nieuwe remblokken

benerniet

MF'er
10 nov 2010
38
0
mijn remblokken zijn zo goed als op, nu heb ik er nieuw gaan halen en op deze nieuwe remblokken zit er op de achterzijde een aluminium plaatje met gaatjes erin. moet deze plaatje erop blijven zitten? op mijn oude remblokken zat dit niet dus ik zou denken van niet?

maar wat is het nut van dit aluminium plaatje dan?

mvg
 
Dat kan een anti-piep plaatje zijn, maar ik las ook eens over warmte afvoer. Als je gesinterde remblokken hebt nu, geven die de warmte goed door aan je klauw (en uiteindelijk remvloeistof). Remvloeistof gaat koken bij,even uit mn hoofd, 240 graden. Dus die plaatjes zijn ook om de warmte tegen te houden bij sinterblokjes.
 
Dat kan een anti-piep plaatje zijn, maar ik las ook eens over warmte afvoer. Als je gesinterde remblokken hebt nu, geven die de warmte goed door aan je klauw (en uiteindelijk remvloeistof). Remvloeistof gaat koken bij,even uit mn hoofd, 240 graden. Dus die plaatjes zijn ook om de warmte tegen te houden bij sinterblokjes.

Het kookpunt van remvloeistof is afhankelijk van het type vloeistof (remvloeistof bij echte mannen is bestand tegen 300+ graden Celsius ;) ). Ook de ouderdom/staat van de remvloeistof is belangrijk. Kokende remvloeistof betekent trouwens lucht in je leidingen, hierdoor 0 remdruk en dus 0 remkracht!
 
Mooi uit de bocht gevlogen deze discussie :}
Het ging niet over het kookpunt van remvloeistof, maar over aluminium plaatjes.
Meestal zijn het gegalvaniseerde blikken plaatjes. En ze zijn inderdaad bedoeld om trillen en piepen tegen te gaan. Bij motorfietsen zijn ze meestal los, bij auto's aan de blokken gelijmd of geklonken. Je kunt ook prima zonder, dan zou ik wel koperslip of anti seize compound aan de achterkant smeren.
 
Mooi uit de bocht gevlogen deze discussie :}
Het ging niet over het kookpunt van remvloeistof, maar over aluminium plaatjes.
Meestal zijn het gegalvaniseerde blikken plaatjes. En ze zijn inderdaad bedoeld om trillen en piepen tegen te gaan. Bij motorfietsen zijn ze meestal los, bij auto's aan de blokken gelijmd of geklonken. Je kunt ook prima zonder, dan zou ik wel koperslip of anti seize compound aan de achterkant smeren.

Ik zou die anti-piepplaatjes laten zitten en daar bovenop nog een keer keramisch vet smeren, gegarandeerd nooit meer piepen. ;)
 
Er is hier niets uit de bocht gevlogen hoor. Het is gewoon zo... En als het gesinterde blokken zijn heeft dat plaatje wel degelijk een dubbelrol, ik citeer:
----
Gesinterde remblokken worden heel anders gemaakt dan gewone remblokken. Het materiaal is van een kompleet andere samenstelling. Het bestaat uit veel metaal en wordt onder druk en temperatuur op de plaatjes geperst. Door het metaal geleid het de temperatuur goed en heb je ook de plaatjes nodig om de warmte weg te houden bij de zuiger en dus je remvloeistof.
---
Bron:http://faq.luiemotorfiets.net/?command=faq&itemid=81
 
Terug
Bovenaan Onderaan