Nou vind ik 30 minuten laten draaien met een luchtgekoelde motor wel lang.
Ah.Bedoelde na 30 min wachten, moter even laten draaien ...
Je zou het pasvlak van je motorblok nog eens goed schoon kunnen maken en wat polijsten. Wie weet.
Het kan toch niet zijn dat ik de filter extra hard moet aandraaien, dat staat toch niet voorgeschreven.
Ik draai het filter altijd zo hard mogelijk vast met de (één) hand. Dus niet daarna nog een kwart met gereedschap o.i.d. Gaat altijd goed.
Ik heb wel eens begrepen dat als je een o-ring afdichting te vast draait dat deze juist gaat lekken omdat je de o-ring teveel vervormd hebt. Dus wellicht is iets minder vast juist beter.
[~[url="http/s18.postimg.org/ti60s6skl/IMG_5565a.jpg"]afbeelding~][/url]
net nieuwe filter helemaal anders, zelfde type KN-303C, O-ring vlak, de lekkende is rond
links de filter die lekt, de rechtse nog niet geprobeerd
Het metalen gedeelte bij die linkse filter is aardig beschadigd, heel vreemd!
Soms is handvast niet voldoende, misschien bij jouw fiets, maar bij de meeste fietsen met cartridgefilter is het aanhaalmoment 11nm of hoger, een beetje vettigheid aan je handen en dan haal je dat al niet meer. En het laatste wat je wilt is dat je oliefilter losraakt, want dan is je oliecarter sneller leeg dan dat je het met de aftapplug af kunt tappen.
Handvast en een kwartslag na is een van de betere vuistregels die ik hier tegen ben gekomen...
zonder dat ik gevraagd heb, is de nieuwe filter toegekomen
nu eisen ze zelfs de oude filter terug
maar eerst kreeg ik als antwoord dat ze nog nooit een lekkende nieuwe filter hebben gehad als klacht
ik ben nu wel mijn nieuw olie kwijt, die is vervuild doordat ik de oude filter terug heb geplaatst
wat e gedoe hé