Even een nieuwe topic ;
De nieuwe motoren moeten volgens de wet rijden met 1 lamp aan ipv 2
Is dat weer zo? Ik weet wel dat dat een paar jaar geleden zo was, sinds een jaar of wat mogen ze weer beide tegelijk branden (zoals bij mijn ZX12). Wat is trouwens het probleem als men ons voor een auto aanziet? We zijn toch voor de wet gelijksoortige voertuigen?
Vriend van me heeft een \'96 Fireblade, en die heeft ze zo geschakeld dat alle2 de lampen aanstaan. Mocht eerst niet, maar die regelgeving is tijd geleden aangepast. (wanneer precies weet ik niet meer)
Gatverdamme.. ik dacht dat ik de enige op deze planeet was die het *@#{@##{^{{ùµ^p krijgt van die achtermislichtidioten.Ze kunnen beter mistachterlichten afschaffen bij automobilisten, ze zetten ze aan op de verkeerde momenten, bijvoorbeeld als het hardstikke hard aan het regenen is.
De Europese Commissie (of de Belgische regering zou ook kunnen, pin me er niet op vast) denkt eraan om binnen enkele jaren automobilisten ook te verplichten met beide lichten aan te rijden.
Om voor de hand liggende redenen is de motorlobby daar niet tevreden mee.
Dan moeten alle R1tjes en R6jes en weet ik veel welke motoren allemaal terug, daar branden standaard beide koplampen van...
De regel is namelijk dat alle lampen mogen branden als je maar een E-keur in je lamp hebt staan... De meeste motoren met dubbele koplampen hebben maar in 1 lamp een E-keur staan... De R1 iig in beide
Het heeft dus met de typegoedkeuring te maken of het mag of niet...
Auto\'s lichten aan was een EUROPESE maatregel waar men over bezig was. Niet Belgisch dus!Zal wel Belgie zijn
Ik heb met m\'n auto altijd beide lichten aan
Maaruh ff serieus, het is wel goed dat je straks verplicht je licht overdag ook aan moet hebben, want sommige klootzakken flikken het om als het keihard regent zonder licht te rijden. Dan ben je toch TOTAAL onzichtbaar op de weg ?!
Auto\'s lichten aan was een EUROPESE maatregel waar men over bezig was. Niet Belgisch dus!
Ik vind dat niet goed btw.. Je ziet die motoren altijd net aankomen omdat een lichtje in je spiegel nu eenmaal harder opvalt. Bij slechte zichtbaarheid (o.a. regen) is het feitelijk zowiezo al een verplichting.
Het is inderdaad te zot voor woorden dat je bij negen van de tien nieuwe motoren die je koopt, na betaling van ongeveer 350 gulden afleverkosten, de koplamp ergens bovenin de bomen schijnt!!Maarja van de meeste motoren staan de lichten gewoon te hoog afgesteld, waardoor je veel mensen verblind