nieuwe verzekerings voorwaarden diefstal

zuunig

MF veteraan
24 aug 2008
5.022
105
westland
ik heb een hema verzekering , eerst was een art4 slot, aard en nagelvast gezet genoeg.
nu zag ik in de nieuwe voorwaarden dat er ook een scm klasse 1 goedgekeurd slot op moet zitten. {goedgekeurde dubbele startonderbreking geregistreerd}
dus als mijn scarabeo nu gestolen wordt krijg ik niets.

zat ik eens te kijken bij andere verzekeringen blijkt dat wel meer verzekeringen de voorwaarden hebben veranderd.

zoals motorfietsvoordeelpolis van art5 nu verplicht art4 +scm alarm

London verzekering moet s'nachts ook nog binnen staan in afgesloten ruimte

en bij causule 75 staat;
Alarm klasse 1
Het op deze polis verzekerde motorrijtuig dient voorzien te zijn van een
SCM-goedgekeurde alarminstallatie klasse 1, dan wel een door verzekeraar
geaccepteerd gelijkwaardig af-fabriek systeem met startonderbreker die
door een SCM-erkende installateur, af-fabriek of af-importeur is ingebouwd.
Indien verzekerde na schade door diefstal of joyriding of poging daartoe
niet door middel van een geldig SCM-certificaat kan aantonen dat aan de
door verzekeraar gestelde beveiligingseis is voldaan en/of niet aannemelijk
kan worden gemaakt dat het alarm in werking werd gesteld, dan vervalt elk
recht op uitkering ter zake van die schade.

en zo worden bij de voorwaarden af en toe wat clausules bijgeplakt
en krijg je ineens niets meer bij diefstal.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij is mijn hema verzekering nu geheel overgenomen door centraalbeheer achmea
 
heeft de beo geen startonderbreker vanaf de Fabriek ???? die zijn namelijk goed gekeurd althans die op de mp3 zit wel
 
nee geen startonderbreking op de scarabeo
moet wel scm goedgekeurd zijn af fabriek
scm is van verzekerings maatschappijen.
 
kan natuurlijk zijn dat hema met centraalbeheer weer andere afpraken heeft dan met centraal beheer zelf.
kan de voorwaarden bij centraalbeheer niet makkelijk vinden.
 
hoe oud is die Beo dan ? volgens mij levert de Piaggio groep vanaf 2008 alle maxi-scooters afmet startonderbreker

en alle af fabriek geleverde startonderbreker moeten van Europa goed gekeurd zijn
 
dit vind ik via Google voor de 500

In keeping with Aprilia’s design policy, Scarabeo 500 gives you everything you need as standard, including an electronic anti-theft system with remote control. This advanced vehicle security device is fitted as standard for the first time on any scooter, and functions by locking the engine’s electronic control unit, making any attempt to start the bike or tamper with it pointless. Like any car security system, Scarabeo 500’s anti-theft system is switched on and off at the touch of a button on the remote control. It also cuts in automatically 50 seconds after you remove the ignition key. The system sounds a high power siren and flashes the hazard warning lights if any attempt is made to move the vehicle.

als je je sleutel open maakt kun je het snel genoeg zien dan moet er een zwartblokje in zitten
 
Laatst bewerkt:
honda sh 300 heeft wel een sleutel die bij de scooter hoort, maar of dit voor de verzekering doorgaat als zijnde een goedgekeurde scm klasse 1 beveiliging dat weet ik niet
 
Kijk ook eens bij UNIVE. Daar is een ART4 remschijfslot voldoende. Hoeft ook niet vast aan de wereld, al doe ik het wel. Voorkomen is beter dan genezen!
 
ik heb 2 diefstallen gehad en 200 euro premie betaald bij de hema en 5500 euro gevangen.
 
ik las net dat het voor auto's inderdaad verplicht is een klasse 1 scm dubbele startonderbreking.
maar tweewielers niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan