertje een arrow pijpje erop en dan is ie helemaal top...
 
Vraagje aan jullie:

Hoe moet ik 'm verzekeren...
Ik had bij unive online al berekend dat ik zo'n 300 euro per jaar voor wa+beperkt casco kwijt ben. Dat is dus wat ik van plan was..

Nu had ik nog een andere verzekeringsinstantie gebeld, en zij vertelden mij dat het enkel mogelijk is een nieuwe motor ALL-RISK te verzekeren, wat om en nabij de 1000 euro gaat kosten..

Kan iemand mij vertellen of een nieuwe motor ook daadwerkelijk all risk verzekerd MOET worden?

OK, als het een R1 of RSV Mille zou zijn zou ik all risk doen, maar een motor van 5000 euro vezekeren voor 1000 euro..hmmm :?

Alvast bedankt!

/edit: het kenteken van de motor wordt nu aangevraagd, waarschijnlijk begin volgende week binnen. Volgende week zaterdag kan ik de motor ophalen, en ik zou er graag mee naar huis rijden. Hoe moet ik dit met de verzekering regelen?
 
Laatst bewerkt:
Moet niet all-risk nee (casco heet dat dus sinds jaren), maar zou ik wel doen, heb zelfs mijn 10 jaar ouwe soes nog casco verzekerd.ongelukje is snel gebeurd, zeker als je net begint. Kun je hem niet op naam van je ouders zetten?..met jou als hoofdbestuurder?....scheelt bakken premie, informeer maar bij je verzekeringsagent.
 
Mooie fiets veel plezier ermee.

En voor diegene die het duur vinden. Eigen beslissing toch! Ik heb een 125 cc kart van nog veel meer pleurootjes. En heb je veeel minder techniek! + vier wielen ook. Bovendien waar koop je meer Nieuw voor dat geld.
 
heel erg veel gefeliciteerd,echt een wijs machientje,veel plezier ermee.
Over de verzekering,mijn motor is bij unive verzekerd voor een mooi bedrag,maar ik heb meerdere verzekeringen lopen daar,dus ff een opsomming voor je:
Mijn motor(yamaha R6)met SCM alarm,2 ART sloten en stuurslot.
(zodoende 30%premiekorting en geen eigen risico bij all risk)
op en inzittende verzekering/rechtsbijstand verzekering,
en een W.A op mijn peugeot 205 GTI
Dit alles kost 133 euro per maand.

maar je moet kiezen wat het beste bij jou past,
veel succes,groeten six
 
Terug
Bovenaan Onderaan