Nieuwe motor, stapje omhoog tov een fz6 s2

Hoi Drinky

Ik heb bij Gebben Motoren de FZ8 Naked zwart gekocht (al een tijdje geleden) en ook een paar keer op de FZ1 gereden maar die vind ik iets teveel van het goede voor mij.
Daarvoor heb ik 5 jaar op Dragstars 650 en 1100 gereden maar ik wilde iets meer sportievers.
Morgen ga ik even een poosje rijden op de FZ8 Fazer met kuipje, die is net eind vorige week binnengekomen.
De naked komt als het goed is in de week van 16 augustus bij de dealers :Y

Dus ik zou ook zeker een proefritje gaan maken op de FZ8
 
Laatst bewerkt:
Ik ben heel benieuwd hoe de proefritten gaan bevallen. Kan me namelijk niet voorstellen dat ie trager is. Misschien zelf ook maar is een rondje rijden.

" Het motorkarakter zou volgens de cijfers laagtoeriger moeten zijn dan dat van de kortslag FZ6 S2, die zijn maximale vermogen pas 2.000 o.p.m. later vrijgeeft." Dat wil ik voelen.

Wel een kleine tank, 2.4 liter tov de FZ6, dat is wel minder. :(


Over een paar jaar wil ik ook een nieuwe, maar eerst: op naar de 2 ton om mijn fz6je ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij termaat staat de fazer8 al, ga morgen na mn werk langs voor een nieuw leren pak, en zal eens kijken of ik voor zaterdag ochtend de afspraak kan maken.

@helmpie, sorry! compleet overheen gelezen, goedhart zit in de richting van die ander, dus zal ze eens bellen voor ik ga. En de FZ1 heb ik bij termaat idd gezien, twijfel nog erg over naked.
Maar neem em zeker mee, thx!
 
een standaard FZ1Sa die overjarig is gaat op wel meer plekken voor 10500 weg hoor.
Dat een dealer geen overjarig model heeft staan wil niet zeggen dat ze hem niet kunnen verkopen! Yamaha dealers kunnen er zelfs gewoon een bestellen. Het magazijn op schiphol staat nog vol. (ook met een heleboel FZ6sa s2 en FZ6s s2 Fazers. De laatste gaan weg voor 6750-6999...., abs versie voor zo'n 9k)

FZ1 vond ik zelf qua motorkarakteristiek niks: zit een bult vermogen in, maar dat zit zo hoogtoerig dat je het in de praktijk weinig kan gebruiken.

maar omdat er zoveel vermogen in zit heb je onderin veel meer als op een FZ6...
Ik vind het een nadeel dat je onder de 75 km/h maar moeilijk kan doseren. als je 50 rijd en ook maar aan gasgeven denkt rijd ie al 80
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeker.
Het is een mooi budget, waar zeker wel wat leuks voor te krijgen is! Zeker als je geen Luxury Touring machine wil...

evolver86 is van dezelfde bouwmaand en -jaar als drinky, dus heb dezelfde wensen wat betreft '40+ motoren'... = leuk voor later... :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er maar vanuit gaan dat je de dagwaarde krijgt, waarom zou je de nieuwwaarde krijgen? Dan ga ik mijn 8 jaar oude Blade ook even snel in de prak rijden :+
 
Ik zou er maar vanuit gaan dat je de dagwaarde krijgt, waarom zou je de nieuwwaarde krijgen? Dan ga ik mijn 8 jaar oude Blade ook even snel in de prak rijden :+

ligt er aan. zijn verzekeringen die in de eerste 3 jaar de nieuwwaarde uitkeren bij TL (nieuwwaarde regeling).
 
Vandaag even pretgereden op de FZ8 Fazer maar dat rijd geweldig.
Veel koppel onderin (vanaf 1500 rpm in de 6 optrekken geen enkel probleem)
Nou nog 2 weekjes wachten en dan komt mijn bestelde FZ8 Naked binnen
 
Vandaag even pretgereden op de FZ8 Fazer maar dat rijd geweldig.
Veel koppel onderin (vanaf 1500 rpm in de 6 optrekken geen enkel probleem)
Nou nog 2 weekjes wachten en dan komt mijn bestelde FZ8 Naked binnen

Ben wel benieuwd naar de FZ8. Op papier vond ik het allemaal een beetje tegenvallen, maar als jij nu zegt dat het geweldig rijdt denk ik dat ik ook maar eens een ritje moet maken :Y

De FZ1 lijkt me ook een brute bak, veel vermogen en koppel :9~
 
Ik zou er maar vanuit gaan dat je de dagwaarde krijgt, waarom zou je de nieuwwaarde krijgen? Dan ga ik mijn 8 jaar oude Blade ook even snel in de prak rijden :+
mijn fz6 was net een jaar oud, en volgens de unive polis krijg je tot 4 jaar nieuwwaarde - een percentage naarmate hij ouder is geworden..
 
Ben wel benieuwd naar de FZ8. Op papier vond ik het allemaal een beetje tegenvallen, maar als jij nu zegt dat het geweldig rijdt denk ik dat ik ook maar eens een ritje moet maken :Y

De FZ1 lijkt me ook een brute bak, veel vermogen en koppel :9~~
Ik heb ook een paar keer op de FZ1 gereden, inderdaad bruut.
Weet zeker dat ik aan de FZ8 heel veel plezier ga beleven :]
 
Laatst bewerkt:
Als ik je verhaal zo lees denk ik: triumph tiger. Comfortabel, krachtig koppelrijk 3 cil blok, sportief uiterlijk, optioneel abs, goede stuureigenschappen, makkelijk bagage meenemen, windbescherming. En een gebruikte is wel te vinden in je budget.
 
Waarom (bijna) dezelfde fiets opnieuw kopen?

Ik zou altijd iets anders kopen, ookal heb ik goede ervaring met een bepaald model.

Is een Street Triple niks voor je??
 
Hoe betrouwbaar is Triumph na 100 000 km??? Ik heb er m'n twijfels over.

Waarom dezelfde voor mij; ik heb nooit problemen gehad met mijn fazer en een van de belangrijste voorwaarden voor mij is dat een motor betrouwbaar is, hij moet gewoon rijden, elke dag door weer en wind. Uiterlijk van de motor komt bij mij op de tweede plaatst.
 
Zo`n Triumph is minstens net zo betrouwbaar als een Fazer, daar moet je echt niet bang voor zijn.

100.000km haalt ie met gemak, zoals iedere motorfiets, onderhoud hebben ze allemaal nodig.

Zo`n Street Triple zit in dezelfde prijsklasse, maar is in mijn ogen veel mooier dan zo`n (beetje saaie) Fazer. Waarschijnlijk zal zo`n Street ook fijner rijden.
 
Ik ken één ervaringsdeskundige:

Boos B schreef op 01 juli 2010 in ~100.000+ kilometers op de teller???~ @ 15:17:
Sinds deze week hoort mijn brommer ook bij de club. Het betreft een 2005 Triumph sprint ST 1050. Onderhoud? 100571km, waarvan ongeveer 60k km door mij gereden.
- Vorkpoten polijsten
- 1x remschijven
- Slijtageonderdelen
- 1x accu (bleek achteraf verkeerd gemonteerd alarm te zijn |( )

Geen revisies, geen olieverbruik en nog immer krachtig.

Sidenote: zelf heb ik inmiddels ook meer dan 100k KM gereden :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan