Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ai, we zitten niet op een lijn.
Er zijn ombouwkits waarbij enkel de clipons komen te vervallen, je een andere kroonplaat met risers monteert en een normaal stuur en wat langere remleidingen.
Aah, op die fiets.
Ik heb het verkeerd begrepen dan. Ik dacht dat je er een echte N van wilde maken, maar de kuip laat je er gewoon om.

De goedkoopste optie is gaten boren in je huidige kroonplaat en daar risers en een buisstuur op zetten.
Dan ben je er op een stukje remleiding na al.
Verder je kunt het zo goedkoop en zo duur maken als je zelf wilt inderdaad. :Y

In elk geval succes!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een ABM Superbike kroonplaat maar rij altijd met de clipons, wel het Superbike geprobeerd maar toch liever de clipons.

De honda vfr heeft hogere clipons,is misschien ook een optie,scheelt een hoop ombouwen
 
Aah, op die fiets.
Ik heb het verkeerd begrepen dan. Ik dacht dat je er een echte N van wilde maken, maar de kuip laat je er gewoon om.

De goedkoopste optie is gaten boren in je huidige kroonplaat en daar risers en een buisstuur op zetten.
Dan ben je er op een stukje remleiding na al.
Verder je kunt het zo goedkoop en zo duur maken als je zelf wilt inderdaad. :Y

In elk geval succes!!

Dat overweeg ik ook! Dan ben ik €40,- kwijt. Mocht dat niet werken kan ik altijd nog uitwijken naar andere clipons of kroonplaat :)

Bedankt! Gaat zeker goed komen :)
 
Dat overweeg ik ook! Dan ben ik €40,- kwijt. Mocht dat niet werken kan ik altijd nog uitwijken naar andere clipons of kroonplaat :)

Bedankt! Gaat zeker goed komen :)

men doet daar altijd vrij makkelijk over, maar die originele alu kroonplaat is daar niet voor gemaakt. gewoon wat gaten er in en een superbikestuur er op dan komen er al heel wat andere krachten op te staan. ik zou het niet doen en geef aub gewoon wat meer geld uit en doe het goed.

en heb je het geld niet. doe het dan ook niet. gaat wel om je eigen en in dit geval je vriendin haar veiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Rustig hier..

SV'tjes lopen te goed, dus weinig te zeuren blijkbaar...

Hier wel een defecte sleutelhanger van de meeting vorig jaar, zou dat garantie zijn?

Nee, mijn service is niet zo goed. Ik zit nu met het geld van al die sleutelhangers op de bahama's natuurlijk. :+
Heb nog wel een paar verbeterde versies liggen trouwens. :]

@Bradpiet

Nee joh. Zoveel schelen die krachten niet. Zijn vriendin gaat niet bovenop het stuur zitten he. Ik vind dat mensen veel te makkelijk teveel geld betalen voor een paar extra gaatjes in een kroonplaat. ;). Gewoon zelf boren/frezen en kijken of het bevalt en dan kun je daarna nog altijd een 'echte' kroonplaat kopen. Een goed bevestigd superbike stuur verdeelt de geringe krachten gewoon netjes over de gehele kroonplaat.

Haal de originele er maar eens af, zet deze vast tussen twee balken/stenen en je kunt er gerust op gaan hangen zonder dat er iets gebeurt hoor. En het is ook niet alsof je veel materiaal weghaalt.
 
Zou t idd bij de bougies if de aansluiting daarvan zoeken.. wellicht verkeerd type of foute electrode afstand

Bougies nog goed, probleem nog steeds niet verholpen :X Alle motorzaken in een straal van 50 km gebeld maar niemand heeft tijd voor volgende week woensdag |(
Leuk zo'n motor voor woonwerkverkeer.
 
Gewoon 303km gereden op een, nu erg lege, tank :)
Wel E98 wat er altijd in gaat..

Vandeweek maar eens afvullen.. ben benieuwd..
Hij klotst nog een beetje.. dus ik red het wel naar de pomp.. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het hier weleens eerder gepost, maar ik snap die verbuik cijfers van jullie echt niet :? :?

Ik kom nooit onder de 300km op een tank en heb nu 2x maal de 400 gehaald.

Gemiddeld rij ik 360km op een tank en dan gaat er tussen de 16 en 16,5 in. (Soms 340, soms 380) Ik rij wel atijd door tot het constant brandende lampje en dan +30 km ofzo.

Meeste wat er ooit in ging was 16,7 liter, toen kwam ik wel stotterend bij de pomp :P

En mijn rijstijl is zeker sportief te noemen.
Tijdens vakanties in de bergen en alleen binnendoor is het verbruik nog lager. Alleen ga ik dan eerder tanken aangezien ik daar iets meer zekerheid wil :)
 
Ik heb het hier weleens eerder gepost, maar ik snap die verbuik cijfers van jullie echt niet :? :?

Ik kom nooit onder de 300km op een tank en heb nu 2x maal de 400 gehaald.

Gemiddeld rij ik 360km op een tank en dan gaat er tussen de 16 en 16,5 in. (Soms 340, soms 380) Ik rij wel atijd door tot het constant brandende lampje en dan +30 km ofzo.

Meeste wat er ooit in ging was 16,7 liter, toen kwam ik wel stotterend bij de pomp :P

En mijn rijstijl is zeker sportief te noemen.
Tijdens vakanties in de bergen en alleen binnendoor is het verbruik nog lager. Alleen ga ik dan eerder tanken aangezien ik daar iets meer zekerheid wil :)


25kw ?? :+


Volgens mij is de K7 ook aangepast ten opzichte van de K3?
Sowieso heb ik alleen een constant brandend lampje, geen knipperend.
Maar dit is dus bij ca. 185 km. maar dan gaat er maar iets van 10 liter in geloof ik.
Let er niet zo op. Tis al een stuk beter dan de Falco _O-
 
Ja sinds het K7 zit er inderdaad een dubbel indicatie lampje op.
Gaat idd knipperen als er 10 liter verstookt is en branden als er nog een liter of 2 in zit.

En nee; gebruik hem niet als snorfiets.
Maar het is me wel vaker opgevallen dat als je sportief rijd; gewoon 50 in z'n 3 in de stad ipv in 4 en hem soieso meer op de toeren rijd het verbruik lager ligt. Denk dat je vanwege de kracht onderin (en de mogelijke herrie uit de blerpijp) genijgd bent in de lagere toeren te rijden.. ik zit bij 80-85 nog in 5 en ga pas boven de 100 naar 6.

Nu moet ik er wel bij melden dat ik 2x 100km afstand heb gereden met een snelheid van 115km/u. Dit omdat mijn zus haar nekspieren nog moeten wennen aan haar tjopper.. haar kleine kuipruitje komt er a.s. zaterdag op; dus wellicht dat dat verbetering geeft voor haar.

Maar natuurlijk drukt 115km/u ook het verbruik omlaag
 
Mijn lampje begint meestal ook rond de 180km wel te branden...
Beste verbruik wat ik ooit gehaald heb was 1 op 17 ofzo, met 25kw doe ik gemiddeld 1 op 15 en vol vermogen is 1 op 13+- wel gemiddeld. :X
Ik heb ook geen zin om ooit zonder benzine te staan dus ga gewoon netjes langs de pomp als dat lampje brand en gooi dr dan meestal weer 13/14 liter in
 
Ik kan uit ervaring vertellen dat ik de 300km niet red :+
Meestal rond de 250-275km voordat ik ga tanken en dan is die ook wel aardig leeg. 1-1.5 liter over.
 
Ik heb twee modules, allebei voor de k3 en vol vermogen.
De ene heeft een verbruik van 1:17 gemiddeld
De andere een verbruik van 1:19.
Dit op dezelfde motor en verder niks veranderd als alleen moduul omprikken.
 
Even een technisch vraagje. Mijn sv650 heeft al enige tijd de neiging een beetje warm te worden als hij stilstaat. De temperatuur blijft dan oplopen totdat de fan aangaat en hij afkoelt. Tijdens het rijden heb ik nergens last van al fluctueert de temperatuur wel meer dan voorheen heb ik het idee, maar het blijft zo rond de 80 graden met af en toe uitschieters naar boven die dan na enkele seconden weer weggaan.

De radiator heeft een tijd geleden wel een tik gekregen, maar het probleem kwam pas later. Waar zou ik het probleem in moeten zoeken?
Radiator
waterpomp
thermostaat?

Het lijkt me niet echt op een hangende thermostaat. Dan zou het niet zo willekeurig zijn denk ik. Een radiator werkt wel of niet dacht ik? Niet soms wel en soms niet, of denk ik nu heel verkeerd? Iemand enig idee?
 
Zonder de thermostaat te demonteren kun je wel zien of hij open gaat; laat de motor stationair opwarem en zodra het koelwater ongeveer de 80 graden berijkt gaat deze open, je ziet dan de temperatuur met zo'n 10 graden zakken en zou daarna weer constant moeten blijven zo rond de 80. Radiateur zal dan ook warm aanvoelen omdat dan pas het water erdoor zal stromen.

Vloeistof niveaus zijn goed? En wanneer voor het laatst verversd?
En wat is een beetje warm? Over hoeveel graden heb je het dan?
 
Zonder de thermostaat te demonteren kun je wel zien of hij open gaat; laat de motor stationair opwarem en zodra het koelwater ongeveer de 80 graden berijkt gaat deze open, je ziet dan de temperatuur met zo'n 10 graden zakken en zou daarna weer constant moeten blijven zo rond de 80. Radiateur zal dan ook warm aanvoelen omdat dan pas het water erdoor zal stromen.

Vloeistof niveaus zijn goed? En wanneer voor het laatst verversd?
En wat is een beetje warm? Over hoeveel graden heb je het dan?

Dat zal ik een controleren, dankjewel. De vorige keer ben ik nogal een tijdje bezig geweest om het gasklephuis te verwijderen dus daar heb ik nu eigenlijk niet zoveel zin in haha. Dat ding zat zo muurvast.

Volgens mij bleef de motor eerst altijd rond de 79 graden hangen.
nu is dat 83 met uitschieters naar 89. Dit leek me niet zo'n ramp, maar tijdens het stilstaan loopt de temperatuur gigantisch op naar 100 graden en springt de fan aan. Dit hoort niet. Eerst bleef de temperatuur ook gewoon gelijk tijdens het stilstaan.

De koelvloeistof heb ik een paar maanden geleden vervangen en zit op een goed niveau, maar het probleem bleef hetzelfde. Ruim een jaar geleden heeft de radiator wel een klap gehad na een val, maar het probleem kwam pas een paar maanden later. Dit hoeft echter natuurlijk niks te betekenen.

met langzaam rijden (onder de 15/20 km/u) loopt de temperatuur dus behoorlijk op richting de 100 graden. Bij gas geven koelt de motor meteen weer af. Geeft iemand dit misschien inzicht? Slechte doorstroming van de radiator?
 
Laatst bewerkt:
met langzaam rijden (onder de 15/20 km/u) loopt de temperatuur dus behoorlijk op richting de 100 graden. Bij gas geven koelt de motor meteen weer af. Geeft iemand dit misschien inzicht? Slechte doorstroming van de radiator?
Misschien een heel basale vraag, maar gaat de koelventilator aan?
Die speelt mn. een rol bij lage snelheden en stilstaan omdat deze dan het enige middel is dat nog voor enige luchtdoorstroming kan zorgen.
 
Ja die gaat wel aan en dan koelt ie af.
sv650 vreemd temperatuur gedrag
In dit topic zeggen de meeste mensen dat mijn motor zich dus vrij normaal gedraagt.

Alleen zoals aangegeven daar, had ik er eerder nooit last van. Ik heb werkelijk waar nooit mijn fan horen aangaan, maar nu gebeurt het op regelmatige basis als ik door een file rij of voor een stoplicht sta. (Langer dan 2min als de motor warm is.)

Gebeurt dit bij jullie ook regelmatig en hoe warm is jullie motor dan? Ben eigenlijk wel benieuwd nu. Hier op motor-forum zeggen de dat de temperatuur heel normaal is en op svrider lopen mensen alleen maar te lullen over het feit dat hun motor nooit boven de 100 graden uitkomt en de fan ook nooit aangaat.
 
Ik had niet heel het topic gelezen, maar vroeg mij gezien de laatste posts af of de fan wel aanging. Maar je schreef inderdaad al dat die gewoon draait.
Mijn SV is van het eerste type en geeft de temperatuur niet op het dashboard aan. Wat de temperatuur van mijn koelvloeistof is weet ik hierdoor niet, maar mijn fan gaat in de zomer regelmatig aan. Niet tijdens het rijden en volgens mij ook niet bij tussen files doorrijden, maar wel tijdens rijden door de stad met vaak stoppen bij verkeerslichten en weinig rijwindkoeling door de radiateur. Als het allemaal werkt , dus de fan gaat aan lijkt het mij niets om je zorgen over te maken.
Koelvloeistoftemperaturen van 80-100 graden zijn normaal tijdens rijden (met rijwind).
Meestal gaat bij 110 graden de fan aan (door rijden in file, stilstaan bij verkeerslicht etc) en hoort de temperatuur in dat geval niet meer verder te stijgen.
Als de fan lang aanblijft en de temperatuur daadwerkelijk niet meer daalt is er iets aan de hand. Als ie na een paar minuten weer uit gaat en de temperatuur is gedaald werkt alles zoals het zou moeten.

Als de temperatuur ver boven 110 gaat komen en dit zonder aanwijsbare oorzaak lang blijft is er wel iets niet in orde met het koelsysteem. En dan kan het van alles zijn, maar als het gedrag niet afwijkt van wat hierboven staat is er niet veel om je zorgen om te maken.

Mijn ervaring is dat de SV juist veel lekkerder en mooier loopt bij hoge buitentemperaturen (25+ ) dan bij lage en zeker bij temperaturen onder het vriespunt. Vooral bij langdurig onder 10 graden merk je echt dat de motor door niet goed warm wordende olie, maar waarschijnlijk ook doordat het hele blok minder warm wordt steeds vervelender gaat lopen, meer loopt te 'stampen' minder mooi op gas reageert, langer getik van de nokkenasketting rond het overspringen naar het volgende tandje van de spanner etc.
Komende winter ga ik mijn radiateur gedeeltelijk afplakken, maar daarvoor wil ik eigenlijk eerst 'ergens' een sensortje plaatsen om te controleren of ik niet teveel afplak, al moet dit ahv. het aanslaan van de fan uit mijn eigen verhaal ook in te schatten zijn.

's Winters gaat mijn fan nooit aan, en volgens mij is juist dàt niet goed voor een motor. Als ie af en toe eens aanslaat (en de boel dan daadwerkelijk weer afkoelt) weet je zeker dat de boel warm genoeg wordt en dat het koelsysteem naar behoren werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zag t thuis pas :)

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan