v85TT nieuwe olie

hejo48

MF'er
Donateur
21 mei 2008
67
22
Ruinerwold
hoi heb vorigeweek nieuwe olie in de motor gekregen,met filter,nu valt mij op dat ik soms eerst gas moet geven anders plakt de versnelling kan ik met geen mogelijkheid schakelen,dus bij lager toerental blijft dan kleven denk ik dan maar,had met de oude olie geen last mee,zit nu gewoon de 10w60 wat moto guzzi ook voor schrijft,zijn er mensen die dit herkennen,en gaat het van zelf over na. meer km gereden te hebben?
 
Wow, ik mis wat spaties :)

Wat was er voor de oliewissel?
Welke olie zat er in, welke nu?
Hoe is het huidige olie niveau?

Heb je meer dingen gedaan naast olie vervangen?
 
V85tt heeft een enkele droge platenkoppeling. Staat de koppeling goed afgesteld?
Als hij een droge koppeling heeft, heeft hij dan ook een apparte versnellingsbak? Heb je zowel de versnellingbak en de motor afgetapt? En ze beide dan ook weer gevuld.
Het klinkt een klein beetje of je ze wel beide hebt afgetapt maar alleen de motor hebt bijgevuld :X
 
Als dit bij een dealer is gebeurt zou ik alles maar heel goed documenteren en zwart op wit laten zetten om eventuele gevolgschade te kunnen
claimen. Ik zou i.i.g. niet blij zijn met zo'n dealer om het maar zacht uit te drukken. Laat hem vooraleerst maar eens naar het probleem kijken en
(onder garantie) oplossen.
 
hoi ben er uit,lag dus niet aan de olie,versnellingspook liep droog,is er af geweest en opnieuw gesmeert,schakelt nu zo het hoort,denk wat achterstallig onderhoud geweest,en ik hoorde dat de versnellingsbak ook zijn eigen olie heeft,wil iedereen bedanken voor het mee denken,ben weer een hele blije V85TT rijder,was toevallig na de olie wissel dat hij er mee begon,had daar voor nooit iets gemerkt
 
Terug
Bovenaan Onderaan