Sece

Rookie
11 feb 2024
4
0
Goedendag Forum leden!

Ik heb recentelijk mijn eerste motor gekocht, een Kawasaki Ninja ZX6R uit 2000
Een prachtige motor, waar ik zeker dacht nog 2 jaar mee te doen, wat ervaring opbouwen etc.
Tijdens de proefrit was er niks aan de hand, motor is altijd keurig onderhouden en zag er prima uit.

Nu ben ik gisteren mijn eerste solo rit gaan doen, en tot mijn verbazing had ik al een redelijk groot probleem.
Tijdens het rijden, valt de motor uit als ik de koppeling intrek, dit is zowel met warme motor als met koude motor. Met en zonder choke. Echter gebeurt het niet altijd, bij versnelling 2 en 3 wilt hij meestal blijven lopen, maar standaard bij versnelling 5 en 6 valt hij uit. Bij versnelling 1 is het af en toe wel en af en toe niet.

Ik weet dat de bougies iets te rijk afgesteld staan, voor de rest weet ik niet wat het probleem zou kunnen zijn. Hebben jullie toevallig een idee?

Informatie:
Kawasaki Ninja ZX6R, bouwjaar 2000
48000 KM gelopen
Klinkt niet raar, loopt stationair goed.
 
Hoe stel je bougies af? :+

Iets te rijk lijkt mij minder een probleem dan te krap qua uitvallen.
Tenzij het meer is dan iets.

Helpt een beetje tussengas of licht gas houden bij het bedienen van de koppeling?
Stationair toerental wat verhogen? (Even testen al loopt die goed)
Opschakelen van vijf naar zes kan prima zonder koppeling, wel gas dicht doen.

Als die uitvalt terug naar vier of drie en met het opkomen van de koppeling start die wel weer toch?

Het probleem is na enige stilstand?
Je kan een carburateur reiniger toevoegen.
El cheapo bij de automaterialen winkel.

Uitvallen kan natuurlijk ook iets electronisch zijn.
Maar genoeg te proberen. :? :)
 
Laatst bewerkt:
Heb ik het goed als je motor op de bok/ zijstandaard staat en je start hem loop deze stationair na bij 1200 rpm. Zo ja
Wat gebeurt er als je wat met het gashendel speel .blijft de motor lopen. Zo ja
Zet hem dan als je een middenbok of paddock standaard heb in zijn eerste versnelling en daarna weer in terug in zijn vrij blijft de motor lopen, hoor wel
 
Nu ben ik gisteren mijn eerste solo rit gaan doen, en tot mijn verbazing had ik al een redelijk groot probleem.
Tijdens het rijden, valt de motor uit als ik de koppeling intrek, dit is zowel met warme motor als met koude motor. Met en zonder choke. Echter gebeurt het niet altijd, bij versnelling 2 en 3 wilt hij meestal blijven lopen, maar standaard bij versnelling 5 en 6 valt hij uit. Bij versnelling 1 is het af en toe wel en af en toe niet.

Bij welke toerentallen schakel je?
 
Iedereen enorm bedankt voor de reacties. Een maat van mij ( die meer bekend is met Motoren dan ik) heeft er zojuist ook even nagekeken, Het antwoord is vrij simpel: Hij verzuipt. Even laten reinigen en opnieuw afstellen, en het probleem is opgelost!
 
Iedereen enorm bedankt voor de reacties. Een maat van mij ( die meer bekend is met Motoren dan ik) heeft er zojuist ook even nagekeken, Het antwoord is vrij simpel: Hij verzuipt. Even laten reinigen en opnieuw afstellen, en het probleem is opgelost!
Maar waarom gebeurt dat uitvallen dan in de ene versnelling wel en in de andere niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan