Nieuwe motor voor beginner

En die fiets van je schoonvader dan?Tis toch echt niet iets waarvoor je je hoeft te schamen
 
Dat is optie #2. Maar eigenlijk ligt die (ver) boven budget. Hij vraagt er geloof ik 4500 voor. Lijkt me sterk als ik er 3000 voor mag geven :)
 
Dus mocht iemand een mooie motor spotten in de categorie kawa vn / vulcan, suzuki intruder, honda shadow, yamaha drag star dan hoor ik het graag.

Alhoewel ik betwijfel of de Shadow niet laag is voor mijn lengte?
 
ik zal t onthouden, maar geluidje eronder vind ik wel belangrijk.
Iig goed om te horen dat de kawa toch wel kan.

trouwens, waarom zijn de voorbandjes zo dun bij de shadow en de intruder...

Die Shadow classic heeft best een dikke voorband hoor. 120/90-17
 
Ik ben ook geen kleine jongen, maar mijn knieën komen echt niet boven de tank mijn Vulcan 800 uit.
 
Land maakt mij niet uit, ik woon zelf in het Zuiden.

Trouwens qua kleur combi is de voorkeur wel zwart of zwart/creme.
 
Alhoewel die dragstar ook wel erg mooi is.
Daar komen natuurlijk nog wel kosten bij om hem een Nederlands kenteken te geven neem ik aan.....
 
Met Choppers en/of cruisers kun je het beste toch wat meer cc'tjes hebben dan 6 of 7 honderd.

Rijd gewoon beter. Je hoeft minder te schakelen en het rijd een heel stuk rustiger. Vooral op de snelweg.

Een 600 sportmachine is iets heel anders dan een 600 chopper.
 
ik zit precies in dezelfde situatie en ben nog 10cm groter ook :p ik heb op een 800cc intruder gezeten en dat werd stuur versus knie-werk, dus dat werkte allemaal niet zo goed. een hoger cc-aantal staat praktisch in lineair verband met grootte en dus comfortabelheid.

anyway, om rugklachten te vermijden moet je naar wat ik lees geen dragstar gaan doen, maar inderdaad voor een intruder 1400/1500 gaan, of een midnightstar. maargoed, dan moet je dus wel je budget gaan verdubbelen want ik heb geen behoorlijke gevonden onder de 4500 euro. gelukkig ligt mijn budget meer rond de 6500, dus als iemand dáár een tip voor heeft, sta ik daar volledig open voor :p
 
En dan heb je ook nog de Roadstar, schoonpapa net een gekocht:

978614.jpg
 
anyway, om rugklachten te vermijden moet je naar wat ik lees geen dragstar gaan doen, maar inderdaad voor een intruder 1400/1500 gaan, of een midnightstar. maargoed, dan moet je dus wel je budget gaan verdubbelen want ik heb geen behoorlijke gevonden onder de 4500 euro. gelukkig ligt mijn budget meer rond de 6500, dus als iemand dáár een tip voor heeft, sta ik daar volledig open voor :p

Is niet geheel waar. Ik heb zelf ook al langer rugklachten (ben al drie keer geopereerd) en rij al bijna 2 jaar op een dragstar 1100. Met het originele zadel ben je inderdaad geneigd om sneller onderuit te zakken (alsof je op een luie stoel zit). Ik heb het zadel vervangen door een Mustang zadel met buddyseat. Deze zorgt voor een goede zithouding en dwingt je meer rechtop te zitten. Tevens zorgt de buddy voor een rugsteun. Geweldig verschil met het originele zadel, en het kost maar een paar honderd euro. Voorheen kon ik misschien 100 km rijden voordat ik pijn begon te krijgen, ik kan nu met gemak 200-300 km rijden voor het ongemakkelijk wordt. Korte stop en dan kan ik zo weer een heel stuk verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan