Sluiting knipperlichten na vervanging voor LED

Bloop

MF'er
24 sep 2019
180
50
Goedmiddag all!

Voor de gebruikelijke vragen komen; Ik heb de andere draadjes gelezen en ik heb vaker halogeen vervangen voor LED ;)

Ik heb de knipperlichten van mijn Intruder vervangen voor LED.
Op zich niet spannend want zoals gezegd, ik heb dit de afgelopen jaren vaker gedaan. Ander relais er in en gaan.

Echter, deze keer doen ze iets wat ik niet gewend ben en ik kan het niet vinden.

Ik heb eerst de voorkant links en rechts gedaan. Toen deed alles het zoals het moet doen. Weliswaar achter dan nog op halogeen en de snelheid was nog niet oké maar die kan ik afstellen met het nieuwe relais die ik erbij heb,

Het probleem komt zodra ik de achterkant aan ga sluiten. Zodra ik dat doe gaan alle 4 de knipperlichten tegelijk knipperen zodra ik de schakelaar op de linker- als de rechterstand zet.

Als ik die LED er dan weer afhaal en de halogeen weer even aansluit doet alles het weer normaal.

Ik heb meerdere kruiscombinaties (kleuren draadjes) gemaakt om te kijken of een vorige eigenaar met de kleuren heeft lopen rommelen maar geen succes.
Ik kom er even niet meer uit. Het zal ongetwijfeld iets heel stom zijn wat ik over het hoofd zie waarvan ik als redelijk ervaren knutselaar straks denk "oh ja, stom" ;).

Heeft iemand een suggestie wat ik verkeerd doe? Nogmaals... ik heb dit al 4 a 5 keer eerder gedaan zonder problemen.

Alvast bedankt voor de input!

Ben
 
Heb je 1 of 2 controlelampjes voor de knipperlichten in je dashboard zitten? Als je er maar 1 hebt, haal die er dan eens uit en kijk wat -ie dan doet?
Het is er 1. Wordt even lastig om daarbij te komen zie ik. Maar ik ga t proberen want deze zit in t tellerhuis.

Even voor mijn wetenschap. Als ik die eruit haal en alles doet het dan normaal (want dat maak ik er uit op) wat kan dan de oplossing zijn om het controlelampje wel op de juiste manier werkend te krijgen? Iets met een weerstandje of zo?
 
hoogstwaarschijnlijk het relais, hier hetzelfde meegemaakt, en toen een andere relais gestoken, niet regelbaar, probleem opgelost. Kan natuurlijk ook aan de ledlampjes zelf liggen.
 
Thanks all,

Ik heb het controle lampje eruit gehaald. (Viel me toen ook pas of dat deze het niet doet icm de Led)

Controlelampje eruit en de lichten doen het.

Ik heb ook een regelbaar relais. Ik zal een niet-regelbare halen en kijken of deze het dan wel doet icm controlelampje. Thanks voor de tip!

Van de week weer verder als ie binnen is👍🏻
 
Ik heb mijn relais vervangen door 1 van kellerman, ik had ook maar 1 lampje in mijn dashboard
Bedoel je deze?

Was het goed te doen?
 
Bedoel je deze?

Was het goed te doen?
Ja ik heb de oude versie, was heel makkelijk draden kan je overal vandaan pakken, en sindsdien geen problemen, lampje op dash knippert lekker mee...

1682185426172.png
 
Hoi all,

Even op vakantie geweest. Moet kunnen ;)

Ik heb de kellermann 2 geïnstalleerd. Super simpel inderdaad.
Echter, het doet niet helemaal wat het moet doen. Ik heb de installatie tig keer nagelezen en ook online kom ik mijn probleem niet tegen.

1. Als het indicatorlampje in de fitting zit dan gaan alle 4 de RAW tegelijk knipperen in het juiste tempo en het indicatorlampje knippert heel zachtjes. Te zacht om goed zichtbaar te zijn. Zodra ik het indicatorlampje verwijder werken de RAW zoals ze moeten werken (links en rechts apart) en ze knipperen in een "normaal" tempo.

2. Als ik de motor aan zet dan gaan de RAW sneller knipperen (?) met het indicatorlampje er nog uit. Als ik het indicatorlampje er weer in doe dan gaan alle 4 de RAW weer tegelijk k knipperen (te snel tempo).

Wie kan mij de goede richting op helpen?
Indicatorlampje vervangen voor LED?
En wat maakt het dat de lampjes sneller gaan knipperen met een draaiende motor?

Alvast bedankt!
 
Hoi all,

Even op vakantie geweest. Moet kunnen ;)

Ik heb de kellermann 2 geïnstalleerd. Super simpel inderdaad.
Echter, het doet niet helemaal wat het moet doen. Ik heb de installatie tig keer nagelezen en ook online kom ik mijn probleem niet tegen.

1. Als het indicatorlampje in de fitting zit dan gaan alle 4 de RAW tegelijk knipperen in het juiste tempo en het indicatorlampje knippert heel zachtjes. Te zacht om goed zichtbaar te zijn. Zodra ik het indicatorlampje verwijder werken de RAW zoals ze moeten werken (links en rechts apart) en ze knipperen in een "normaal" tempo.

2. Als ik de motor aan zet dan gaan de RAW sneller knipperen (?) met het indicatorlampje er nog uit. Als ik het indicatorlampje er weer in doe dan gaan alle 4 de RAW weer tegelijk k knipperen (te snel tempo).

Wie kan mij de goede richting op helpen?
Indicatorlampje vervangen voor LED?
En wat maakt het dat de lampjes sneller gaan knipperen met een draaiende motor?

Alvast bedankt!
Heb je de juiste draden aan de juiste knipperlichten gehangen?
 
Heb je de juiste draden aan de juiste knipperlichten gehangen?
Ik heb ze op de achterlichten (stond in de handleiding dat t niet uitmaakte of je voor of achter gebruikt) en ik heb alle 4 de combinaties geprobeerd daar ik niet zeker wist wat de toevoer en de afvoer was.
 
Ik ben aan het googlen en had precies hetzelfde..

 
Ik ben aan het googlen en had precies hetzelfde..

Ja klopt, dit draadje heb ik 3 x helemaal gelezen. Ik vind daar alleen niet het antwoord op mijn problemen. Ik heb gewoon gedaan wat daar staat.

Kan de indicator gewoon gloeilamp/halogeen blijven?
Waarom gaat de boel sneller knipperen als de motor aan staat?
Daar hoor ik niemand over namelijk.
 
Ja klopt, dit draadje heb ik 3 x helemaal gelezen. Ik vind daar alleen niet het antwoord op mijn problemen. Ik heb gewoon gedaan wat daar staat.

Kan de indicator gewoon gloeilamp/halogeen blijven?
Waarom gaat de boel sneller knipperen als de motor aan staat?
Daar hoor ik niemand over namelijk.
Ok. Ik denk dat je niet de plus hebt gepakt van je knipperlichten.... Gloeilamp is geen probleem.
 

FITTING​

Turn off the engine and disconnect the battery. Get unobstructed access to the original relay by dismantling the seat and the sidecovers or the fairing. Dismantle the original relay and mount the Kellermann relay near the original slot. The design of the case provides easy mounting. Now you have to connect the wires of the Kellermann relay with the slot.

Electrical connections:​

black cable:
minus - (31 or E)
red cable:
(ignition) plus + (49 or B)
two coloured cable: outlet +…+…+… (49a or L)
If there are no notes on the relay you have to find out the pin configuration. Therefore you need a testing lamp or a demounted original indicator. Remove the original relay ant turn the ignition key to „on“. Connect one cable of the testing lamp with ground and the other one by one with the connections in the slot. If the lamp lights up, you have found the permanent plus (red) connection. For a 2-pin relay the accurate terminal assignment is clarified. The other connection meets the outlet +…+…+… (two coloured). The black cable needs to be connected directly with the battery or the frame.
To find out the ground connector of a 3-pin relay, connect one cable of the test lamp with the before detected permanent plus connector and the other one by one with the remaining connectors. If the lamp lights up you have found the ground connector for the black cable of the Kellermann relay. The two coloured cable meets the remaining connector.
page 2 page 3
Cut of the red, the black and the two coloured cable to a proper length and strip of the insulation on a length of about 1 cm. Crimp the enclosed male disconnects/ ring type terminal on the cables (original 2-pin relay: ring type terminal on the black cable). Put the male disconnects into the slot and fix the ring type terminal on the battery or the frame. Connect the wires and test, if the blinkers work.
Now test the function of the indicators. Are they flashing? If they light up permanent, you probably mixed up the red and the two coloured cable.

If the four of them are flashing, independent from the selected turn direction, you connect one cable with the plus feed line of the left indicator and the other cable with the plus feed line of the right indicator (front or rear).

Use the enclosed connector sleeves. Be sure to connect both cables. Connect the equally coloured cables only, if you are very sure, that the connections of the red and the two coloured cable are the right ones. If there is a hazard light, first shut it down and after that connect the equally coloured cables. Wrong installation - no guarantee. Check the correct function of the flasher and complete the bike. Then the job is done.
Part No.123.970
www.kellermann-online.com
 
Meet dan de spanning op aansluiting 49+ en 49a zonder en met motor aan .
Gedaan. Had denk ik toch de verkeerde pulse.
Nu de draden omgedraaid.
Gemeten:

Motor uit (contact aan)
49+ uit 11v
49- uit 11,5v

Motor aan
49+ aan 12,5v
49- aan 13,0v

Nu brand de indicator weer fel dus dat is top!

Echter, nu knipperen de RAW niet meer. Ze schakelen wel van links naar rechts, maar ze knipperen niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan