Oliefilter lekt na vervanging!

Yamahaxjr12

Rookie
3 jul 2022
8
6
Hi, ik ben Marc en heb een yamahaxjr1200 97 , vandaag de kleppendekselpakking vervangen en meteen nieuwe olie en filter. Niet al te lastig klusje zou je denken maar na alle stappen gelopen te hebben de grote test en wat blijkt: olie overal uit de filter zijde. De ring heb ik twee keer gecheckt, hoe strak hij vastgedraaid is gecheckt. Weer iemand wat ik kan doen nu?
 
nieuwe olie er uit en oliefilter demonteren maak ook even foto ( afdichting ) er van en post deze hier .zo ook foto van blok ( filter aan sluiting )
heb je het oude filter nog .
zo ja kijk of er verschil in zit nieuwe / oude
 
Als het goed is ziet het er ongeveer zo uit. Heb je alles in de juiste volgorde weer gemonteerd?
 

Bijlagen

  • oil_filter1.gif
    oil_filter1.gif
    23,5 KB · Weergaven: 40
nee, iets verdraait en je hebt lekkage. De ellende bij deze blokken is dat je het palletje en de V niet kan zien, dus je moet hem met monteren een beetje wiggelen tijdens het aandraaien vd bout om te voelen of hij goed zit
Oké thx dat moet het wel zijn dan. Blijf het maar proberen en opvangen. Thx allemaal
 
nee, iets verdraait en je hebt lekkage. De ellende bij deze blokken is dat je het palletje en de V niet kan zien, dus je moet hem met monteren een beetje wiggelen tijdens het aandraaien vd bout om te voelen of hij goed zit
Zit inderdaad klote,heb er zelf ook wel eens ruzie mee gehad :Y ,snap niet dat ze zoiets verzonnen hebben, echt niet over nagedacht🤔
waarom niet gewoon een schroeffilter aansluiting ontwerpen.
 
Ff je slave vd koppeling verwijderen, dan kun je dat kabeltje goed weghouden met monteren van de filter, die komt er anders tussen.
Kabel is van je zijstandaard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan