Nieuwe (opblaas)helm, HJC FS-11

Groetenboer

MF veteraan
19 apr 2008
2.017
1
Enschede
Filmpje

"Met de komst van het nieuwe model FS-11 introduceert HJC het gepatenteerde Air Pump systeem. Voor veel mensen is het lastig een helm te vinden die overal goed aansluit. De wangkussens van de HJC FS-11 passen zich echter aan het gezicht aan en zorgen dus voor de ultieme pasvorm.

De pasvorm van een helm is daarbij ook zeer belangrijk voor de veiligheid van een helm. Als een helm te groot wordt aangekocht kan deze bij een ongeval niet optimaal beschermen. Doordat de wangstukken nu exact de vormen van het gezicht aannemen sluit de helm perfect aan op iedere vorm van gezicht en zorgt het dat de helm stiller en veilig wordt en simpelweg heel prettig aanvoelt. "

Ik ben eergisteren naar motoport hengelo geweest en heb deze helm op gehad. Hij zat erg fijn en gek genoeg werkte het pompsysteem best goed! Je krijgt de helm niet meer van je kop af, tenzij je hem met kop en al van je romp trekt :+
Ook fijn, een zonnevizier in 3 standen die zich ook weer makkelijk in laat klappen.

Mijn vraag: Wat denken jullie van dit systeem? En zal ik tot aanschaf over gaan?


Matzwart: € 279,95
Met kleurtjes € 289,95*


*of € 299,95 weet het niet meer zeker ;)
 
Om de prijs hoef je het niet te laten iig. :)

Verder ben ik een newb op het gebied van motoren, laat staan helmen, maar het klinkt wel aardig. :+
 
Laatst bewerkt:
Om de prijs hoef je het niet te laten iig. :)

Verder ben ik een newb op het gebied van motoren, laat staan helmen, maar het klinkt wel aardig. :+
Nou, HJC is niet de stilste dat weet ik. Kwalitatief is het altijd beter, maar de prijs sprak me aan, en dat er een pompsysteem in zit, zodat je geen probleem hebt na verloop van tijd dat je wangkussens te dun worden (zoals ik nu heb).

Uit veiligheid overweeg ik dus deze helm aan te schaffen, omdat mijn FG-14 wat te groot is geworden.
 
Nou, HJC is niet de stilste dat weet ik. Kwalitatief is het altijd beter, maar de prijs sprak me aan, en dat er een pompsysteem in zit, zodat je geen probleem hebt na verloop van tijd dat je wangkussens te dun worden (zoals ik nu heb).

Uit veiligheid overweeg ik dus deze helm aan te schaffen, omdat mijn FG-14 wat te groot is geworden.

Denk dat deze wel een stuk stiller is dan andere.
Dat tuk kussen onder het oor wordt ook opgepompt en daar komt
vaak de meeste ruis door.
Mij lijkt het toch wel wat!
 
Ik ga Dinsdag denk ik nog even een keer langs. Of zou het beter zijn om ook in Duitsland te kijken?
 
Ik had vroeger Reebok Pumps, liepen heerlijk 8-)
Reebok_pump_original.jpg
 
Volgensmij was Scorpion toch echt de eerste met het oppomp systeem :Y

Maarja, als HJC het een beetje aanpast/verbeterd kunnen zij het inderdaad net zo goed patenteren :P
 
En hoe lang duurt dat oppompen dan? Als dat snel gebeurd lijkt het me wel handig.
En wat ik ook wel wil weten: hoe functioneert dit systeem als je brildragend bent?
Helm op, bril op en door het oppompen zit de bril schots en scheef?
 
Pasvorm is wel heel anders tussen HJC en Scorpion!
Tussen welk merk niet? :?

Topmerken als Arai, Shoei en Suomy zijn stuk voor stuk goeie merken, maar de een past een Arai goed, de ander een Shoei en zelfs verschillende types van dezelfde fabrikant kunnen nog enorm verschillen qua pasvorm. :Y
 
En hoe lang duurt dat oppompen dan? Als dat snel gebeurd lijkt het me wel handig.
En wat ik ook wel wil weten: hoe functioneert dit systeem als je brildragend bent?
Helm op, bril op en door het oppompen zit de bril schots en scheef?

Het oppompen van mijn scorpion exo1000 is zo gebeurd. Bril dragen is der niet bij denk ik, in ieder geval niet met mijn helm. Oordopjes is de oren gaat ook niet lukken. Maarja, dit heb ik er graag voor over want de pasvorm wordt met het oppompsysteem perfect. Eerst pompte ik wel eens te hard de wangstukken op, en had dan precies de randen in de wangen staan :+
 
Laatst bewerkt:
ik heb een scorpion exo 900 met pomp systeem en brildragend, mijn bril vervormd niet door het opblazen van de kussentjes, de helm is in het begin lekker stil maar na verloop van tijd begint hij toch wat meer herrie door te laten.

verder een prima helm met zon vizier ingebouwd, met uitneembare binnenvoering. pasvorm is voor mij ideaal, heb toen ik de helm kocht ook de hjc gepast (was ander type weet alleen niet welke) maar die zat weer net iets minder.

de exo 900 heeft een anti condens laag dat na een half jaar wel op is (in de winter dan) had op gegeven moment na 5 minuten al ijs aan de binnenkant van mijn vizier dus moet hem op een kier houden.

voor de rest een prima helm, helemaal zodra ik een pinlock vizier erop zet :)

de oordopjes bij mijn rijschool is een kunst om de om de oor te houden met opzetten maar daarna zit het weer prima, gaat pas echt pijn doen na nderhalf uur ofzo, maar dan is het nog maar een half uurtje pijn bijten.
 
Laatst bewerkt:
Nou, HJC is niet de stilste dat weet ik. Kwalitatief is het altijd beter, maar de prijs sprak me aan, en dat er een pompsysteem in zit, zodat je geen probleem hebt na verloop van tijd dat je wangkussens te dun worden (zoals ik nu heb).

Uit veiligheid overweeg ik dus deze helm aan te schaffen, omdat mijn FG-14 wat te groot is geworden.
HJC is troep wat die punten betreft inderdaad... Bult herrie en na een jaar kan je ivm de pasvorm een nieuwe halen :X

Shoei *O*
 
HJC is troep wat die punten betreft inderdaad... Bult herrie en na een jaar kan je ivm de pasvorm een nieuwe halen :X

Shoei *O*

Wat een onzin, ik heb meerdere HJC's gehad en nu ook een Shoei omdat ik er toevallig voordelig aan kon komen, maar ik kan nou niet zeggen dat de Shoei zoveel beter en stiller is dan HJC. :N
Bovendien is HJC een stuk betaalbaarder :Y
Maar ieder z'n ding :z
 
Wat een onzin, ik heb meerdere HJC's gehad en nu ook een Shoei omdat ik er toevallig voordelig aan kon komen, maar ik kan nou niet zeggen dat de Shoei zoveel beter en stiller is dan HJC. :N
Bovendien is HJC een stuk betaalbaarder :Y
Maar ieder z'n ding :z

Geen onzin, ik heb vorig jaar een HJC gekocht en die ligt nu ook in een kast vanwege de herrie die dat ding maakt. Maar je hebt gelijk dat je een HJC niet moet vergelijken met een helm die vele malen duurder is. HJC is een goed alternatief als je wat minder budget hebt. Maar ik ben nu erg blij met mijn Arai. Maar die is wel flink duurder, ja.
 
Terug
Bovenaan Onderaan