Hoi,
Ik heb een yamaha yzf r-125 van 2010 in mijn bezit.
Aangezien de 125cc klasse met standaard uitlaat eronder niet een leuke geluid produceert heb ik een niet straat legale zonder db killer uitlaat eronder gemonteerd.
Ik heb toen ook gelijk de egr systeem afgeklemd voor een betere prestatie van de motor.
Nu sinds ik de nieuwe uitlaat eronder heb zitten maakt mijn motorblok een apart geluid.
Ik zat zelf te denken aan dat het opnieuw afgesteld moet worden of verdenken jullie van iets anders?
(motorolie en koelvloeistof is ververst)
Gelijk ook mijn vraag: Wat zijn de gevolgen als ik de motor niet laat afstellen en er zo mee rond rij (wanneer ik mijn rijbewijs heb behaald)
nieuwe uitlaat:
(van internet geplukt maar ik heb hetzelfde uitlaat)
Aha weer wat geleerd;-) Ik ging er vanuit dat hij met EGR de exup klep bedoelde.Motorfietsen hebben (nog) geen EGR.
Ik zal zometeen wel afgeslacht worden door het mf-volkstribunaal, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand motorschade heeft opgelopen nadat hij alleen de uitlaat heeft vervangen door een aftermarket-uitlaat(demper).
Ik weet niet wat jij de motor verder hebt aangedaan met dat egr verhaal, dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik zal zometeen wel afgeslacht worden door het mf-volkstribunaal, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand motorschade heeft opgelopen nadat hij alleen de uitlaat heeft vervangen door een aftermarket-uitlaat(demper).
Ik weet niet wat jij de motor verder hebt aangedaan met dat egr verhaal, dus daar kan ik niks over zeggen.
Dus omdat jij nog nooit gehoord hebt dat je motorschade kan oplopen door een andere uitlaat ga je er dus vanuit dat het ook niet zo is???
Pas nog een R6 binnen gehad met een gesmolten zuiger, jongen reed altijd rustig en had een open uitlaat eronder.
Rara wat is de oorzaak?????????
Persoonlijk denk ik dat verbrandde uitlaatkleppen eerder een gevolg is van te heet gasmengsel dan een gesmolten zuiger...
En een R6 met open uitlaat en rustige rijder vind ik moeilijk samen gaan
L, als jij op dergelijke tweetakten van standaard uitlaat naar expansies gaat zonder een sproeier te wisselen dan denk ik dat je beter technisch advies van Kevin kunt betrekken dan van jou?
Tja, als jij op dergelijke tweetakten van standaard uitlaat naar expansies gaat zonder een sproeier te wisselen dan denk ik dat je beter technisch advies van Kevin kunt betrekken dan van jou?
Ik heb een open uitlaat op een 'carburateur' Bandit 600 gezet, aangeraden om een testrun te maken.
De motor stond gewoon prima..
Eigen (injectie)motor ter plaatse laten voorzien door een K&N luchtfilter, er hoefde niets afgesteld te worden.
Ruud Frederiks zei dat hij dit soort dingen wel vaker zag, alleen bij heel hoogtoerige motorfietsen wilde hij nog wel iets af moeten stellen. Een R6 noemde hij trouwens daarbij als voorbeeld.
Dat waren motoren uit het loodtijdperk, en je kon toen heel goed aan een bougie aflezen hoe het gesteld was met de verbranding
Och ik heb het ook nooit gedaan..
Vervangingsuitlaat of demper er op , en knallen met die banaan...
Heb nu een KNMV cup zx6r demper op mijn fazer 1000 met de exup er uit...rijdt als een nieuwe al 4 jaar ...
Begon met een CB550f...orgineel naar janton
Z650...idem
z1000 mooie kerker er op
gt750 2 tact...3 in 3 expansie
Kh 500 3 in 3 expansie
goldwing 2 vervangingen
Zx7 Barracuda
zx9 Akra
nog nooit een sproeier vervangen
Ik heb een open uitlaat op een 'carburateur' Bandit 600 gezet, aangeraden om een testrun te maken.
De motor stond gewoon prima..
Eigen (injectie)motor ter plaatse laten voorzien door een K&N luchtfilter, er hoefde niets afgesteld te worden.
Ruud Frederiks zei dat hij dit soort dingen wel vaker zag, alleen bij heel hoogtoerige motorfietsen wilde hij nog wel iets af moeten stellen. Een R6 noemde hij trouwens daarbij als voorbeeld.
Dat heb ik niet gezegd, ik heb er net voor het eerst over gelezen....Dus omdat jij nog nooit gehoord hebt dat je motorschade kan oplopen door een andere uitlaat ga je er dus vanuit dat het ook niet zo is???
Pas nog een R6 binnen gehad met een gesmolten zuiger, jongen reed altijd rustig en had een open uitlaat eronder.
Rara wat is de oorzaak?????????
En als ik nu eens stel dat bij het monteren van een meer open uitlaat de thermische belasting (vooral in hogere toerenbereik) in je motor afneemt in plaats van toeneemt, en dat je dan daarom juist rijker moet afstellen om het weer goed lopend te krijgen
En als ik nu eens stel dat bij het monteren van een meer open uitlaat de thermische belasting (vooral in hogere toerenbereik) in je motor afneemt in plaats van toeneemt, en dat je dan daarom juist rijker moet afstellen om het weer goed lopend te krijgen
Dat heb ik niet gezegd, ik heb er net voor het eerst over gelezen....Gezien jouw post twee berichten hier boven: verkeerd gebruik?
Vaker gehoord bij een testbank tovenaar.Dan klinkt dat logisch.
En nu denk jij dat zonder db killer jouw brommer een mooi geluid produceert?Aangezien de 125cc klasse met standaard uitlaat eronder niet een leuke geluid produceert heb ik een niet straat legale zonder db killer uitlaat eronder gemonteerd.
En nu denk jij dat zonder db killer jouw brommer een mooi geluid produceert?