Koppeling ratelt enorm ninja zx6r 1998

25 mrt 2024
13
4
Dit is voor een Kawasaki Ninja Zx6r uit 98. Met 80000 kilometer.
Er kwam altijd een ratelend geluid uit het gebied waar de koppeling draait, vooral bij 5-6k tpm. Het stopt vrijwel onmiddellijk als ik de koppeling intrek.
Maar toen ik op de snelweg reed, werd het geluid ineens heel erg en verloor ik behoorlijk wat vermogen. Hij doet het nog steeds maar nu klinkt het als een dieseltractor als ik hem start.

Video




het zijn niet de platen zelf, want die maken ook geluid als ze verwijderd zijn. Zouden het de dempingsveren of het lager kunnen zijn?
 
Dit is wrs uiteindelijk goedkoper dan wat je net liet zien. Alleen al een pakkingset is een groot deel van het prijsverschil
1711397966619.png
 
Dit is wrs uiteindelijk goedkoper dan wat je net liet zien. Alleen al een pakkingset is een groot deel van het prijsverschil
Bekijk bijlage 1988257
Yup ik zit te kijken en individuele onderdelen zijn niet normaal duur (€30+ voor een lager!) een heel nieuw blok bespaart mij wss ook heel veel geklier. Bedankt voor jullie hulp jongens!
 
Denk ff rustig na over de demontage van je blok, iemand er bij is erg handig, een krik ook. Moeren waar je uitlaat mee aan je blok vastzit zijn klote om los te krijgen. Vraag bij een gebruikt blok ff om een foto van de tapeinden aan de uitlaatkant.

Als je een nieuwe blok het liggen, check vast de klepspeling, veel makkelijker dan wanneer het blok eronder hangt. Setje nieuwe bougies kan wrs ook geen kwaad. Zijn vast nog meer handige tips
 
Terug
Bovenaan Onderaan